Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toetsenbord onbruikbaar na screensaver  (gelezen 604 keer)

Offline M64

  • Lid
Toetsenbord onbruikbaar na screensaver
« Gepost op: 2010/06/15, 17:21:44 »
Wanneer de screensaver is geactiveerd en je weer verder wilt dan beweeg je de muis of tikt op het toetsenbord. De screensaver verdwijnt en je zou verder kunnen gaan. Niet dus. Het duurt een aantal minuten voordat ik weer aan de slag kan. De muis werkt wel maar het toetsenbord niet. Verder werkt Ubuntu 10.04 prima. Hoe los ik dit probleem op?

Re: Toetsenbord onbruikbaar na screensaver
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/15, 17:26:34 »
Hallo, welkom op 't forum.
Misschien eens even de instellingen nakijken van je schermbeveiliging : Systeem > Voorkeuren > Schermbeveiliging
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Re: Toetsenbord onbruikbaar na screensaver
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/15, 17:33:59 »
Het is blijkbaar een probleem i.c.m. met de Nvidia-driver en bureaubladeffecten. Als je voor de optie "Geen" kiest in Systeem -> Voorkeuren -> Uiterlijk, laatste tabblad, doet het probleem zich dan nog steeds voor?

Offline M64

  • Lid
Re: Toetsenbord onbruikbaar na screensaver
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/19, 09:47:18 »
Bij Schermbeveiliging kan ik de idle-time op bv. 30 minuten zetten en dan heb ik niet zo snel last van dit probleem. Het probleem dat het toetsenbord bevriest blijft echter. De tweede suggestie heb ik ook geprobeerd en daarmee lijkt het probleem opgelost te zijn. Overigens raakte Appearance ook flink in de war en kon dat scherm pas na 'force quit' afsluiten. Vervolgens probeerde ik het probleem te herhalen maar dat lijkt niet te lukken.