Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?  (gelezen 1366 keer)

Offline John K

  • Lid
Ik kan mijn huidige tablet ruilen voor een Asus TF201 Prime,  Macbook a1181 (core duo, 2 gig mem, 120 gig) of Samsung Chromebook. Ik kan niet kiezen, kunnen jullie helpen kiezen?

Ik ben met al deze apparaten en besturingssystemen niet bekend.

Groet john

Re: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/14, 16:03:00 »
Neem de Chromebook, daar kan je ook Ubuntu opzetten :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/14, 18:53:30 »
Neem de Chromebook, daar kan je ook Ubuntu opzetten :)
Als je Ubuntu wilt draaien, is geen van deze apparaten 100% geschikt, maar de Mac is dan nog 90% geschikt. De Chromebook Pixel had ergens iets met de bootloader (geen idee, heb hier zo iets zien voorbij waaien, kan iemand hier even meer uitleg over geven?). De Asus is praktisch een veredeld tablet, draait Android en heeft ook een ARM-CPU.

Nu, de volgende vraag is, als je een MacBook wilt, waarom dan een 4 jaar oude? Je kan dus blijkbaar wel 1200 euro uitgeven aan een Chromebook, maar een Mac met dezelfde specs (die trouwens geleverd wordt met een OS, en niet alleen een browser) is uit den boze?

EDIT: zie net dat je Samsung Chromebook zegt en niet de Pixel. Moment.

UPDATE:
Bedoel je dit? http://www.samsung.com/us/computer/chromebook
Gezien de prijsklasse denk ik dan dat de Mac tweedehands is? Nog steeds, specs liggen stukken hoger dan de Chromebook of dat Asus-ding. Het model dat jij zegt (midden 2009) was trouwens mij goed van dienst tot  begin dit jaar, wanneer ik hem heb ingeruild voor een nieuwe MacBook Pro.

Als je een beetje meer geld wilt uitgeven (een 150 euro of zo) kan je daar 8 GB RAM en een 500 GB HDD insteken...
« Laatst bewerkt op: 2013/04/14, 19:01:02 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/14, 20:10:03 »
Neem de Chromebook, daar kan je ook Ubuntu opzetten :)

Op een MacBook ook. Als je me niet geloofd dan mag je wel even langskomen want ik heb zonder ingrepen gewoon out-of-the-box Ubuntu 13.04 hier heerlijk draaien op mijn Macbook Pro eind 2012.
En op de Asus Transformer Prime kun je ook Ubuntu installeren, al gaat dat iets omslachtiger maar het kan wel en werkt dan ook correct voor zover ik heb begrepen van gebruikers.

@Seysayux: Ook op de gewone Chromebook kun je Ubuntu installeren.

Offline John K

  • Lid
Re: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/14, 22:31:12 »
bedankt voor jullie antwoorden. ik vind het nog steeds moeilijk, die Asus Transformer is zo mooi, maar kan je er Openoffice achtige dingen op doen? Die Samsung Chrome hetzelfde verhaal. De mac heeft de beste specs maar is die het waardt, zo'n 350 €? ik heb iets nodig wat highly portable is. Iemand ervaring met die Asus? Ik heb een ipad gebruikt, dat was super shit, zo gesloten!

Re: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/14, 22:34:31 »
Die Asus is het meest portable, daarna de Chromebook en daarna de MacBook. Op zich kun je Ubuntu op die Asus zetten maar zelfs met Android kom je wel een aardig eind. Alleen ODT bewerken gaat niet erg goed maar doc en docx enzo allemaal geen probleem.

Re: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/15, 09:18:20 »
bedankt voor jullie antwoorden. ik vind het nog steeds moeilijk, die Asus Transformer is zo mooi, maar kan je er Openoffice achtige dingen op doen? Die Samsung Chrome hetzelfde verhaal. De mac heeft de beste specs maar is die het waardt, zo'n 350 €? ik heb iets nodig wat highly portable is. Iemand ervaring met die Asus? Ik heb een ipad gebruikt, dat was super shit, zo gesloten!
Steek er een beetje extra ram in (zo'n 50 euro) en die is het zeker waard. Ik heb tot begin dit jaar exact hetzelfde model gebruikt, en als het niet was omdat we meer virtualisatie-applicaties moesten gaan draaien voor school, had ik die waarschijnlijk nog een jaartje gebruikt.

De Mac is een computer. De Asus is een tablet met een toetsenbord. De Chromebook is een draagbare browser. Zie dus wat je zelf nodig hebt en wat je wilt uitgeven.
« Laatst bewerkt op: 2013/04/15, 09:20:08 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/15, 10:08:32 »
Neem de Chromebook, daar kan je ook Ubuntu opzetten :)

Op een MacBook ook. Als je me niet geloofd dan mag je wel even langskomen want ik heb zonder ingrepen gewoon out-of-the-box Ubuntu 13.04 hier heerlijk draaien op mijn Macbook Pro eind 2012.
En op de Asus Transformer Prime kun je ook Ubuntu installeren, al gaat dat iets omslachtiger maar het kan wel en werkt dan ook correct voor zover ik heb begrepen van gebruikers.

@Seysayux: Ook op de gewone Chromebook kun je Ubuntu installeren.

Wat een aanval gelijk, dat weet ik ook wel, maar ik prefereer geen Apple spullen.
En het is je eigen keuze wil je een tablet neem je de tablet, maar op een tablet kan je amper iets. Ik ga liever voor een laptop, maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk!
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline John K

  • Lid
Re: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/04/15, 12:33:14 »
Ik ben eigenlijk helemaal niet bekend met laptops, wat is een goed merk voor zo'n 350 euro? Een beetje lichte en snelle. Is een Dell XT2 tablet een goede?
« Laatst bewerkt op: 2013/04/15, 13:17:40 door John K »

Re: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/04/15, 15:39:20 »
Ik ben eigenlijk helemaal niet bekend met laptops, wat is een goed merk voor zo'n 350 euro?

Geen.

Er is een minimum dat je aan een computer moet uitgeven. Minder dan dat en je had even goed je geld door de afvoer kunnen gooien.

Voor een laptop zou ik niet onder 600 euro gaan. (of je kan tweedehands kijken?)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline John K

  • Lid
Re: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?
« Reactie #10 Gepost op: 2013/04/15, 18:38:13 »
Voor een tweedehands bedoel ik. wat mag ik voor die prijs, 300 a 350 verwachten?

Re: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?
« Reactie #11 Gepost op: 2013/04/15, 19:32:24 »
Voor een tweedehands bedoel ik. wat mag ik voor die prijs, 300 a 350 verwachten?

Een tweedehands laptop? Lijkt mij niks, een laptop mankeert altijd wel iets aan en vervang je niet zo simpel als op een PC.
Buiten dat is het gewoon smerig. Neem die Chromebook nou maar gewoon.  :P
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: HELP; Asus TF201 Prime, Macbook a1181, Ipad 3 of Samsung Chromebook?
« Reactie #12 Gepost op: 2013/04/15, 19:43:21 »
Ik ben eigenlijk helemaal niet bekend met laptops, wat is een goed merk voor zo'n 350 euro? Een beetje lichte en snelle. Is een Dell XT2 tablet een goede?
Een Chromebook is zo'n beetje de enige fatsoenlijke laptop die voor 300 euro te krijgen is. Anders moet je op koopjesjacht naar een model dat eigenlijk al 4 jaar oud is (dat zal dan ook de reden zijn van de lage prijs).