Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Desktop (!)-marktaandeel gegroeid met 50% in 2011  (gelezen 13778 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linux Desktop (!)-marktaandeel gegroeid met 50% in 2011
« Reactie #75 Gepost op: 2012/03/13, 21:08:19 »
Nog meer cijfervoer, nu van W3schools, een site waar je html/php/javascript etc. kunt leren. Van de mensen die deze site bezoeken, gebruikt ruwweg 85% Windows, 10% Mac en (maar liefst) 5% Linux. De statistieken bestrijken een periode van zeven jaar. Dit is natuurlijk geen doorsnee gebruikersgroep, maar niettemin vond ik 5% opvallend hoog.

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp



Zo kun je wel heel mooi opmaken waar de belangstelling ligt bij de verschillende OS gebruikers.
Uit deze site kun je opmaken dat websites maken vrij populair is bij de Linux gebruiker en dat Windows gebruikers ondanks het grote aandeel veel minder interesse hebben in het maken van websites.
Ook OS X gebruikers houden zich wat meer bezig met websites en scoren wat hoger dan het marktaandeel wat ze hebben alleen de Linux gebruiker is wel heel erg actief in het bouwen van websites.

Bij de browser's zie je dat Chrome flink aan het groeien is en dat de andere browser's aan het afnemen zijn. Nou is dat logisch omdat Chrome samen met Safari de beste ondersteuning hebben.

Zouden meer sites moeten doen om die gegevens te plaatsen.
Dan die gegevens koppelen en je krijgt een mooi overzicht.


Re: Linux Desktop (!)-marktaandeel gegroeid met 50% in 2011
« Reactie #76 Gepost op: 2012/03/13, 21:13:53 »
Uhm, niet lullig bedoeld, maar Firefox heeft nog altijd een betere ondersteuning dan Chrome.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linux Desktop (!)-marktaandeel gegroeid met 50% in 2011
« Reactie #77 Gepost op: 2012/03/13, 21:24:24 »
Niet is niet helemaal zo.

Re: Linux Desktop (!)-marktaandeel gegroeid met 50% in 2011
« Reactie #78 Gepost op: 2012/03/13, 21:47:13 »
Niet is niet helemaal zo.


Ik kan anders een paar sites opnoemen die het niet goed doen in Chrome maar wel in Firefox, waaronder voor mij de belangrijkste die van Ariƫs (elke vrijdag op school). In Chrome wordt het nieuw te openen venster na Enter class niet geopend. Meerderen in mijn klas hebben hier last van. Firefox doet het wel perfect.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linux Desktop (!)-marktaandeel gegroeid met 50% in 2011
« Reactie #79 Gepost op: 2012/03/13, 21:53:56 »
Dat geld ook voor ff en ie en andere browser's.
Ik heb op mijn test site dingen erbij moeten zetten om het in ie en ff ook te laten werken omdat die niet alles ondersteunen en dat gaat het niet eens om html5.
Het komt door andere codes doe ze gebruiken en dat word met HTML5 alleen maar erger.