Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom kan audio loopback niet via de GUI?  (gelezen 1099 keer)

Offline jos34

  • Lid
Waarom kan audio loopback niet via de GUI?
« Gepost op: 2019/01/27, 19:47:48 »
MaAR VIA de Terminal? Ik bedoel: pactl load-module module-loopback

Re: Waarom kan audio loopback niet via de GUI?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/30, 19:15:44 »
Als je gaat googelen op " pactl load-module module-loopback " kom je een heel eind met het vinden van een antwoord op je muziek vraag.
Ik heb er geen verstand van.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: Waarom kan audio loopback niet via de GUI?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/30, 19:55:31 »
Alweer zo'n zinloze vraag?
Beetje toetsenbord progressie zou ook wel wenselijk zijn.
« Laatst bewerkt op: 2019/01/30, 19:57:59 door pederoco »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline atomos

  • Lid
Re: Waarom kan audio loopback niet via de GUI?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/30, 20:45:35 »
De manier van vragen doet me denken aan een gebruiker "vragen" .
Op zich niks mis mee. Als het doel kennis verkrijgen is, en die je niet makkelijk op een google manier kunt verkrijgen.
Google manier kan zijn dat je even door de bomen het bos niet meer ziet, of even ziek bent van google, of allergische reacties vertoond als je google bezoekt.
oja, even zat zijn van het zoeken en even een makkelijke nodig hebt. hmmm te veel bier op hebben ? enz.

☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

DarkEra

  • Gast
Re: Waarom kan audio loopback niet via de GUI?
« Reactie #4 Gepost op: 2019/02/01, 10:19:34 »
Alweer zo'n zinloze vraag?
Beetje toetsenbord progressie zou ook wel wenselijk zijn.

Men zou het kunnen beschouwen als het "Help Vampire" syndroom. Maar ach.... we weten niet wie of hoe de persoon in werkelijkheid is, dat is moeilijk te achterhalen op een forum.   :)
Wel moet ik eraan toevoegen dat de zinloze "Wat vinden we van..." en de Microsoft/Windows topics overdreven waren/zijn.

Offline jos34

  • Lid
Re: Waarom kan audio loopback niet via de GUI?
« Reactie #5 Gepost op: 2019/02/01, 13:05:15 »
Als je gaat googelen op " pactl load-module module-loopback " kom je een heel eind met het vinden van een antwoord op je muziek vraag.
Ik heb er geen verstand van.

Wat voor antwoord geeft dat? Het gaat via de Terminal en niet via de GUI. In de GUI heb ik nog nooit een optie voor deze audio loopback gezien...
Ik vind het raar dat dit niet in de GUI kan.

https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEA_enNL782NL782&ei=0jZUXILeNsetkwWL1ojADg&q=ubuntu+audio+loopback+not+in+gui&oq=ubuntu+audio+loopback+not+in+gui&gs_l=psy-ab.3..33i160.162640.166833..167063...0.0..0.118.818.10j1......0....1..gws-wiz.......33i22i29i30.jDvtRDyeceg

Alweer zo'n zinloze vraag?
Beetje toetsenbord progressie zou ook wel wenselijk zijn.

Men zou het kunnen beschouwen als het "Help Vampire" syndroom. Maar ach.... we weten niet wie of hoe de persoon in werkelijkheid is, dat is moeilijk te achterhalen op een forum.   :)
Wel moet ik eraan toevoegen dat de zinloze "Wat vinden we van..." en de Microsoft/Windows topics overdreven waren/zijn.

Hoezo wat vinden we van, zinloos?
Zijn jullie hier dan allemaal onverschillig?
« Laatst bewerkt op: 2019/02/01, 13:14:55 door jos34 »

DarkEra

  • Gast
Re: Waarom kan audio loopback niet via de GUI?
« Reactie #6 Gepost op: 2019/02/01, 15:57:19 »
jos34,

Kijk eens even goed naar de "Wat vinden we van..." topics die je gepost hebt. Ze zijn zinloos in de zin van dat men net een paar uur na een release van een distributie NIET direct kan weten of deze goed is of niet, dat kan men pas echt zeggen na de distributie een maand of langer gebruikt te hebben. Dat is al eens vaker aangegeven en heeft totaal niets met onverschilligheid te maken. Simple as that.

Offline jos34

  • Lid
Re: Waarom kan audio loopback niet via de GUI?
« Reactie #7 Gepost op: 2019/02/01, 18:15:48 »
Die topics bedoel ik als eerste indruk van de nieuwe Mint of Ubuntu. Verder mag je je stem aanpassen en direct reageren is evenmin niet verplicht, het topic blijft wel staan.
Verder wordt hier dus gesteld dat het nutteloze topics zouden zijn maar ondertussen wordt er wel op gereageerd. Doe dat dan ook NIET.

Re: Waarom kan audio loopback niet via de GUI?
« Reactie #8 Gepost op: 2019/02/02, 09:07:24 »
Ben je nu iets verder gekomen met audio loopback via een programma?
Wellicht voor de niet-kenners (waaronder ik) wat je nu precies bedoelt of van plan bent met audio loopback.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline jos34

  • Lid
Re: Waarom kan audio loopback niet via de GUI?
« Reactie #9 Gepost op: 2019/02/02, 10:58:55 »
Input via microfoon in (in dit geval eigenlijk S/PDIF in) horen via de analoge (speaker/koptelefoon) uit. Zodat ik de PC als koptelefoon versterker kan gebruiken.

Maar heb al gevonden dat dit GUI schijnt te kunnen via JACK Audio Connection Kit en dat de Sound GUI van Ubuntu zelf zich alleen op de basis richt.
Eigenlijk vind ik wel dat de functies uitgebreider zouden moeten in Ubuntu Sound. Ook deze optie en een optie om een standaard audio device in te stellen, wat nu ontbreekt.
« Laatst bewerkt op: 2019/02/02, 11:01:51 door jos34 »