Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] OpenOffice.org 3.2 Base verwijderd: nu start niets meerf in OO op :-(  (gelezen 2095 keer)

Wie kan mij adviseren?


OpenOffice.org 3.2 Base is bereikbaar via Toepassingen-Kantoor, over die heb ik het.

Als ik een tekstdocument maak (toepassingen-kantoor-Openoffice.org 3.2 Writer), en het dan op wil slaan (klik ik op 'Bestand-opslaan als'), dan krijg ik het  scherm te zien van 'Assistent Database' (zegt mij verder niets  :-[ ) dat dus hetzelfde is als in Toepassingen-Kantoor-OpenOffice.org 3.2 Base. Vandaar mijn gedachte dat het OpenOffice.org 3.2 Base is die dat doet.
Dan kan ik kiezen uit een aantal mogelijkheden/mappen om het op te slaan, maar dat vind ik te beperkt. Bureaublad staat er bijv. (ook) niet bij.
Ik zoek zelf liever via 'locaties'-etc waar ik het wil opbergen/hebben
« Laatst bewerkt op: 2010/02/24, 17:55:07 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/24, 13:06:23 »
Wat bedoel je met "het opkomen van base als je een document wil opslaan?" Dat is iets wat ik niet kan thuisbrengen.

In vorige ubuntu versies was base zelfs niet standaard geïnstalleerd. Ik ben niet zeker of het nu in 9.10 standaard meekwam.

In elk geval, OOo Base kan je selectief verwijderen in Synaptic: pakket: openoffice.org-base

Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/24, 13:16:26 »
Wat bedoel je met "het opkomen van base als je een document wil opslaan?"
Citaat

Ik vind het ook verwarrend, je spreekt over base (dit is een database) en een document (is een tekstbestand), twee verschillende zaken dus. Liefst enige verduidelijking hieromtrent.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Tom

  • Lid
Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/24, 13:20:33 »
base is niet standaard geinstalleerd in  karmic in zijn voorganger Jaunty ook niet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Sjinovski

  • Lid
Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/24, 13:38:25 »
Volgens mij is 3.2 toch niet de versie die in de pakketbronnen zit?

Offline vanadium

  • Lid
Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/24, 13:41:12 »
Inderdaad niet, maar wordt geïnstalleerd met *.deb bestanden en kan derhalve achteraf toch met synaptic verwijderd worden.

Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/24, 15:11:03 »
Even wat uitgebreider om de verwarring (hopenlijk) weg te nemen.

OpenOffice.org 3.2 Base is bereikbaar via Toepassingen-Kantoor, over die heb ik het.

Als ik een tekstdocument maak (toepassingen-kantoor-Openoffice.org 3.2 Writer), en het dan op wil slaan (klik ik op 'Bestand-opslaan als'), dan krijg ik het  scherm te zien van 'Assistent Database' (zegt mij verder niets  :-[ ) dat dus hetzelfde is als in Toepassingen-Kantoor-OpenOffice.org 3.2 Base. Vandaar mijn gedachte dat het OpenOffice.org 3.2 Base is die dat doet.
Dan kan ik kiezen uit een aantal mogelijkheden/mappen om het op te slaan, maar dat vind ik te beperkt. Bureaublad staat er bijv. (ook) niet bij.
Ik zoek zelf liever via 'locaties'-etc waar ik het wil opbergen/hebben.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/24, 17:08:45 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/24, 15:52:45 »
Dat blijf ik niet herkennen: bij mij opent Opslaan -als een gewone gnome bestandsdialoog.

Misschien iets nieuw in 3.2?

Toch niet de dialoog veranderd in Tools - Options, OpenOffice.org, general: Use Openoffice.org dialogs? Moet afstaan om de gewone gnome dialogen te krijgen.

Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/24, 15:59:14 »
Dat blijf ik niet herkennen: bij mij opent Opslaan -als een gewone gnome bestandsdialoog.

Misschien iets nieuw in 3.2?

Toch niet de dialoog veranderd in Tools - Options, OpenOffice.org, general: Use Openoffice.org dialogs? Moet afstaan om de gewone gnome dialogen te krijgen.

Als je dat laatste aan mij vraagt... heb geen flauw idee waar je het over hebt (dus zoiets heb ik zeker niet gedaan  ;) )
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline desmond

  • Lid
Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/24, 16:12:39 »
Het kan te maken hebben met de optie "open/save dialogs".

Ga naar Tools-options
  in  - OpenOffice.org - general
  "open/save dialogs"
  "Use OpenOffice.org dialogs"  Kan je controleren of je deze optie hebt aangevinkt?

Als je hem ontvinkt zou OOo weer de standaard vensters (Nautilus) moeten tonen bij opslaan.

Offline Dave

  • Lid
Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/24, 16:13:11 »
3.1 zit in Karmic dus tis een alternatieve installatie en niet aangepast voor Ubuntu.
Wanneer er niet echt iets onmisbaars voor U inzit zou ik het hele pakket verwijderen en degeen uit de bronnen installeren.
3.2 staat er nu in omdat het nog geïnstalleerd staat.
Na herladen zal die verdwenen zijn of ge moet ook nog een extra bron toegevoegd hebben.




Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/24, 16:21:43 »
Het kan te maken hebben met de optie "open/save dialogs".

Ga naar Tools-options
  in  - OpenOffice.org - general
  "open/save dialogs"
  "Use OpenOffice.org dialogs"  Kan je controleren of je deze optie hebt aangevinkt?

Als je hem ontvinkt zou OOo weer de standaard vensters (Nautilus) moeten tonen bij opslaan.

Ga naar Tools-options ???
  in  - OpenOffice.org - general????

Heb geen idee waar ik dat kan vinden (heb gezocht)
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline desmond

  • Lid
Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/24, 16:33:53 »
Sorry, je moet wel een OpenOffice applicatie open hebben, zoals Writer of Calc. Ik heb alleen Engelstalig hier en dan is "tools" het derde menu vanaf rechts; helemaal onderaan staat vervolgens "Options". Als je die aanklikt, zou je links +OpenOffice.org moeten openklappen.

Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/24, 16:38:35 »
Dank Desmond, zal zo eens proberen.

had inmiddels via Synaptic OO.org 3.2 Base verwijderd, maar nu werkt ook OO.org 3.2 Write niet meer. Met de mededeling dat de toepassing niet kan worden gestart  :o

net even reboot gedaan, alles in OO.org 3.2 (via toepassingen-kantoor) start nu niet meer op  :evil:

Maar de logo-tjes zijn er nog wel.


Alles opnieuw installeren via Ubuntu Softwarecentrum-kantoor???
« Laatst bewerkt op: 2010/02/24, 16:50:10 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderen
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/24, 16:59:12 »
Heb even gekeken in Synaptic, het blijkt dat OO.org 3.2 writer, draw, calc, impress en math en nog veel meer met 3.2...., nog steeds een groen vlakje hebben. Moet ik nu iets activeren of zo om het weer te laten werken?
« Laatst bewerkt op: 2010/02/24, 17:11:38 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderd: nu start niets meerf in OO op :-(
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/24, 17:25:24 »
heb je mijn instructies gevolgd om ueberhaupt 3.2 er op te krijgen?

zo ja, heb je wel de oude 3.1 verwijderd voordat je 3.2 erop gezet hebt?

en ja, je zou via synaptic 3.2 base gewoon weer kunnen installeren, of anders....
remove alle openoffice en zet het er op nieuw op via mijn instructies elders op dit forum.

bij mij is opslaan als het normale scherm.

kan je misschien je screen capture doen en die hier plaatsen in het forum zodat we mee kunnen kijken?
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderd: nu start niets meerf in OO op :-(
« Reactie #16 Gepost op: 2010/02/24, 17:39:11 »
heb je mijn instructies gevolgd om ueberhaupt 3.2 er op te krijgen?

zo ja, heb je wel de oude 3.1 verwijderd voordat je 3.2 erop gezet hebt?

Ik kan mij herinneren dat er een apart topic over is Link en dat had ik gevolgd.


en ja, je zou via synaptic 3.2 base gewoon weer kunnen installeren, of anders....
remove alle openoffice en zet het er op nieuw op via mijn instructies elders op dit forum.

Denk dat ik dat maar doe, zeker is zeker

bij mij is opslaan als het normale scherm.

kan je misschien je screen capture doen en die hier plaatsen in het forum zodat we mee kunnen kijken?

Van wat precies wil je screen capture en hoe laat ik die aan jullie zien?

Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: OpenOffice.org 3.2 Base verwijderd: nu start niets meerf in OO op :-(
« Reactie #17 Gepost op: 2010/02/24, 17:54:41 »
Procedure gevold, nu alles weer okay. En ik klik Toepasingen-kantoor-OpenOffice.org 3.2 Base NOOIT meer aan  ;)

Dank Landfiets  8)
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)