Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: toetsenbord  (gelezen 1249 keer)

sobram

  • Gast
toetsenbord
« Gepost op: 2008/05/24, 09:38:25 »
Hallo,
Ik heb Hardy Heron geinstalleerd.
Ik was bezig om Gimp te verkennen omdat ik Paint shop pro gewent ben ( WIndows)
Maar ineens doet mijn toetsenbord vreemd: ik moet een toets ( maakt niet uit welke) langer ingedrukt houden en vervolgens krijg ik twee keer de letter die ik indruk.
Ik kan niet meer als root inloggen omdat ik mijn wachtwoord niet kan typen
Er waren updates beschikbaar en die heb ik via inlogscherm alt crtl F1 opgehaald, maar dit brengt geen verandering.
Iemand een idee?
Met vriendelijke groet

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
toetsenbord
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/24, 10:28:01 »
heb je geprobeerd een ander toetsenbord aan te sluiten of op nieuw op te starten? Dit klinkt namelijk niet echt als een fout van linux .. :( :S

toetsenbord
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/24, 16:25:13 »
Sobram,

Allereerst: als root inloggen is uit den boze. Standaard is er geen root-account. Wel heb kun je als gewone gebruiker tijdelijk met root-rechten werken, door in een terminal "sudo" of "gksudo" voor het comando te plaatsen. Er wordt dan inderdaad naar een wachtwoord gevraagd.
Ik hoop dat je niet inlogt als root, want dan kun je zonder te beseffen je systeem om zeep geholpen hebben.

Je toetsenbord dan.
Klinkt voor mij als een hardware probleem. Prik hem eens aan een andere pc? Of prik eens een ander bordje aan deze pc? Op die manier kunnen we dit bevestigen dan wel uitsluiten.

sobram

  • Gast
toetsenbord
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/26, 09:34:08 »
Hallo,
Ik ben nu meer dan twee weken bezig om Hardy te installeren en begin te geloven dat Hardy net zo`n griepzooi is als Vista.
Mijn computer:
mobo Matsonic MS8157E
1024 MB DDR
AMD Athlon XP 2200
NVIDIA FX 5200
Primair master: Hitachi Deskstar HDS722512VLAT80
Primair slave: Hitachi Deskstar IC35L060AVV2070
Secondair master: Seagem ST340810A
Secondair slave: Optiarc DVD/RW AD 7203A
Sweex SC012 5.1 PCI soundcard
Logitech Elite keyboard
Logitech Optical Mouse
!9 inch TFT scherm ( merk weet ik niet)
KVM switch Sitecom KV-009
Canon Pixma IP 4000
Canoscan lide25
Printerserver E-Tech PSU 101

Primair staat op een NTFS partitie Win Xp Prof.  Schijf was ingedeeld als C en E . E was Fat 32 Schijf is totaal 120 G
Pri Slave 80 G is ingedeeld als Fat 32  D en staat vol met data
Sec Master was leeg 40G Fat 32

Ik heb Hardy eerst gebrand op een DVD met 48X brand speed
Sec slave schijf laten indelen door Kubuntu en sucsesvol geinstalleerd.
Omdat alles goed verliep wou ik Win Xp en Hardy op de Pri master zetten zodat ik een betere ruimte verdeling krijg en omdat de Sec slave schijf naar mijn zoon gaat.
Dus in Windows met PQ de Linux schijf geformatteerd De Hardy DVD erin en vanaf dat moment kan ik niet meer installeren.
Uiteindelijk luktte het toen ik de Pri slve en Sec Master heb verwijderd en de DVD speler als Pri slave had gezet.
Pri Master is nu als volgt: CA> 20 GWin XP, CA.20 /, CA 1g swap en de rest /Home
Comp uit en de schijven met dvd speler weer in de oorspronkelijke staat en draaien maar. Alles prfect totdat ik niet meer kon typen
Ik krijg iedere keer twee tekens wanneer ik op een toets druk. Wanneer ik kort ( zoals gebruikelijk) op een toets druk dan komt er niets te staan. Ik heb inmiddels een ander toetsenbord geprobeert maar dat werkt ook niet.
Uiteindelijk na 4!! reinstallaties ( na de eerste drie kreeg ik gewoon dezelfde installatie terug met Italiaanse achtergrond en een niet werkend toetsenbord ondanks dat ik via linux de / schijf eerst heb verwijderd daarna en geformatteerd) kreeg ik resultaat, alles werkte maar de /home schijf kon Kubuntu niet vinden.
Moedeloos de vijfde installatie gedaan en echt secuur opgelet met het indelen van de schijf krijg ik weer de Italiaanse achtergrond en een niet werkend toetsenbord als resultaat!
Ik heb dus de tweede installatie terug als het ware. Ik dacht dat Linux de schijf had geformatteerd en dat beter doet dan Windows.

Ik lees veel op Inet dat Hardy voor problemen zorgt. Ik ben nu Gutsy aan het downloaden en wil dat misschien proberen.
Ik zit er ook aan te denken om de gehele Pri master te formatteren tot Fat 32, Win Xp erop en dan Hardy weer te proberen.

Kan iemand mij altublieft helpen want ik wil graag van Windows af maar ik begin nu echt moedeloos te worden
Met vriendelijke groet Marcel

Offline Bobbie

  • Lid
toetsenbord
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/26, 10:12:05 »
het begint bij het branden, dat geschied op halve snelheid, om schrijf fouten te verkleinen en dan wordt er een cd gebruikt, zie hier    http://computertip.googlepages.com/ubuntucdbranden.
voor het installeren de cd zichzelf laten controleren op fouten.

mogelijk dat er dan al diverse problemen zijn opgelost

toetsenbord
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/26, 10:18:52 »
heb je al geprobeerd om bij systeem>voorkeuren>toetsenbord wat te spelen met de instellingen vertraging en snelheid?
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

sobram

  • Gast
toetsenbord
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/26, 10:49:17 »
Ik heb ook een CD en een DVD liggen die op 8x speed zijn gebrand, ook heb ik een alternate cd op 8x liggen.
Alle CD`s en DVD op fouten laten checken en allemaal geven ze ik meen 1845 errors.
Ik heb alle instellingen geprobeerd met vertaging/snelheid.
Ik heb ook een ander toetsenbord geprobeerd maar dat werkt ook niet

Vreemd is ook toen ik Hardy installeerde ging de dvd ( 48x) tot 95%, reboot, inlogscherm op ALT CRTL F1 via sudo apt-get udate en upgrade de rest opgehaalt.
Alles ging goed maar toen ik iets wou installeren via adept moest ik de DVD erin doen.
En jawel, de 48x pakt de DVD speler niet meer maar de 8x wel!

Offline Bobbie

  • Lid
toetsenbord
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/26, 13:49:20 »
De download had je al gecontroleert op md5 codes, met bv dit progje  
ftp://ftp6.nero.com/NeroMD5Verifier.zip
De letterreeks die er uit komt kan je vergelijken met deze site
https://help.ubuntu.com/community/UbuntuHashes   
Dan weet  je hierdoor of je download wel ok is
krijg errors bij cd check, dan zou je kunnen denken dat de brander niet helemaal ok is, kan je bij je buren of zo een cd branden of een andere brander er aan hangen ?

sobram

  • Gast
toetsenbord
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/26, 14:35:54 »
Het is geluk,t dank aan mijn broer.
Ik had Gutsy zonder problemen geïnstalleerd en kreeg dezelfde problemen.
Ik heb mijn account verwijderd en een nieuwe aangemaakt en dat werkte.
Gutsy geupdate naar Hardy en het werkt.
Eindelijk kan ik verder zonder windows.
Met vriendelijke groet