Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vraag over envy  (gelezen 885 keer)

Skilltone

  • Gast
vraag over envy
« Gepost op: 2008/07/29, 23:20:33 »
Goede avond,

Er staat in planning een mediacentre met (k)ubuntu (twijfel nog) en Elisa. Ik ben me nu puur aan het voorbereiden.
Bij mij vorige ervaring kreeg ik niet alles uit me videokaart. Ik heb wat info gelezen over "envy" als vervanger. Ik hoor voor en tegens. Op Pjotr site staat bijvoorbeeld

Gerbuik het als "noodsprong"..............De fabrieksdriver in de pakketbronnen is namelijk beproefd op stabiliteit en inpasbaarheid in Ubuntu.

Is Envy echt dan instabiel? Als er vragen komen omtrent Envy, kan ik me hier dan wenden, of ben ik aangewezen om dit bij Envy te informeren?

BvD

Martin

P.s Ik heb hier geplaats, ivm voorbereiding en niet directe installatie, hardware fouten.

vraag over envy
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/29, 23:40:30 »
Ik ben ook van plan om een mediacenter te maken Gandyman wees me op LinuxMCE, misschien ook wat voor jou? Gebaseerd op Kubuntu 7.10.
http://www.linuxmce.org/
Heb je een Nvidia kaart? Dan mag het geen probleem zijn.
En wat betreft Envy daar ben ik ook geen voorstander van ondanks dat EnvyNG in de repro zit van 8.04, of deze ook beschikbaar is voor 7.10 weet ik niet, dus probeer het eerst zonder kan je later altijd om hulp vragen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Allcazar

  • Lid
vraag over envy
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/30, 07:55:43 »
Ik had Envy in 7.10 en dat werkte niet onstabiel.  Als ik me goed herinner moest je wel Envy wél deïnstalleren vooraleer te updaten naar een hoger versie 8.04.  Wat ik niet heb gedaan wegens install 8.04 vanaf nul.

In 8.04 geen nood voor Envy.  Tot nu toe.
Allcazar

Niets is volledig waar, en zelfs dat niet.

Offline jan11000

  • Lid
vraag over envy
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/30, 09:55:05 »
Envy bij 8.04 is gewijzigd en werkt bij mij goed(ati).(oude versie 7.04 werkte bij mij ook altijd goed).
Je kan ook in textmode de video drivers wissen en installeren, via een menu, zie envy website.

Je kan envy dus gebruiken om:
1 drivers verwijderen.(video driver gaat naar vesa driver welke altijd werkt, wel langzaam)
2 Installeren installeren van drivers, hoeft niet, maar dat kun je.
Alleen voor ati en nvidia.
Dus installeren kun je dus ook met de hand doen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
vraag over envy
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/30, 10:57:42 »
Bezie het zo: Envy is op zich goed, maar de stuurprogrammaversie in de pakketbronnen is altijd beter. Ik ga in mijn docu uit van maximale stabiliteit en betrouwbaarheid, vandaar.

En natuurlijk kun je je met Envy-vragen hier vervoegen, want het pakket zit in de officiële pakketbronnen en de maker van Envy is zelfs een MOTU.  :-)