Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan steeds minder met mijn smartphone  (gelezen 1235 keer)

kan steeds minder met mijn smartphone
« Gepost op: 2012/04/09, 12:33:09 »
Hoi,

Ik heb een sasmung galaxy s+ met abonnement bij tele2 maar kan er steeds minder mee.  Weet iemand of dit een boycot is om een tablet te kopen? Ik heb geen internetabonnement maar werk altijd met Wifi. Ik heb bij tele2 vaste telefoon, bedraad internet, tv en de samsung. Krijg steeds vaker de melding: kan pagina niet laden, webpagina niet beschikbaar, kan bij enkele kranten niet meer pinchen, camera werkt vaak niet.
Ik heb niet gps ingeschakeld. Krijg de indruk dat, als je niet meer van je bed te lichten bent met behulp van je gsm, je van veel diensten geen gebruik kunt maken. Weet iemand hoe dit zit of is dit een oorlog tussen android en de andere systemen.
Ben benieuwd.

Gr. Aldegonda.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: kan steeds minder met mijn smartphone
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/09, 13:12:22 »
Kijk de instellingen van je Wifi-router eens na. Je kan best daarvoor even je handleiding erbij nemen. Gewoonlijk kan je die bereiken door 192.168. (en nog wat) in te typen in je URL bar van je browser. Uiteraard dien je dan een wachtwoord in te geven (zie onderkant router of stickers die je hebt gekregen)

Mocht je werken met een soort van cloud-security op die router schakel die dan eens uit en test je telefoon dan opnieuw.

Heb je beveiligingssoftware op je telefoon geïnstalleerd ? Schakel die dan even uit en test terug opnieuw.

[Er is geen oorlog en er wordt nergens wat dan ook geboycot door wie dan ook, dat is allemaal een ongegronde veronderstelling.]

 

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: kan steeds minder met mijn smartphone
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/09, 13:31:12 »
dank je wel, ga me er straks eens in verdiepen als ik niet in een dip zit van de virtuele wereld en niet in de woede om alles uit het raam te mieteren zonder het raam open te maken
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Offline emiel1976

  • Lid
Re: kan steeds minder met mijn smartphone
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/09, 18:18:47 »
Ik heb een Galaxy S en ik kan alles gewoon bekijken met mijn telefoon. Lijkt mij eerder dat er iets anders is dan dat ze dingen blokkeren en dergelijke.
Heb je, je telefoon geüpdatet? Bij mij gaf de vorige update problemen maar met de laatste update is een hoop verholpen.

Re: kan steeds minder met mijn smartphone
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/09, 18:36:20 »
Geen last van, mijn Galaxy S werkt prima.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: kan steeds minder met mijn smartphone
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/09, 20:00:29 »
Op mijn HP Pre 3 kan ik ook alles prima bekijken.

Re: kan steeds minder met mijn smartphone
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/09, 20:09:57 »
ben een bericht kwijt met codes waar ik vanavond mee bezig wilde zijn?!?!
Ik heb meen ik
geen router maar een modem. geldt daar diezelfde cijfercode voor?
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Offline emiel1976

  • Lid
Re: kan steeds minder met mijn smartphone
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/10, 03:17:16 »
Gegevens van je tele2 modem?
om in je modem te komen moet je in je browser dit typen.
192.168.1.1
Gebruikers naam user en als je niet je wachtwoord hebt aangepast is deze ook user.
Wel aanpassen als dit niet is gebeurd want anders kunnen ze zo op je modem en ben je nog niet beveiligt.
Onder Wireless/Securety kun je de code terug vinden.

Als je zeker wilt zijn dat je geen last hebt van andere draadloze modems, ga dan naar Wireless/Advanced en klik daar op Start scan en kijk dan welke Frequentie de beste verbinding aan geeft en zet je verbinding daarop.
Als je op een Frequentie zit waar er meer op zitten dan kan dit voor problemen zorgen.