Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Diavoorstelling automatisch op ritme van muziek?  (gelezen 2887 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Diavoorstelling automatisch op ritme van muziek?
« Gepost op: 2011/01/21, 18:14:46 »
Het gebeurt wel eens dat ik mijn Digikam een diavoorstelling laat draaien en op de achtergrond één of andere house-beat-achtige radio laat meedraaien (in vlc of in rhytmbox).

En toen vroeg ik me af ...

Bestaat er eigenlijk geen programma dat de "beat" van een stream muziek kan herkennen en daarmee (binnen zekere minimum en maximum weergavetijden per beeld) een diashow kan weergeven?

Ik weet dat je in KDEnlive automatisch de beat van een muziekstuk kan laten vaststellen, maar dan nog moet je zelf daarop de beelden plakken.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline RikRik

  • Lid
Re: Diavoorstelling automatisch op ritme van muziek?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/23, 12:51:41 »
Hoi Jenske,

je zou het eens kunnen proberen met (een trail versie van) Pinnacle Instant CD/DVD 8.0 onder wine. Volgens mij is er geen programma voor Ubuntu beschikbaar waar mee je automatisch multimedia diavoorstellingen kan maken met overgangen automatisch op ritme van muziek. 

Offline Jenske

  • Lid
Re: Diavoorstelling automatisch op ritme van muziek?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/30, 13:03:57 »
Merci RikRik,

Maar ik wel net expliciet géén windows-software gebruiken, zeker geen trial-versie. Uiteindelijk zal ik die dan toch moeten betalen. Bovendien probeer ik het wine-gebruik te beperken. Er bestaat immers voor vele andere programma's goede linux-alternatieven.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline RikRik

  • Lid
Re: Diavoorstelling automatisch op ritme van muziek?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/31, 22:53:37 »
Merci RikRik,

Maar ik wel net expliciet géén windows-software gebruiken, zeker geen trial-versie. Uiteindelijk zal ik die dan toch moeten betalen. Bovendien probeer ik het wine-gebruik te beperken. Er bestaat immers voor vele andere programma's goede linux-alternatieven.

Soms zijn er geen Linux alternatieven te vinden Jenske. Na een meer dan 445 keer gelezen bericht moest ik denken aan:

http://www.youtube.com/watch?v=XIX0ZDqDljA

Offline ubeeind

  • Lid
Re: Diavoorstelling automatisch op ritme van muziek?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/04, 22:17:43 »
Werk nu enige tijd met het fotobewerkings-programma "videoporama" in combinatie met Kino filmbewerking
Zet foto's om in avi of dv pakketten in te lezen in Kino. Combinatie met muziek voortreffelijk.