Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) na verse instal 10.04 alleen recovery mode beschikbaar  (gelezen 1422 keer)

Offline slowfox

  • Lid
Na verse installatie van 10.04 krijg ik een recovery mode look van icoontjes na het opstarten.bv bij netwerkverbinding een pijltje omhoog en een omlaag.

Vanmorgen bij de opstart stonden de icoontjes er wel. twee beeldschermen voor de netwerkverbinding, maar bij een volgende start was dit weer om zeep.
Hoe kan ik de comp gewoon opstarten, vroeger zat er een keuze mogelijkheid voor het opstarten, maar die kan ik niet meer vinden.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 18:41:47 door slowfox »

Re: na verse instal 10.04 alleen recovery mode beschikbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/16, 14:35:01 »
Citaat
bv bij netwerkverbinding een pijltje omhoog en een omlaag.

Dat is normaal, die geven aan dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding, als je via netwerk een draadloze verbinding instelt krijg je een radartje als icoon te zien.

Citaat
Hoe kan ik de comp gewoon opstarten, vroeger zat er een keuze mogelijkheid voor het opstarten, maar die kan ik niet meer vinden.

Wat bedoel je hier juist, (her)-opstarten vanuit het bureaublad of iets anders.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 14:40:37 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline slowfox

  • Lid
Re: na verse instal 10.04 alleen recovery mode beschikbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/16, 15:18:02 »
Ik heb een vaste verbinding en bij vorige problemen met OS kreeg ik bij het opstarten in de recovery mode ook twee pijltjes te zien.
Op mijn bureaublad toepassingen zoals odt bestanden zien er nu gewoon uit, in de vorm van een rekenblad met aan gekleurde kant aan linker en bovenzijde.
edit: bij evolution op mijn bureaublad zie ik alleen een witte enveloppe en in een van de vorige sessies zat hier ook een klok in de enveloppe verwerkt.

Hoe kan ik zien in welke mode de comp draait en

Waar zit bij het opstarten het menu waar je kan kiezen met welke kernel je wilt opstarten?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 15:21:16 door slowfox »

Re: na verse instal 10.04 alleen recovery mode beschikbaar
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/16, 15:26:31 »
Citaat
1. Ik heb een vaste verbinding

2. Hoe kan ik zien in welke mode de comp draait en

3. Waar zit bij het opstarten het menu waar je kan kiezen met welke kernel je wilt opstarten?

1. Daarom heb je ook die twee pijltjes zoals ik hierboven al aangaf.

2. Als je een desktop (bureaublad) hebt, draai je in grafische mode, heb je enkel een opdrachtprompt (console) dan draai je in textmode.

3. Bij het booten (opstarten) direct de linker Shift-toets indrukken en ingedrukt houden, zo kom je in dat grub menu met keuzes.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 15:33:33 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline slowfox

  • Lid
Re: na verse instal 10.04 alleen recovery mode beschikbaar
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/16, 18:41:17 »
Bedankt voor de tip linker shift toets ingedrukt houden tijdens het opstarten
is gelukt.
Wat betreft de rest van mijn melding kan ik moeilijk omschrijven wat het probleem is.
ik heb af en toe na een start een  scherm met andere icoontje, die er wat gelikter uit zien dan bij een standaard opstartscherm.
maar ja hoe beschrijf je dat?



Offline slowfox

  • Lid
Re: (opgelost) na verse instal 10.04 alleen recovery mode beschikbaar
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/23, 15:16:11 »
zie bijgaande printscreen voor wat betreft de icoontjes van netwerkverbinding en ods document en evolution