Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: samba en Vista Home Basic  (gelezen 1889 keer)

samba en Vista Home Basic
« Gepost op: 2009/03/26, 19:21:42 »
Hoi,

Zit met een probleem.

Ik kan vanuit xp, xp pro, win2k,... op samba toegrijpen.
Nu heb ik een laptop met Vista Home Basic en daar krjg ik geen verbinding met samba ????

Nu heb ik wel kunnen terug vinden dat Vista Home Basic en de Premium een NTLMv2 sleutel gebruiken
en samba alleen NTLM ondersteund ???
Viste premium is de enigste versie waar men het kan aanpassen.  :-[

Moet ik nu mijn ubuntu server ook nog naar windows server overbrengen en een wamp server inrichten ???????????????

lambriks

  • Gast
Re: samba en Vista Home Basic
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/26, 20:46:32 »
Ik draai de combinatie Ubuntu-server - Vista probleemloos via Samba. Ik draai zowel Vista Home Premium als wel Vista Home Basic edition. Nu is het wel zo dat ik voorheen (voordat ik Ubuntu-server gebruikte) een NAS had draaien. Bij deze NAS zat een patch voor Vista, in verband met compatibiliteitsproblemen. Wellicht ligt hier je oplossing. De NAS was van Sitecom, de patch vind je via http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=3430. Ik geloof niet dat hij specifiek alleen voor deze NAS was, dus misschien werkt het.

Groetjes,

Marc

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: samba en Vista Home Basic
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/26, 21:33:43 »
Mijn zoon heeft een Vista Premium Home en maakt 100% gebruik van samba op de Ubuntu server. Dat mag eigenlijk geen (algemeen) probleem zijn.
De server heb ik zo standaard mogelijk ingericht.
Mogelijk zijn er wel verschillen in de windows client (maar daar weet ik net niet zo veel van :P). Kan je helemaal niets zien in de "netwerkomgeving"?
Klik links bovenin op Documentatie

Re: samba en Vista Home Basic
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/31, 18:38:58 »
Hoi,

Ik heb ondertussen verschillende Tutorials en Docs doorgenomen.
En het is me nog altijd niet gelukt.

Zelfs na een aanpassing in de regedit om de NTLM te gebruiken inplaats van NTLMv2
lukt het nog niet.

Er zijn Vista variantes waar secpol.msc niet te vinden is  :o
Je moet dan in de regedit het volgende veranderen

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\LMCompatibilityLevel

verander de 0x3 naar 0x1.

Bij veel gebruikers werkt dan de verbinding tussen vista en samba. Maar in mijn geval niet.
Why ????

Zal dus verder moeten zoeken