Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe swap partitie  (gelezen 995 keer)

Armorad

  • Gast
Nieuwe swap partitie
« Gepost op: 2007/02/22, 14:56:23 »
Ik had eerst een systeem waarop ik perongeluk vergeten was een SWAP partitie aan te maken, nu heb ik dit vanaf de windows-partitie alsnog gedaan met partition magic, en hier vanuit Ubuntu staat die swappartitie ook keurig bij schijfbeheer maar nu was m'n vraag of het nog nodig is om deze te activeren of te mounten of iets dergelijks.

BVD

Armorad

  • Gast
Nieuwe swap partitie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/22, 15:33:24 »
En ik heb nog een tweede vraag;

Ik heb het nu een beetje anders ingedeeld, ik heb namelijk ook nog een nieuwe partitie aangemaakt om te gebruiken met windows EN linux, fat32 dus maar gedaan.

Eerst stond de schijf keurig bij Lokaties->Computer, eerst alleen als 45 gb volume, later ook als 45 gb volume, hda3(ik had hem gemount)

Nu heb ik opnieuw opgestart en staat hij niet meer bij lokaties->computer, niet als losse schijf zoals de andere partities dat wel hebben en niet op m'n bureaublad als schijf. Alleen via /media/hda3 kan ik de schijf nog wel benaderen. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat hij er weer keurig tussenstaat bij Lokaties->Computer en bij Lokaties ook gewoon los.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Nieuwe swap partitie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/22, 16:50:56 »
Citaat van: Armorad
Ik had eerst een systeem waarop ik perongeluk vergeten was een SWAP partitie aan te maken, nu heb ik dit vanaf de windows-partitie alsnog gedaan met partition magic, en hier vanuit Ubuntu staat die swappartitie ook keurig bij schijfbeheer maar nu was m'n vraag of het nog nodig is om deze te activeren of te mounten of iets dergelijks.

BVD
In je /etc/fstab een regel toevoegend in de geest van
Citaat
/dev/hda5 none swap sw 0 0
waarbij je de juiste partitienummer toevoegt. Daarna "sudo mount -a"

Armorad

  • Gast
Nieuwe swap partitie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/04, 11:06:51 »
Citaat van: Armorad
En ik heb nog een tweede vraag;

Ik heb het nu een beetje anders ingedeeld, ik heb namelijk ook nog een nieuwe partitie aangemaakt om te gebruiken met windows EN linux, fat32 dus maar gedaan.

Eerst stond de schijf keurig bij Lokaties->Computer, eerst alleen als 45 gb volume, later ook als 45 gb volume, hda3(ik had hem gemount)

Nu heb ik opnieuw opgestart en staat hij niet meer bij lokaties->computer, niet als losse schijf zoals de andere partities dat wel hebben en niet op m'n bureaublad als schijf. Alleen via /media/hda3 kan ik de schijf nog wel benaderen. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat hij er weer keurig tussenstaat bij Lokaties->Computer en bij Lokaties ook gewoon los.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Nieuwe swap partitie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/04, 12:12:38 »
gconf-editor
Daar heb je ergens de optie om al dan niet automatisch een icoon te hebben op de desktop voor gemounte volumes in /media. (Maar vind het niet meer zo meteen...

Om het in het menu te krijgen moet je er een bookmark van maken in nautilus denk ik.