Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe installeer ik de nieuwste firefox? (tar.bz2)  (gelezen 6714 keer)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Hoe installeer ik de nieuwste firefox? (tar.bz2)
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/13, 19:05:18 »
@Mikkel: "Maar als jij dit leest"
Je maakt hier wel een fout. Je verward nu een beta-versie met een RC-versie.

Wel even de rest van mijn bericht quoten, Vistaus.

Tuurlijk, Vistaus. Maar als jij dit leest:

Ik ben pas paar maanden bezig met Linux (Ubuntu  ;) ) en het lukt me vrij aardig. Via het softwarecentrum en Synaptic Pakketbeheer kan ik reeds installaties uitvoeren.

Dat 'als jij dit leest:' sloeg duidelijk op mijn quote van die twee zinnen uit Kristof70's bericht. Heeft dus niets te maken met het al dan niet verwarren van een beta- met een RC-versie.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Hoe installeer ik de nieuwste firefox? (tar.bz2)
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/13, 19:33:49 »
Soit ik lees wel tot mijn spijt dat beginners verward worden met onvermogen, en dat is geen goede zaak.

Ik hoop enkel dat we meer hulp bieden i.p.v. 'bescherming' voor beginners; goede uitleg leidt tot goede gevolgen. We moeten op dit forum ons vooral daar op richten.

De enige die het in dit topic heeft over 'onvermogen' is Kristof70 zelf.

Wie kan ik héél eenvoudig duidelijke taal eens uitleggen hoe ik dit zou moeten doen? Ik ben echt dom  ??? ??? ??? met het terminalvenster.

Je vergeet misschien dat een beginner met Ubuntu meestal niet anders gewend is dan Windows en dat hij/zij een heel andere manier van computeren moet leren. Het is niet verkéérd om zo'n beginner niet meteen met installeren via de terminal om z'n oren te slaan, hoor. ;)  Zeker niet als een programma(versie) dat hij/zij wil installeren gewoon met de Ubuntu-updates meekomt en het dus volkomen onnodig is om die installatie via de terminal uit te voeren.

Misschien vergeten jullie het, maar met Ubuntu is prima te werken zonder een terminal te hoeven gebruiken. En dat zal voor veel (oudere) mensen toch een reden zijn om Ubuntu maar eens te proberen. Maar als ze dan, gewend als ze dat zijn in Windows, denken dat ze de allernieuwste versie van een programma moeten installeren, en ze komen tot de ontdekking dat dat alleen maar kan door (voor hun) iets 'ingewikkelds' te doen in een terminalvenster........ terwijl ze feitelijk helemaal niets anders hoeven te doen dan afwachten tot het updatepictogram verschijnt......... dan mag dat dus niet gezegd worden omdat een beginner 'in bescherming' genomen wordt?

Afijn, dat is mijn mening en jullie hebben een heel andere. Moet kunnen, nietwaar? ;)
Het zou wel fijn zijn als Kristof70 weer eens wat van zich liet horen. Kan ie wat misverstanden uit de weg ruimen. 8)