Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nvidia Geforce GT 7600 drivers  (gelezen 1700 keer)

zwobbel

  • Gast
Nvidia Geforce GT 7600 drivers
« Gepost op: 2007/12/16, 15:00:51 »
Hallo

Ik heb toen ubuntu draaide verkeerde drivers geinstaleerd en als ik nu ubuntu start valt mijn scherm uit voor een dat ik niet weet.
Ik geraak nog wel in de recovery mode, wat kan ik nu doen voor de verkeerde drivers te uninstallen en de juiste te instaleren?

Tip:
Ik heb totaal geen ervaring met ubuntu of andere linux systemen, sorry voor de last maar ik wil echt ermee leren werken dus kan iemand mij helpen om mijn ubuntu interface terug te krijgen...?

Bandicoot

  • Gast
Nvidia Geforce GT 7600 drivers
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/16, 15:06:41 »
Misschien dat je middels :sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg  , de boel weer opstartbaar krijgt ?

zwobbel

  • Gast
Nvidia Geforce GT 7600 drivers
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/16, 15:25:11 »
Inderdaad opgelost... ubuntu interface is back!
Welke drivers zijn nu de juiste voor mijn grapische kaart?
Heb een nvidia gt 7600

Bandicoot

  • Gast
Nvidia Geforce GT 7600 drivers
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/16, 15:30:44 »
volgens mij zou Ubuntu dat automatisch moeten herkennen ? Krijg je niet de optie op de Nvidia restricted drivers te downloaden ?  Kijk anders eens via met menu beheer  bij beperkt ondersteunde stuurprogramma's .. Als daar nvdia restricted staat, maar ze staan niet ingeschakeld moet je ze daar even inschakelen.

zwobbel

  • Gast
Nvidia Geforce GT 7600 drivers
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/16, 15:38:32 »
De restricted menu staat er niet tussen... raar voor die crash stond het er wel nu niet meer... :s

Bandicoot

  • Gast
Nvidia Geforce GT 7600 drivers
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/16, 15:44:56 »
even in Synaptic op restricted zoeken en op die manier de restricted manager weer herinstalleren eventueel de linux restricted modules als die niet meer geinstalleerd zijn

zwobbel

  • Gast
Nvidia Geforce GT 7600 drivers
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/16, 15:49:28 »
Oke, heb het nu aangevinkt maar er staat daar nog iets tussen dat er uit mag zover ik denk dat het er niet thuis hoort namelijk:
Lucent/agere linmodern controler driver

Hoe ga ik dan te werk om die weg te halen.?

2de probleem
Als ik bij appearance speciale effececten op wil zetten verdwijnt mijn minimaliseren, maximaliseren en sluit box... waarom gebeurt dit nu weer, en de effecten werken niet ...?

Bandicoot

  • Gast
Nvidia Geforce GT 7600 drivers
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/16, 16:12:51 »
FF 1 probleem te gelijk graag .. Heb je inmiddels de drivers van je videokaart werkend kunnen installeren ? Zo ja, kun je hem op speciale effecten zetten en blijven die staan als je je systeem herstart, zo ja dan gaat het goed met de drivers .. Misschien moet je in compiz fusion even de plugin windows decorations aanzetten . Als je het menu voor compiz nog niet hebt ff dit installeren :

sudo apt-get install compizconfig-settings-manager

Alhoewel je ze wel kunt bereiken via gtk settings bij speciale effecten.  

als je je borders dan nog niet terug hebt even het volgende in een terminal typen:

sudo nvidia-xconfig --add-argb-glx-visuals -d 24

zwobbel

  • Gast
Nvidia Geforce GT 7600 drivers
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/16, 16:25:06 »
Oke ik moest mijn systeem herstarten en toen ik deed kreeg ik een melding iets in de aard van dat ik enkel kon starten in low graphics...?

Nu, mijn restricited nvidia driver staat aangevinkt maar de scherm resolutie is hier 800op600 en heb geen meerdere opties om het te verzetten...?

Ook blijft ubuntu zeggen dat ik mijn systeem moet herstarten voor de updates te completen

Bandicoot

  • Gast
Nvidia Geforce GT 7600 drivers
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/16, 16:29:30 »
heb je je systeem compleet herstart ? dus niet alleen uitloggen en weer inloggen maar echt reboot gedaan ?

zwobbel

  • Gast
Nvidia Geforce GT 7600 drivers
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/16, 16:36:08 »
Nee, daarzat het probleem alles is opgelost en appearnce werkt!
Bedankt en sorry voor mijn last.

[offtopic]
Wat is de super button?
Als je appearnce gaat en bij sommige acties heb je de action super button nodig maar welke is deze?

Bandicoot

  • Gast
Nvidia Geforce GT 7600 drivers
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/16, 16:43:46 »
No problem, daar is het forum voor !!

NB: met superbutton wordt vaak de windows toets bedoelt ( die met het windows symbool, vaak tussen je ctrl en alt toets links)