Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printen  (gelezen 476 keer)

Offline yJi

  • Lid
Printen
« Gepost op: 2018/03/24, 09:36:01 »
Sinds de laatste update van Mozilla Firefox 59.01 kan ik niet meer printen.
Dat zou kunnen ligeen aan het feit dat het JavaScript niet meer werkt.

Maar volgens het JavaScript bijlage zou dat niet het geval zijn, want dat scherm zegt immers dat Java actief is!!!

Ook de printer blijft desondanks maar wachten, maar waarop dan...in de printerinstellingen blijft het dat nu sinds de laatste Mozilla update maar zeggenin het submenu Afdrukbeheer.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Printen
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/24, 19:40:17 »
Doe eens een reinstall van de printersoftware/drivers en een reboot. Heb je een HP-printer (werken vaak probleemloos onder Linux) dan kun je via HPLIP een reinstall doen : https://developers.hp.com/hp-linux-imaging-and-printing
Een boek doet het altijd...

Offline yJi

  • Lid
Re: Printen
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/25, 17:29:08 »
Doe eens een reinstall van de printersoftware/drivers en een reboot. Heb je een HP-printer (werken vaak probleemloos onder Linux) dan kun je via HPLIP een reinstall doen : https://developers.hp.com/hp-linux-imaging-and-printing

Als het om een HP-AIO zou gaan, dan mogelijk wel, maar bij mij is het weer Brother. Scannen kan ook alleen maar via het GKSUDO commando in terminal,
maar printen, ook niet na een herinstallatie weigert het nog steeds. Fijn hoor zo'n verplichte update van Firefox, dat had ik deze keer beter kunnen laten.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline ajjp

  • Lid
Re: Printen
« Reactie #3 Gepost op: 2018/03/25, 19:58:10 »
Citaat
Fijn hoor zo'n verplichte update van Firefox, dat had ik deze keer beter kunnen laten.
Je geeft nu wel de schuld aan Firefox, maar welke harde aanwijzing heb je daar voor? En gesteld dat de update van Firefox iets had veranderd in je printerinstellingen, dan had die wijziging na herinstallatie van je printersoftware toch weer overruled moeten zijn? Zou het toch niet ergens anders aan kunnen liggen?

Offline yJi

  • Lid
Re: Printen
« Reactie #4 Gepost op: 2018/04/07, 09:16:53 »
Citaat
Fijn hoor zo'n verplichte update van Firefox, dat had ik deze keer beter kunnen laten.
Je geeft nu wel de schuld aan Firefox, maar welke harde aanwijzing heb je daar voor? En gesteld dat de update van Firefox iets had veranderd in je printerinstellingen, dan had die wijziging na herinstallatie van je printersoftware toch weer overruled moeten zijn? Zou het toch niet ergens anders aan kunnen liggen?

Ja, dit was een verkeerde aanname, de stekker bleek er gewoon uit te liggen na het schoonmaken!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline ajjp

  • Lid
Re: Printen
« Reactie #5 Gepost op: 2018/04/07, 09:45:14 »
Sportief dat je dit meldt. Print lekker!