Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Software en configuratie / Re: geen software updater
« Laatste bericht door henkchr Gepost op Vandaag om 20:05:48 »
Als ik me niet vergis, gewoon met muisknop en dan vastzetten.
Is nu een witte koffer....
2
@vanadium, Thx . Ga alles overzetten naar ext4 want in Windows heb ik geen data alleen uitlezing van bepaald apparatuur.
3
Software en configuratie / thunderbird mappen onduidelijkheid
« Laatste bericht door henkchr Gepost op Vandaag om 18:02:09 »
Na de upgrade (geen new install) naar ubuntu 24.04 lts (van 22.04 lts) zijn mijn Thunderbird mappen
verspreid in 3 delen. 1 deel heb ik verwijderd, dit deel stond in videos.

Dus mijn vraag is:

Waar worden Thunderbird bestanden bewaard nu ik een thunderbird snap heb.

Ik zie  .thunderbird (buiten de snap) ook nog staan. Kan het zijn dat Thunderbird de mails uiteindelijk hier bewaard ?
Ik bedoel dus eigenlijk : wordt bij snaps niet alles binnen de snap map opgeslagen ?

Hoe moet e.e.a. georganiseerd zijn ?  ik weet niet of ik het nog begrijp.

4
Software en configuratie / Re: Freetube werkt niet (meer)
« Laatste bericht door Willy3 Gepost op Vandaag om 17:28:55 »
Oké. Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat je Freetube en de map nog eens verwijdert en dan een oudere versie installeert.  Mogelijk werkt dat wel.
Oudere versies vind je op deze github pagina: https://github.com/FreeTubeApp/FreeTube/releases (even 'assets' open klikken)

(zelf gebruik ik nog steeds 21.3 omdat bij de nieuwere versies de ondertiteling zo lelijk is  :rolleyes: )

5
Software en configuratie / Re: Freetube werkt niet (meer)
« Laatste bericht door kfboerne Gepost op Vandaag om 16:46:35 »
Heb gedaan wat je adviseert, maar probleem blijft. Verder reboot pc gedaan en nogmaals Freetube opnieuw geinstalleerd met weer een reboot, maar krijg de app niet spelende :(.
6
@vanadium, als ik het goed begrijp. Alle backups opslaan in Ext4. Ik heb mijn huidige backups ook allemaal in ntfs staan.
Als het enigszins kan. Veel betrouwbaarder onder Linux. Ook ntfs is een zeer robuust en betrouwbaar bestandssysteem… zolang je het onder Windows gebruikt. Als je zowel met Windows als Linux werkt, wordt het ingewikkelder, want dan moet je die data ook synchronizeren tussen beide systemen, via het netwerk of via een harde schijf. Verkies dan een extra harde schijf enkel voor je backup, hetzij een ntfs om de data via het windows systeem te backuppen, of een ext4 om de data via het linux systeem te backuppen.
7
Installatie / Re: software bron ubuntu 24.04 lts
« Laatste bericht door henkchr Gepost op Vandaag om 16:06:18 »
Dank je wel !
8
Andere distributies / Re: Is PHP goed geïnstalleerd tbv Wordpress?
« Laatste bericht door vanadium Gepost op Vandaag om 15:58:02 »
Wat zie je dan wel?
9
Software en configuratie / Re: verschil software en App Center
« Laatste bericht door vanadium Gepost op Vandaag om 15:56:23 »
Nee, je kan die probleemloos naast elkaar gebruiken. De "boekhouding"  gebeurt door het achterliggende pakketbeheerssysteem.
10
Software en configuratie / Re: verschil software en App Center
« Laatste bericht door henkchr Gepost op Vandaag om 15:41:03 »
 Ik ben heb inderdaad geen verse installatie gedaan.

Bedankt voor de tip. Momenteel geen flatpaks hier maar wie weet in de toekomst.

Het maakt dus niets uit of je de ene keer de snap store gebruikt en de andere keer de gnome software centrum ?

Pagina's: [1] 2 3 ... 10