Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Geen thumbnails van jpeg op harde schijf  (gelezen 688 keer)

Offline lodewijk

  • Lid
[OPGELOST]Geen thumbnails van jpeg op harde schijf
« Gepost op: 2013/05/29, 09:42:39 »
Hoi,

ik heb er hier en daar al iets over gelezen, maar vind hier geen duidelijke oplossing voor.
Ik krijg geen thumbnails bij alle jpeg bestanden die op mijn schijf staan, als je bijvoorbeeld via marktplaats of speurders een foto moet kiezen.
het vreemde is , ga ik rechtstreeks in ubuntu naar de schijf en de betreffende map, dan heb ik wel thumbnails.
Hoe kun je dit aanpassen / oplossen ?
« Laatst bewerkt op: 2013/05/29, 12:57:27 door lodewijk »

Re: Geen thumbnails van jpeg op harde schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/29, 09:53:10 »
Marktplaats accepteert alleen .jpg en geen .JPG
Erg vervelend; mijn camera geeft standaard de .JPG extentie en dan moet je alles hernoemen voordat Marktplaats het ziet.

Oplossing: hernoemen.
Kan handmatig of via de terminal
rename -v 's/\.JPG$/\.jpg/' *.JPG
wel eerst naar de juiste map gaan met cd

Of via een GUI met GPRename

VV

Re: Geen thumbnails van jpeg op harde schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/29, 11:53:19 »
Nee, dat bedoelt de vragensteller niet Vuurvosje.

Voor de TS:
Citaat
Ik krijg geen thumbnails bij alle jpeg bestanden die op mijn schijf staan,
Als je via Nautilus ook thumbnails wil bekijken van foto's die op je HDD staan, dan moet je even was aanpassen in Nautilus.

Open Nautilus, ga naar Bewerken en dan Voorkeuren. Dan tabblad Voorbeeld en zet daar Miniatuurafbeeldingen tonen op Altijd. Dan sluit je het venster weer.

Nu zul je zien dat je altijd voorbeelden gaat zien van je foto's op je HD en/of NAS. Dus op deze manier kan je je foto's cq plaatjes uitzoeken voor Marktplaats.

Overigens kan je met Marktplaats wel .JPG plaatsen, alleen is het zo bij mij atlhans, dat je dit NA het plaatsen van je advertentie kan doen. Dus je plaatst EERST je advertentie en daarna plaatst je pasje foto's met .JPG
Heel gek, maar dan werkt het dus gewoon wel.

Let er wel op dat je je foto's eerst verkleind anders pakt marktplaats ze niet, maar dat is logisch. Het mooie is als je ze 800x600 maakt met bijv. Gthump. Die kan een boel foto's tegelijk doen of je neemt de optie die je in Nautilus ook hebt, alleen moet je dat even installeren.



Als je het weet is het zo eenvoudig..... Dank voor beide tips. Mijn leven is weer een stukje makkelijker :-)

Offline lodewijk

  • Lid
Re: Geen thumbnails van jpeg op harde schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/29, 12:10:58 »
Okay,

bedankt voor alle info. Ik bedoel inderdaad dat ik geen thumbnails zie, als ik een foto om mijn schijf wil kiezen bij marktplaats.
Als ik rechtstreeks naar de schijf toe ga zie ik ze wel. Is dus een instelling in Nautilus neem ik aan.
Ik zit net 2 dagen met Ubuntu te werken, dus mijn vraag is hoe vind ik Nautilus, want als ik via dash zoek, vind ik het niet.

Offline lodewijk

  • Lid
Re: Geen thumbnails van jpeg op harde schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/29, 12:35:27 »
Bedankt voor de tip, het is gelukt, instelling stond op alleen lokaal. ^-^