Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: metacity --replace werkt niet in Kubuntu [desktop composition uitschakelen]  (gelezen 1553 keer)

Voor ik een spel goed kan spelen heb ik ontdekt dat ik in Kubuntu 3d desktop effecten uit moet schakelen. Ik heb gezocht hoe je dat met een commando regel kan doen.

metacity --replace (uitzetten)
compiz --replace (aanzetten)

Maar metacity is voor Ubuntu, en ik heb Kubuntu Karmic. Toen dacht ik

kwin --replace

Maar kwin kijkt gewoon of je in voorkeuren 3d desktop effects hebt aangezet en is in dat geval een 3d desktop composition engine.

Dat betekent dat ik geen comandoregel weet waarmee ik 3d desktop effects uit kan zetten onder Kubuntu, maar wel weet hoe het moet onder Ubuntu

Ik moet dus denk ik 'kwin' tijdelijk vervangen door iets anders soortgelijks zoals je 'metacity --replace' doet om compiz uit te zetten.

Iemand een idee welke commando regel ik moet gebruiken onder Kubuntu Karmic voor het uitzetten van 3d desktop effects? En ook voor het weer aanzetten? Zoals je ziet heb ik gezocht, en voor Ubuntu weet ik de commando's.

Zodra ik de 3d desktop effecten heb uitgezet kan ik opeens spellen in wine spelen in volledig scherm zonder problemen zij het langzamer dan onder windows, zoals call of duty 2. Dus voor het spelen moeten dan de 3d desktop effecten uit, als het spel klaar is wil ik de desktop effecten weer aan, en dit wil ik in een scriptje zetten in de directory van het spel.

Edit1: met onderstaande commandoregel kan je een plasma widget op het bureaublad zetten en met door te klikken op het widget 3d desktop composition aan of uitzetten, toch zou ik het graag met scriptjes doen.

'sudo apt-get install plasma-widget-toggle-compositing' voor Kubuntu Karmic en hoger


Edit2: ik kan blijkbaar ook ALT-SHIFT-F12 indrukken om 3d desktop composition aan/uit te schakelen, maar weet niet of dat pas kan nadat je 'plasma-widget-toggle-compositing' hebt geinstalleerd.

Edit3: Ik wil gewoon dat als er een spel opgestart wordt in wine 3d desktop compositing wordt uitgeschakeld, en hoorde dat er voor Ubuntu wel een optie is om in fullscreen 3d desktop compositing uit te schakelen (automatisch), maar in Kubuntu kan ik die optie niet vinden.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/02, 16:44:21 door Geert Jalink »
motion@home:~$ sudo apt-get install steam

Alt+Shift+F12 kan na installatie van plasma-widget-toggle-compositing gewoon nog hoor :) Het enige wat die widget doet is hetzelfde als Alt+Shift+F12