Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Starter en men ogen gingen open, maar nu!!  (gelezen 948 keer)

gabriel

  • Gast
Linux Starter en men ogen gingen open, maar nu!!
« Gepost op: 2008/01/23, 18:36:28 »
Beste lezers en gebruikers.

Al ben ik wat ouder en door ziekte thuis blijft de computer waar mogelijk een uitdaging.
Daarom kom ik met een paar domme vragen omdat ik zelf daarvoor bang ben.

Ik heb nu nog een nwe laptop en wil de schijf of als dat kan de externe schrijf delen
Hoe doe ik dat, ik heb het nu gedaan met geloof Microsoft.
Kun je dan bij installeren van bijvoorbeeld het schrijfje wat bij Linux Starter zat dat in die map wegschrijven!

Je bent voor het voorbereiden van Joomla Linux nodig klopt dat!

En blijft alles werken wat aangesloten is op de laptop, er komt nog een desktop bij maar dat moet even wachten maar de vraag blijft hetzelfde.
Ik wil en moet wel MS gebruiken kunnen en daarnaast wil ik ubuntu gebruiken, dus kan ik zo overschakel op de printer (van HP is een jaar oud) en de externe drive's

gabriel

  • Gast
Linux Starter en men ogen gingen open, maar nu!!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/23, 18:43:14 »
Beste lezers en gebruikers.

Al ben ik wat ouder en door ziekte thuis blijft de computer waar mogelijk een uitdaging.
Daarom kom ik met een paar domme vragen omdat ik zelf daarvoor bang ben.

Ik heb nu nog een nwe laptop en wil de schijf of als dat kan de externe schrijf delen
Hoe doe ik dat, ik heb het nu gedaan met geloof Microsoft.
Kun je dan bij installeren van bijvoorbeeld het schijfje wat bij Linux Starter zat dat in die map wegschrijven! Nadat je eerst b.v. Xampp (voor Vista) heb geplaatst in die ruimte c.q. map.

Je bent voor het voorbereiden van Joomla Linux nodig klopt dat!

En blijft alles werken wat aangesloten is op de laptop, er komt nog een desktop bij maar dat moet even wachten maar de vraag blijft hetzelfde.
Ik wil en moet wel MS gebruiken kunnen en daarnaast wil ik ubuntu gebruiken, dus kan ik zo overschakel op de printer (van HP is een jaar oud) en de externe drive's.

Het staat misschien een beetje warrig maar dat heeft een andere oorzaak, sorry
Alvast dank voor wie het via een mail rustig wil uittypen.

met vr.gr.
Gabriel

Linux Starter en men ogen gingen open, maar nu!!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/23, 19:08:03 »
Euh... veel snap ik er niet van, en als je je post wilt veranderen, er staat een linkje "bewerken". Dat is gemakkelijker voor ons om te lezen.

Ik geloof dat wat jij bedoelt is dat je Microsoft Windows en Ubuntu Linux tegelijk op dezelfde computer wilt hebben staan, juist? Zodat je iedere keer als je opstart je kan kiezen wat te gebruiken?
Hier staat informatie hoe je zo'n dual-boot zoals het heet kunt maken: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/dualboot_gutsy/

En je hardware zou normaal gezien direct moeten werken na de installatie.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Linux Starter en men ogen gingen open, maar nu!!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/23, 19:43:07 »
Citaat van: gabriel
Ik heb nu nog een nwe laptop en wil de schijf of als dat kan de externe schrijf delen
je externe harde schijf kan je normaal gezien aankoppelen en gebruiken met ubuntu ( best testen met de livecd voor je gaat installeren)

Citaat van: gabriel
Kun je dan bij installeren van bijvoorbeeld het schijfje wat bij Linux Starter zat dat in die map wegschrijven! Nadat je eerst b.v. Xampp (voor Vista) heb geplaatst in die ruimte c.q. map.
normaal gezien wel.

Citaat van: gabriel
En blijft alles werken wat aangesloten is op de laptop, er komt nog een desktop bij maar dat moet even wachten maar de vraag blijft hetzelfde.
Ik wil en moet wel MS gebruiken kunnen en daarnaast wil ik ubuntu gebruiken, dus kan ik zo overschakel op de printer (van HP is een jaar oud) en de externe drive's.
probeer eerst de livecd en kijk of alle hardware herkend wordt/normaal werkt
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

Linux Starter en men ogen gingen open, maar nu!!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/23, 20:06:50 »
En Joomla! is een opensource CMS (Content Management System) dat op de server van je host draait.
Jij kan met Joomla! werken vanop eender welke computer, Windows, Linux, Mac,... dat maakt helemaal niet uit. Je werkt met Joomla! via je browser.

Linux Starter en men ogen gingen open, maar nu!!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/23, 22:22:20 »
Er worden wel wat eisen gesteld aan de server waarop Joomla moet draaien:
De eisen vond ik hier.

http://forum.dutchjoomla.org/t13917-server-eisen-voor-joomla.html

Heb pas nog wat geƫxperimenteerd met Joomla. Draait perfect op een Ubuntu server.