Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SOPA is een slag in het water (gelukkig)  (gelezen 5534 keer)

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #25 Gepost op: 2012/01/22, 14:20:52 »
Per definitie zijn ze bij Brein bezig een leuk salaris te verdienen en alleen hun persoonlijke bankrekening aan het spekken.

Ooit eens is het opgericht om voor artiesten/belanghebbende op te treden en voor die mensen hun rechtmatige geld op te halen.
Zeg maar ff - een verlengstuk van BUMA/STEMRA.

Echter de stichting is op een duistere wijze opgericht door iemand bij onze regering, en dus hebben ze de bescherming van dien en kunnen ze meer fratsen uithalen zonder op hun vingers getikt te worden.

Vraag de boeken maar eens op van Stichting Brein, die zal je niet krijgen.

In deze stichting word er ook kwistig met geld gesmeten voor allerhande zaken en zijn er nog maar weinig belanghebbende die ooit geld gevangen hebben van hun.

Ook als Brein iemand beboet of geld incasseert van jouw omdat jij van artiest A de rechten schend zal Brein dit geld niet overmaken naar die artiest.

Conclusie die je kan trekken is dus dat Brein zijn doel volledig voorbij geschoten is en de artiesten/belanghebbende geen voordeel van hun bestaan hebben.
En dat ze bij Brein maar met een paar dingen bezig zijn:
Zichzelf heel belangrijk maken.
Heel veel geld verdienen (salaris)

Daarnaast flink met geld smijten voor allerhande nutteloze zaken, want zoals in de wet geschreven staat.
Een stichting mag geen winst maken!

Daarnaast irriteer ik me mateloos aan al dit soort stichtingen, ondernemingen gelijkend SOPA en de rest.

Alles gaat onder de noemer dat ZOGENAAMD de belanghebbende heel veel geld mislopen.

Nu spelen er 2 zaken:
1. Is dit werkelijk zo?
2. Er word nog steeds miljarden verdient in de hele film en muziek industrie.

Als ik lees dat een film maken 250 miljoen gekost heeft en dat bioscoop en DVD opbrengst binnen een paar maanden al 760 miljoen heeft opgebracht, vraag ik me werkelijk af of ze nu wel zo zielig zijn.

Ieder bedrijf op deze aardkloot droomt alleen maar van dit soort winstcijfers!

En dan nog?
Wanneer zijn ze eigenlijk tevreden ?
Moeten ze dan 765 miljoen verdienen ipv 760 miljoen ?
Denken ze nu werkelijk dat ze ineens 900 miljoen gaan verdienen ipv die schamele 760 miljoen ?
Ik denk het namelijk niet.
En terecht, ik vind die bedragen belachelijk die ze verdienen, dat mag rustig een paar onsjes minder zijn.
Dan kopen ze maar 1x in de week een Ferrari, dan doen ze dat maar 1x per half jaar.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/22, 14:28:03 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #26 Gepost op: 2012/01/22, 14:25:00 »
Moet je al je gekopieerde cd's vernietigen en al je mp3's die je van je cd's gemaakt hebt om op je mp3 speler te spelen en dergelijke verwijderen.
Moet je dus als je de cd al hebt, toch nog de mp3 erbij kopen als je die op je mp3 speler wilt beluisteren.
Daar heb je nog een heel ander interessant punt te pakken. Want wat als het downloaden van mp3's en video's illegaal wordt, dan heb je niks meer aan je mp3-speler (behalve dan die iPod met iTunes) en mediastreamers hebben al helemaal geen bestaansrecht meer. Niemand gaat z'n dvd-collectie rippen om op de mediastreamer te kunnen zetten en legale content is  vrijwel niet te downloaden... Het verbieden van het downloaden van mp3's en video's heeft óók impact op legale bedrijven die geld verdienen met dit soort apparaten!
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #27 Gepost op: 2012/01/22, 14:29:26 »
Ik kan je wel geruststellen.
Wat ze verzinnen of doen maakt niet uit, ze kunnen dit nooit stoppen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #28 Gepost op: 2012/01/22, 14:32:23 »
Ik kan je wel geruststellen.
Wat ze verzinnen of doen maakt niet uit, ze kunnen dit nooit stoppen.
Hoeft niet hoor ;) In principe heb ik daar weinig mee te maken, aangezien ik vrijwel alles legaal doe :). 't Is alleen zo vervelend voor zulke bedrijven als het echt doorgang vindt :)

Overigens denk ik wel dat het in de toekomst veel moeilijker zal zijn om illegaal aanbod te downloaden of aan te bieden. The Pirate Bay is de eerste, er zullen meer volgen en de wetgeving gaat er denk ik ook wel op aangepast worden. Want dit ben ik wel met Brein eens: zo kan het eigenlijk niet langer...
« Laatst bewerkt op: 2012/01/22, 14:34:49 door crashit »
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline emiel1976

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #29 Gepost op: 2012/01/22, 14:36:17 »
@Gandyman, Het zijn fanatiekelingen die doorgedraaid zijn en hun doel voorbij streven.
Tevens zit een deel daar puur voor eigen belang al zullen ze dat altijd ontkennen.

@crashit, Tja dat is niet Brein hun probleem want je bent illegaal bezig.

kijk eens hier naar.
http://www.youtube.com/watch?v=H2yYzLcOcfs&feature=g-all-u&context=G26ee143FAAAAAAAAQAA
Het is niet het standaard praatje wat beter is maar gaat over wat wel en niet mag.
Ben het niet helemaal met hem eens maar over het game gedeelte wel XD.

Het gaat even niet wat je wel en niet kunt maar over rechten en dergelijke. Als je dus bepaalde dingen doet in Linux dan ben je een piraat en ik kan je zeggen dat de meeste dat niet eens zullen weten dat ze dat zijn als ze bepaalde dingen doen in Linux.
Wil Brein die straks ook allemaal aanpakken?
Word Linux straks ook verboden door Brein?

Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #30 Gepost op: 2012/01/22, 14:38:51 »
Citaat van: emiel1976:Brein
BREIN acht het toestaan (van zulk downloaden van illegaal aanbod) in strijd met internationale wetgeving
Hetzelfde geldt ook voor het overschrijden van de maximumsnelheid.
Bewegende verkeers-drempels, die je auto lanceren, wanneer je te hard rijdt?
Een agent met een kanon op de rijksweg?

Het moet niet gekker worden........

Brein heeft het over software en games, volgens mij bestaan games uit software :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #31 Gepost op: 2012/01/22, 15:01:12 »
@Emiel

Ben het wel eens met de meneer in het filmpje. Zelf mis ik ook software Adobe CS en andere software, alleen maakt dat niet uit of het besturingssysteem slecht is. Als je een auto koopt zonder radio (Linux/BSD/Solaris), hoeft die niet sneller te zijn dan een auto van een ander merk met radio (Windows)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #32 Gepost op: 2012/01/22, 15:35:58 »
@Emiel

Ben het wel eens met de meneer in het filmpje. Zelf mis ik ook software Adobe CS en andere software, alleen maakt dat niet uit of het besturingssysteem slecht is. Als je een auto koopt zonder radio (Linux/BSD/Solaris), hoeft die niet sneller te zijn dan een auto van een ander merk met radio (Windows)

Hij zegt niet dat het slecht is maar dat je beperkingen hebt en dat als je het legaal wilt doen, dat je dan er voor moet betalen.
Voor een aantal dingen betaal je als je Windows koopt en als je Linux neemt moet je die dingen los kopen en dat doet niet iedereen omdat vrijwel niemand weet dat het eigenlijk zou moeten.
Het gaat er niet om of het sneller is of stabieler maar of het legaal is wat je doet en dan is het een ander verhaal.
Over de andere dingen kun je discussiëren maar daar zijn andere topics voor.
Het ging mij om de rechten en dergelijke binnen Linux op illegaal en legaal gebeid.
 

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #33 Gepost op: 2012/01/22, 15:53:07 »
Je hebt Linuxdistro's (bijvoorbeeld Trisquel) waar zulke dingen als mp3-codecs gewoon niet meegeleverd worden. Bij Ubuntu standaard ook niet trouwens, je moet er nog altijd een vinkje voor zetten.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #34 Gepost op: 2012/01/22, 16:35:11 »
Ja en daarna geef je eigenlijk aan dat het jou verantwoording is en alles kosten voor jou zijn.
Willen ze het legaal doen en zorgen dat ook alles betaald word door de gebruiker, dan is een Distro waarbij je dat kunt installeren of er al op staat niet meer gratis is.

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #35 Gepost op: 2012/01/22, 17:25:55 »
Ja en daarna geef je eigenlijk aan dat het jou verantwoording is en alles kosten voor jou zijn.
Willen ze het legaal doen en zorgen dat ook alles betaald word door de gebruiker, dan is een Distro waarbij je dat kunt installeren of er al op staat niet meer gratis is.


Dat is het toch ook? Als het echt zwaar strafbaar zou zijn (én met reeele kans op een boete / rechtzaak) zou ik die restricted-extras niet installeren. MP3 is geen noodzaak. .ogg is gelukkig wel legaal gratis te gebruiken.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #36 Gepost op: 2012/01/22, 19:17:12 »
Dat is ook maar de kans is, is dat ze dan zeggen dat Linux verboden moet worden of je moet er voor betalen en dan mag je alleen die versies die hun zeggen gebruiken.

Straks willen ze nog dat ze bij iedereen op afstand willen kunnen zien wat je draait zodat ze je een boete kunnen geven als je wat overtreed of erger oppakken en opsluiten voor diefstal.