Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Apollon gebruiken  (gelezen 781 keer)

koelieman

  • Gast
Apollon gebruiken
« Gepost op: 2007/03/28, 11:45:25 »
Hallo medeforummers,

Ik heb enkele vragen omtrent de downloadprogramma's, en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Vooraf wil ik jullie laten weten dat ik niet zoveel van Linux afweet.

1: Als ik Apollon opstart krijg ik de volgende melding waar ik niets van snap:
    Sorry, I couldn't locate your giFT installation, please select the path to your giFT like    
    /.../share/giFT
    En dan staat er OK, en als je hierop klikt krijg je een soort Verkenner te zien.
    Wat is de bedoeling van het bovenstaande?

2: Ik heb ook gtk-gnutella via Synaptic binnengehaald, en hij staat keurig in de rij bij de
    programma's bij internet. Alleen . . . hij start helemaal niet op. Er gebeurt niets.

3: Waar en hoe kan ik frostwire installeren? Deze kan ik niet vinden.

Hopelijk kunnen jullie wat uitleggen en mij verder helpen.
Hiervoor alvast bedankt, en een groet.

John.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Apollon gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/28, 12:06:51 »
Apollon tutorial:

Eerst universe en multiverse repository inschakelen.
https://wiki.ubuntu.com/NlAddingRepositoriesHowto

Daarna kan je Apollon + Gift + 2 plugins installeren:
sudo apt-get install apollon giftd libopenft-gift libgnutella-gift

Nu moet je nog 2 andere plugins apart downloaden/installeren:

Code:

cd /tmp
wget ftp://ftp.berlios.de/pub/gift-fasttrack/dists/unstable/main/binary-i386/libfasttrack-gift_0.8.9-1_i386.deb
wget http://d250931.u35.fr.digiweb.ie/fichiers/libares-gift_0.2.2-0.1_i386.deb
sudo dpkg -i libfasttrack-gift*.deb libares-gift*.deb

voer daarna het commando gift-setup uit (kan zijn dat dit als root moet: sudo gift-setup)
en bij de vraag "/main/plugins" vul je in:
OpenFT:Gnutella:FastTrack:Ares
Bij de meeste andere vragen mag je gewoon ENTER drukken

Als je deze kleine tutorial volgt, dan zoekt Apollon tegelijkertijd op
1. Fasttrack (Kazaa)
2. Ares
3. Gnutella
4. OpenFT

frostwire: ophalen van de site: de deb. file. deze op het buroblad laten uitpakken door gdebi
verder sun java installeren vanuit synaptic pakketbeheer.
succes!

koelieman

  • Gast
Apollon gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/28, 15:09:25 »
Hoi Leoquant,
Dank voor je antwoord. Ik heb de opdrachten (hoop ik) uitgevoerd, maar krijg nog steeds een foutmelding bij het opstarten van Apollon. Dit verschijnt er:

Fout tijdens verbinden
De giFT-daemon, welke verantwoordelijk is voor het verbinden met de verschillende netwerken lijkt niet actief te zijn en ik ben niet in staat deze te starten
Waarschijnlijk is uw giFT-installatie beschadigd. Probeer giFT handmatig te starten met het commando "giftd" vanaf de commando-prompt. Als dit fouten geeft, dan is er waarschijnlijk een interne fout in giFT of in uw giFT-configuratie. Zie de giFT-homepage op http://giftproject.org voor hulp.

Om eerlijk te zijn; ik weet erg weinig van Linux om te begrijpen wat dit alles betekent. Dus als je me verder wilt en kunt helpen, dan heel graag een beetje voorgekauwd aub.

Alvast bedankt.
John.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Apollon gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/28, 17:07:25 »
je moet de gift setup nauwkeurig doorlopen, 1 van de eerste vragen is of de setup wilt opzetten,
deze vraag natuurlijik positief behandelen.
verder heb ik geen idee wat er fout kan zijn. zelf gebruik ik apollon niet meer, te traag! langdurige wachten op verbinding, etc.