Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw, eigenwijs en hardleers: al ons digitaal geweld op 1 oude laptop of pc?  (gelezen 1392 keer)

Hallo, ergens lang geleden heb ik me als hobby bezig gehouden met een en ander aan programmatuur en hardware. Nu mijn moeders laptop roemloos dreigde ten onder te gaan, mijn ouwe trouwe minitower ook een zetje kan gebruiken, toch maar weer aan Linux geroken. Zeker omdat er tegenwoordig nogal wat gecentraliseerd kan worden. Maar dat valt toch wat tegen... nu 3 weken druk en behalve dat ik 6 verschillende distro's heb geprobeerd, niet veel opgeschoten. De een is te zwaar, de ander niet de juiste drivers, weer een ander net even teveel via de terminal en vandaag mijn hele netwerk van de kaart vanwege het verdwijnen van m'n netwerkkaartgegevens na n poging te streamen naar m'n Apple tv...
Er zijn vast wel sites, fora, topics etc die me een hoop irritatie kunnen besparen..?

Ik sta open voor suggesties, er staan er nog n paar op n nieuw leven te wachten

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Hoi Heuvel,

Zoiets zou kunnen beginnen met: wat heb je (eentje kiezen, niet gelijk allemaal) en dan vervolgens: wat wil je?

Van de "wat heb je" graag wel wat details. We zijn hier niet zo goed in koffiedik kijken.

Het "wat wil je" levert meestal een heel scala aan mogelijkheden op. Dat is weer een heel andere situatie.

Nou, ik ben benieuwd!

groet,

Jusr
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Je kunt toch ook een Live Testversie gebruiken? Die optie krijg je naast de optie 'Installeren' als je van dvd of usb opstart.
Dan zie je vaak al of alles zo'n beetje werkt.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore