Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windows netwerk usb printer server van sitecom LN 306  (gelezen 1489 keer)

tanus

  • Gast
windows netwerk usb printer server van sitecom LN 306
« Gepost op: 2008/03/16, 14:28:25 »
Hallo,

Om onafhankelijk vanaf  mijn 2 window computers te kunnen printen, heb ik laatst een kleine printer server geinstalleerd en daarop mijn usb HP PSC 2100 all-in-one printer aangesloten. Op mijn desktop heb ik Ubuntu 7.10 geinstalleerd maar ik weet niet hoe ik ubuntu zover kan krijgen dat ik kan printen. Ubuntu vindt wel de printer server en mijn andere computer op het netwerk.
Is hier een oplossing voor te vinden?

Offline lizardman

  • Lid
windows netwerk usb printer server van sitecom LN 306
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/16, 16:44:07 »
Voor een hp printer kun je de hp-toolbox gebruiken.
tik in een terminal in: hp-toolbox
het kan zijn dat je een foutmelding krijgt en dat je eerst nog pyQt3 of 4 moet installeren (weet het niet meer precies).
Als je dat gedaan hebt en je start hp-toolbox op kun je hem op het netwerk laten zoeken naar je printer.

suc6
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

tanus

  • Gast
windows netwerk usb printer server van sitecom LN 306
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/17, 16:56:38 »
Hallo suc6,

Bedankt voor je suggesties. Ik heb ook nog het bestaan van HPlip (HP Linux Image Printing) ontdekt.Was reeds geinstalleerd op mijn computer.
Daarna mijn printer rechtstreeks op de desktop aangesloten waarna deze geinstalleerd werd als HP PSC 2110. Een testprint gedaan, was ok.Tevens gaf de window aan het bestaan van een tweede printer, met de naam van de printerserver PS32F00E. Als ik die aanklikte voor een print opdracht kreeg ik de opmerking dat er geen verbinding met de printer was.
Toen in de terminal hp-toolbox uitgevoerd en kreeg  een aantal op en aanmerkingen waarvan de laatste was:
failed to open file '/etc/qt3/qt_plugins_3.3rc
Ik heb zo'n idee dat dit het einde van het verhaal is mits er een plugin met deze naam is.
Heeft iemand nog suggesties?

JT

Offline lizardman

  • Lid
windows netwerk usb printer server van sitecom LN 306
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/17, 19:09:11 »
Heb je python-qt3 al geinstalleerd?
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

tanus

  • Gast
windows netwerk usb printer server van sitecom LN 306
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/18, 12:23:47 »
Citaat van: lizardman
Heb je python-qt3 al geinstalleerd?
Was al aanwezig , maar toch nogmaals geherinstalleerd.


JT