Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met laptop na installatie Ubuntu 9.10 (opgelost mede dankzij Maureen)  (gelezen 843 keer)

Offline robert42

  • Lid
    • handige freeware
Na het installeren van Ubuntu (en bij andere op Ubuntu gebaseerde Linux os'sen zoals Mint en Zorin) op mijn Acer Aspire 5315 laptop slaat deze na ongeveer 10 minuten uit, waarschijlijk ter bescherming omdat de processor te heet wordt (de onderkant van de laptop is dan erg heet) bij de vorige versies van van deze os'sen en met windows xp had/heb ik hier geen problemen mee en werkte alles naar behoren. Iemand enig idee wat het probleem veroorzaakt.

Gr, robert42
« Laatst bewerkt op: 2010/01/27, 17:24:23 door robert42 »

Offline Maureen

  • Lid
Re: Problemen met laptop na installatie Ubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/27, 09:03:57 »
Hoi Robert42,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een zelfde laptop. Bij mij is het opgelost door de BIOS te updaten. Zie: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/computer-sluit-uit-zichzelf-af-sinds-installatie-9-10/ voor de topic die ik erover gestart had.

Ik hoop dat het voor jou ook werkt!
Succes,
Maureen


Offline robert42

  • Lid
    • handige freeware
Re: Problemen met laptop na installatie Ubuntu 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/27, 17:23:16 »
Ik heb de stappen van zoals beschreven uitgevoerd en het probleem is inderdaad opgelost, alleen hadden ze er niet bij vermeld dat de bios instellingen dan gewijzigd zijn, en je dus de boot volgorde weer moet wijzigen en bij het menu onderdeel boot de hd van AHCI moet wijzigen in IDE-mode maar nog belangrijker is dat windows gelijk een kritieke stop gaf en deze dus opnieuw moest installeren, vergeet dus niet eerst een back-up van je systeem te maken.
Maar in ieder geval bedankt voor het aangeven van de oplossing.

Gr, robert42

Offline Maureen

  • Lid
Dat is inderdaad vervelend. Ik had overigens deze problemen niet na updaten en windows startte ook normaal op.
Maar in ieder geval fijn dat het opgelost is.

Groet,
maureen