Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Softwarematig playthrough: ook zonder Audacity?  (gelezen 402 keer)

Softwarematig playthrough: ook zonder Audacity?
« Gepost op: 2013/02/24, 22:35:25 »
Bij het beluisteren van muziek ( die op mijn pc staat of via Internet binnenkomt ) gebruik ik doorgaans een draadloze Sennheizer hoofdtelefoon.
Het basisstation daarvan is aan de audio-uitgang van m'n pc aangesloten

Om opnames van mijn keyboardspel te kunnen maken heb ik m'n Yamaha keyboard met een usb-kabel aan mijn pc aangesloten.
Voor het opnemen gebruik ik Audacity. Audacity heeft de mogelijkheid om op te nemen met playthrough. In dat geval kan ik via mijn draadloze hoofdtelefoon mijn spel horen. Wel met een stopje in de hoofdtelefoonuitgang van het keyboard om zo de luidsprekers van het keyboard uit te schakelen.
So far, so good. Maar nu bedacht ik het volgende:
Bestaat er ook een mogelijkheid om de keyboard-usb-ingang (USB Audio Codec hw 1.0) door te lussen naar de audio-hoofdtelefoon-uitgang (Intel ICH hw 0.0) ? Dan kan ik namelijk , zonder daarvoor Audacity te gebruiken, die draadloze hoofdtelefoon altijd bij mijn keyboardspel gebruiken (tenminste als de pc aan staat).
Wie weet raad?
Bart
« Laatst bewerkt op: 2013/02/25, 09:14:49 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.