Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opacity en Kopete  (gelezen 579 keer)

Offline DD0C

  • Lid
Opacity en Kopete
« Gepost op: 2008/01/20, 13:57:38 »
Ik heb recent Kopete geïnstalleerd om te webcammen met m'n vriendin. aMsn vond ik qua layout maar niets..

Maar goed, nu merk ik dat indien een webcamvenster open staat ik telkens met m'n muis boven dat kadertje moet staan omdat het anders transparant wordt. Dit komt doordat ik opacity van Compiz gebruik om m'n vensters transparant te maken zodra ik ze niet "actieveer" met m'n muisaanwijzer.
Is er een mogelijkheid om Compiz wijs te maken dat hij Opacity niet moet gebruiken in Kopete? Ik zou opacity kunnen uitschakelen maar ik vind het zo handig...

Alvast bedankt!

Opacity en Kopete
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/20, 14:34:49 »
Je zou Kopete kunnen draaien op een apart werkblad. Zonder andere vensters (die laat je dan open staan op een ander werkblad).

Ik weet het: het is niet echt wat je vraagt, maar het omzeilt het probleem misschien.

Offline DD0C

  • Lid
Opacity en Kopete
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/20, 16:32:58 »
Bedankt voor het idee sisosteven, maar dan heb ik nog steeds 3 vensters op dat werkblad staan (Kopete, chat en cam window). Het probleem zal dan niet opgelost zijn want dan is er steeds weer maar 1 venster actief en dus 100% zichtbaar.. :)

Iemand? :/

Opacity en Kopete
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/20, 16:53:24 »
Ja, dat heet window rules. Ik kan niet de precieze details zeggen, maar waarom kijk je niet eens op de compiz-site?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net