Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gekleurde letters OpenOffice.org  (gelezen 1531 keer)

Offline jopy

  • Lid
Gekleurde letters OpenOffice.org
« Gepost op: 2008/11/26, 23:11:13 »
Hallo mensen,

Ik heb een beetje een vreemd probleem met de lettertypen in OpenOffice.org.
Ze worden er beroerd weergegeven:


Op de een of andere manier lijkt de weergave van tekst binnen OOo ook niet te veranderen wanneer je bij het uiterlijk van de computer bijvoorbeeld instelt dat de lettertypes optimaal worden weergegeven op lcd schermen. Heeft Openoffice.org een eigen systeem om de lettertypes weer te geven ofzo?

 

Offline jemark

  • Lid
« Laatst bewerkt op: 2008/11/27, 12:33:10 door jemark »

Offline jemark

  • Lid
Re: Gekleurde letters OpenOffice.org
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/28, 10:45:40 »
opgelost?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Gekleurde letters OpenOffice.org
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/28, 15:59:15 »
Citaat
ik vraag me af waarom niet meer mensen hierover klagen?
Dat verwondert mij ook, want dat is een groteske regressie waarvan je je afvraagt hoe dit in een gepubliceerde distro kan terechtkomen. Zelf gebruik ik nog Hardy. Ik begin meer en meer te denken dat ik de Ibex editie wellicht zal overslaan.

Offline jemark

  • Lid
Re: Gekleurde letters OpenOffice.org
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/28, 16:54:26 »
Citaat
ik vraag me af waarom niet meer mensen hierover klagen?
Dat verwondert mij ook, want dat is een groteske regressie waarvan je je afvraagt hoe dit in een gepubliceerde distro kan terechtkomen. Zelf gebruik ik nog Hardy. Ik begin meer en meer te denken dat ik de Ibex editie wellicht zal overslaan.
Voordat ik deze workaround zag wilde ik eigenlijk ook weer terug naar Hardy, hele slechte fonts in 8.10 door de nieuwe cairo, geen full subpixel rendering bij mij. Had deze wel ingesteld maar OOo reageerde daar niet op. Het zag er namelijk erg "dun" uit. Maar nu zien m'n fonts er gelukkig zo uit als in Hardy nadat ik een paar bestandjes van hardy naar de map van Openoffice heb geinstalleerd. Ik heb de OOo3 geinstalleerd via de PPA.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/28, 16:56:34 door jemark »