Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE connect  (gelezen 742 keer)

KDE connect
« Gepost op: 2021/01/03, 09:16:37 »
Geachte,

Recente ervaringen hebben mij "geinspireerd" tot dit topic. In het verleden zat ik vaak te tobben met smartphones die via USB alleen stroom kregen via de (k)ubuntu installatie. Uitwijken naar windows was vaak de enige optie (jammer). Zo heb ik de nodige mogelijkheden verkent omtrent netwerk, bestandsoverdracht etc etc. Veel van wat ik heb bekeken, had ik ofwel de technische kennis gewoonweg niet voor, en/of net effe niet genoeg tijd/zin om er diep genoeg in te duiken. Toen ontdekte ik KDE-connect: mijns inziens een platform dat relatief makkelijk werkt. Het enige stuntje dat ik uit moest halen, was iets in mijn firewall zodat ik nu in principe alle computers thuis met elkander kan laten communiceren incluis mijn telefoon. Een prima tool voor luie mensen die toch het gemak willen van met elkaar verbonden apparaten. Je kunt er echter nog meer mee doen dan dat. O.a. je telefoon in een afstandsbediening voor je computer transformeren....

Kernvragen: WIe alhier gebruikt nog meer KDE-connect? Wat doe je er zoal mee?

Brandt u allen los!

ZB

Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: KDE connect
« Reactie #1 Gepost op: 2021/01/03, 10:29:00 »
Ik heb toen ik een KDE distributie draaide, zelf KDE Connect meestal gebruikt gehad om Audacious en het volume te bedienen tijdens het muziek luisteren. En ook om bestanden over te zetten als Bluetooth niet werkte zoals het hoorde.

KDE Connect is best een handig tooltje en mooi geïntregreerd in KDE Plasma. Zoiets soortgelijks zouden ze voor Ubuntu MATE en Xubuntu mogen uitbrengen. GSConnect is er voor Gnome als extensie maar dat werkt niet op de eerder genoemde desktop omgevingen.
Zo krijg je de neiging om weer KDE NEON of Kubuntu te installeren.

Om KDE Connect te installeren op Ubuntu MATE of Xubuntu is een optie maar dat sleurt weer teveel KDE gerelateerd spul binnen.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Re: KDE connect
« Reactie #2 Gepost op: 2021/01/03, 10:51:01 »
Ik heb toen ik een KDE distributie draaide, zelf KDE Connect meestal gebruikt gehad om Audacious en het volume te bedienen tijdens het muziek luisteren. En ook om bestanden over te zetten als Bluetooth niet werkte zoals het hoorde.

KDE Connect is best een handig tooltje en mooi geïntregreerd in KDE Plasma. Zoiets soortgelijks zouden ze voor Ubuntu MATE en Xubuntu mogen uitbrengen. GSConnect is er voor Gnome als extensie maar dat werkt niet op de eerder genoemde desktop omgevingen.
Zo krijg je de neiging om weer KDE NEON of Kubuntu te installeren.

Om KDE Connect te installeren op Ubuntu MATE of Xubuntu is een optie maar dat sleurt weer teveel KDE gerelateerd spul binnen.

NOgmaals bedankt voor de link eerdaags ;) Wellicht offtopic: hoe erg is het dat je KDE spul in andere werkomgeving binnenhaalt?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: KDE connect
« Reactie #3 Gepost op: 2021/01/03, 12:00:59 »
Graag gedaan en ben blij dat je er wat aan had. :) Soms kan het wat veel zijn wat er binnen gehaald wordt van de KDE kant dat het beter is een KDE distributie te draaien. Ook werkt het soms niet zoals het moet. Maar dat is mijn persoonlijke mening en ervaring..
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Re: KDE connect
« Reactie #4 Gepost op: 2021/01/03, 12:25:36 »
Graag gedaan en ben blij dat je er wat aan had. :) Soms kan het wat veel zijn wat er binnen gehaald wordt van de KDE kant dat het beter is een KDE distributie te draaien. Ook werkt het soms niet zoals het moet. Maar dat is mijn persoonlijke mening en ervaring..

Ik vind het sowieso beter om een KDE distributie te draaien ;)  dat terzijde.
Ben benieuwd wat voor ervaringen er nog meer zijn alhier met KDE connect.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline aartje

  • Lid
Re: KDE connect
« Reactie #5 Gepost op: 2021/01/03, 14:23:18 »
sorry, dubbele post.
« Laatst bewerkt op: 2021/01/03, 14:28:07 door aartje »

Offline aartje

  • Lid
Re: KDE connect
« Reactie #6 Gepost op: 2021/01/03, 14:26:32 »
Ik heb toen ik een KDE distributie draaide, zelf KDE Connect meestal gebruikt gehad om Audacious en het volume te bedienen tijdens het muziek luisteren. En ook om bestanden over te zetten als Bluetooth niet werkte zoals het hoorde.

KDE Connect is best een handig tooltje en mooi geïntregreerd in KDE Plasma. Zoiets soortgelijks zouden ze voor Ubuntu MATE en Xubuntu mogen uitbrengen. GSConnect is er voor Gnome als extensie maar dat werkt niet op de eerder genoemde desktop omgevingen.
Zo krijg je de neiging om weer KDE NEON of Kubuntu te installeren.

Om KDE Connect te installeren op Ubuntu MATE of Xubuntu is een optie maar dat sleurt weer teveel KDE gerelateerd spul binnen.

NOgmaals bedankt voor de link eerdaags ;) Wellicht offtopic: hoe erg is het dat je KDE spul in andere werkomgeving binnenhaalt?
Ik heb voor ik Ubuntu 7.04 gebruikte Suse gedraaid (KDE) en daarvoor andere distributies en was gewend aan bv k3b en kaffeine.
(CD/DVD brandprogramma). Ik "sleurde" toen ook kde-spul mee naar binnen... , nu ook al  jaren met Mint (Mate) en heb
er nooit enige nadelen van ondervonden. Maar er zullen vast wel uitzonderingen hier op zijn....(?)
En de diskruimte dat dat kde-spul inneemt is ook te verwaarlozen (dubbeltjes-kwestie).
Dat ik niet meer met KDE werk is omdat ik vond dat het installeren en updaten van packages (rpm)  veeeeel trager was dan
met deb-packages, maar misschien is dat ook verbeterd.
« Laatst bewerkt op: 2021/01/03, 15:07:03 door aartje »

Re: KDE connect
« Reactie #7 Gepost op: 2021/01/04, 07:41:10 »
Terug naar KDE connect: het werkt lekker snel. Foto's overzetten bijvoorbeeld, is het zeer handig voor. De functie van hele mappen tegelijk overzetten tussen computers onderling voor bv backup heb ik nog niet gevonden. Iemand al wel?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: KDE connect
« Reactie #8 Gepost op: 2021/01/04, 08:43:31 »
Die functie zit er dacht ik niet in. Alles staat hier beschreven qua functies: https://userbase.kde.org/KDEConnect
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Re: KDE connect
« Reactie #9 Gepost op: 2021/01/04, 09:48:17 »
Dat dacht ik ook niet. Wel zou het mogelijk moeten zijn dat je in je telefoon kunt browsen als ware deze gekoppeld met USB kabel. DAt werkt bij mij nog niet maar zal ik wel vinden in de userbase.
Dan zou je wel hele mappen moeten kunnen wegplukken meen ik.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.