Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canonical: Task switching in Ubuntu / de toekomst van Unity  (gelezen 3147 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Canonical: Task switching in Ubuntu / de toekomst van Unity
« Reactie #25 Gepost op: 2012/03/20, 05:15:55 »
De grote man is een Apple fan maar ga nu niet zeggen dat Apple het al had want als er 1 systeem is wat voornamelijk is opgebouwd uit ideeën van anderen dan is het OS X. O en prijs je niet rijk want ook Microsoft heeft veel gekopieerd.

Tjee straks roept er nog iemand dat het dock gekopieerd is van OS X en dat Apple en Microsoft zelf de grafische interface hebben bedacht.  XD

Re: Canonical: Task switching in Ubuntu / de toekomst van Unity
« Reactie #26 Gepost op: 2012/03/20, 10:00:00 »
En KDE heeft een hoop van Windows 7 gejat, Unity heeft dat bovenste paneel van webOS gejat, dat dock van Unity is niet gejat van OS X, maar vermoedelijk wel geinspireerd door, WM heeft van E17 gejat. Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan met de vinger naar iemand anders wijzen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Canonical: Task switching in Ubuntu / de toekomst van Unity
« Reactie #27 Gepost op: 2012/03/20, 10:46:59 »
En KDE heeft een hoop van Windows 7 gejat, Unity heeft dat bovenste paneel van webOS gejat, dat dock van Unity is niet gejat van OS X, maar vermoedelijk wel geinspireerd door, WM heeft van E17 gejat. Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan met de vinger naar iemand anders wijzen.
Goed gezegd.

Het verbaast me eigenlijk dat velen er telkens weer tijd, energie en moeite in steken om aan te wijzen wie er nu het eerst was. Nogal nutteloos allemaal, beter is het om die energie ergens anders aan te wenden.

Het is juist mooi dat 'we' geinspireerd worden door andere systemen en middels die inspiratie een work-of-art neer durven te zetten. Dat is uiteindelijk waar het om gaat en dat is ook wat ik zie gebeuren, gezien de evolutie van Unity naar een werkelijk goed toepasbare tool, voor beginners maar ook voor power-users.

Re: Canonical: Task switching in Ubuntu / de toekomst van Unity
« Reactie #28 Gepost op: 2012/03/20, 11:48:38 »
[offtopic]
In onze tijd viert het egocentrische individualisme hoogtij. Eén van de gevolgen daarvan is een grote overwaardering van het creatieve individu. Een nieuwe creatie is in werkelijkheid veel hogere mate het resultaat van de tijd en omgeving, dan van de individu die toevallig de bronnen bij elkaar brengt. De laatste had in de meeste gevallen evengoed een ander kunnen zijn. En daarmee is de hele idee dat vooruitgang gebaat is bij bescherming van gedachtengoed zodat de creatieven de vruchten van hun creaties kunnen plukken wat mij betreft gebaseerd op een sprookje. Het sprookje van de vrije en verantwoordelijke individu dat voornamelijk door succesvolle mensen in leven wordt gehouden om hun succes aan zichzelf te kunnen toeschrijven.

Steve Jobs lijkt me een prachtig voorbeeld van zo'n sprookje van creatieve supermens dat in stand wordt gehouden. Nou, ik kan je wel verzekeren, ook zonder Steve Jobs was er een ipad gekomen. Die ipad is meer het gevolg van de stand der techniek dan van Steve Jobs zijn geniale geest.

Neem bijvoorbeeld de relaiviteitstheorie van Albert Einstein. Einstein is voor velen toch wel het boegbeeld voor de creatieve genie. Maar ook zonder Einstein was de relativiteitstheorie er geweest. Sterker nog, onafhankelijk van Einstein had Alfred North Whitehead deze theorie ook geformuleerd en onderbouwd. Met iets andere 'woorden', maar wiskundig equivalent. De ontwikkeling van de relativiteitstheorie was meer een gevolg van de stand der wetenschap op dat moment, dan dat deze het gevolg was van de unieke geest van Einstein.

Wat dat betreft is de open source beweging veel realistischer dan de 'patent' wereld door te stellen dat creatievelingen wat meer bescheidenheid moeten hebben bij het zich toeëigenen van creativiteit. En voor wat betreft de hele patentwereld, naar mijn mening zijn systemen die gebouwd zijn op sprookjes gedoemd in elkaar te storten. En dat gaat denk ik zeker op voor de patentwereld, want wat voornamelijk van patenten profiteert is niet de creativiteit, maar dat zijn de groot aandeelhouders van de meagbedrijven met dikke patentportofolios.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/20, 11:55:57 door Thomas de Graaff »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Canonical: Task switching in Ubuntu / de toekomst van Unity
« Reactie #29 Gepost op: 2012/03/21, 17:37:02 »
@Thomas de Graaff, Dat is zo al was Albert Einstein wel slimmer dan de rest.