Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke is stabieler?  (gelezen 4566 keer)

Offline timosha

  • Lid
Re: [OPGELOST] Welke is stabieler?
« Reactie #25 Gepost op: 2010/02/28, 07:58:15 »
Debian is normaal gesproken stabieler, maar als je even wacht op 10.04 denk ik dat die uiteindelijk het stabielst wordt...

Op wat baseer je die gedachten? Op de testen die je met 10.04 tot nu gedaan hebt of op je glazen bol?
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: [OPGELOST] Welke is stabieler?
« Reactie #26 Gepost op: 2010/03/01, 08:57:51 »
Ik kom nu allerlei vage zaken tegen in 9.04 zoals nautilus die niet meer werkt, kopiëren van locatie a naar b gaat amper, ineens zijn al mijn mappen met foto's, films, muziek gelocked en heb ik geen rechten meer (dit gebeurde na een crash van nautilus).
Dit heeft eerder te maken met verkeerde gebruikersinstellingen dan met een foutje in een distro, denk ik.
Kijk bijv. voor de mappen die gelockt zijn eens naar de rechten op die mappen en verander die indien nodig.
Het niet werken van Nautilus kan komen doordat er verkeerde instellingen ergens staan. Probeer het eens met een nieuw gebruikersaccount om te testen. Werkt het dan wel, dan ligt het aan je persoonlijke instellingen.

Ligt het aan een instelling die niet goed staat, of zijn de rechten op de mappen een probleem, dan lost een overstap naar Debian of welke andere distro dan ook helemaal niks op.

Johan,

Ik denk niet dat het aan instellingen ligt. Ik heb altijd alle rechten op die mappen gehad, maar an een crash van Nautilus is alles gelocked en kan ik ook niks veranderen aan die rechten instellingen. Maar ik heb het forum es een beetje erop nagekeken en het valt me op dat er veel klachten zijn over 9.04 en vooral 9.10.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: Welke is stabieler?
« Reactie #27 Gepost op: 2010/03/01, 19:29:35 »
Debian is normaal gesproken stabieler, maar als je even wacht op 10.04 denk ik dat die uiteindelijk het stabielst wordt...

Op wat baseer je die gedachten? Op de testen die je met 10.04 tot nu gedaan hebt of op je glazen bol?

Ik denk op het feit dat het een LTS is..
Je kan ervan uit gaan dat 10.04 straks de stabielste Ubuntu versie wordt (misschien even wachten tot 10.04.1)..
Maar Debian is in de regel toch stabieler dan Ubuntu, de kans bestaat dat Ubuntu 10.04 straks stabieler is dan Debian, maar die is niet zo groot om hier nu al harde uitspraken over te doen.
(10.04 is bij mij overigens stabieler dan de meeste Ubuntu distro's in dit stadium)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: [OPGELOST] Welke is stabieler?
« Reactie #28 Gepost op: 2010/03/01, 19:34:22 »
Ik werk nu al een tijdje met Mint 8, zowel Gnome als KDE. KDE is een upgrade versie naar 4.4 waar Plasma bijna altijd chrasht als mijn Asus uit de slaapstand gehaald wordt. Maar dat is voor mij verder geen probleem, ben er verder tevreden mee. De Gnome versie is echt super stabiel, nog geen chrash gehad.
Die Mint 8 is echt ijzersterk. Nog geen enkel probleem mee gehad. Ik heb hem zelfs precies zo aangekleed als mijn Ubuntu inclusief de Ubuntu menubalk.
(Wel met de Ierse toetsenbordindeling natuurlijk  XD).