Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HDMI naar Smart TV geeft deel verkeerd weer.  (gelezen 243 keer)

Offline Tom4

  • Lid
HDMI naar Smart TV geeft deel verkeerd weer.
« Gepost op: 2016/05/20, 14:27:44 »
Hallo!

Aan de slag gegaan met ubuntu 16.04 na irritatie nummer zoveel met windows, en zeer tevreden over! Steeds terugkerende problemen in vorige versies (vooral audio en problemen met inloggen) zijn allemaal weggewerkt. Kortom, zeer blij dat ik weer een dual boot heb staan. Als fotograaf gebruik ik windows nu enkel nog voor de adobe software.

Maar er is een probleem waar ik me nogal aan stoor:
Ik maak vaak gebruik van HDMI voor films en games. Echter is er steeds een deel van het scherm (links gecentreerd) in de vorm van een driehoek dat vertekend beeld geeft, alsof de framerate op die plekken veel minder is als de rest. Alles wat buiten deze lijnen valt (die makkelijk op te merken zijn) geeft echter wel correct beeld. Films bekijken is hierdoor niet mogelijk, dit valt niet te negeren.

Iemand die kan vertellen waar dit aan zou liggen? Dit gebeurd zowel bij bestanden op de hd die ik via vlc -of andere- mediaplayers afspeel als flashbestanden zoals youtube.

Mijn laptop bevat een geintegreerde grafische kaart van intel en een nvidia geforce 940m. Via google heb ik geen gelijkaardig probleem kunnen terugvinden.

Groeten