Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zenix: een lichtgewicht debian 6 based distro  (gelezen 1856 keer)

Zenix: een lichtgewicht debian 6 based distro
« Gepost op: 2011/05/31, 12:31:56 »
Ik kijk graag bij andere distro's om te zien of ik een paar ideeën kan kopiëren (hopelijk zitten hier geen patenten op :P )
Nu stuitte ik op Zenix, een op Debian 6 gebaseerde distro met de keuze voor OpenBox en Awesome als Window-Managers
Afhankelijk van wat men gebruikt, maar men zou het op 60 MB kunnen laten werken (uiteraard met swap en Awesome).
Misschien is het wat voor degene die geen zin in knutselwerk heeft en iets lichts zoekt
Een screenshot van hoe zoiets eruit ziet plaats ik bij deze. (klik op de afbeelding voor een vergroting).



Zenix en meer informatie is te vinden op: http://zenix-os.net/index.html


Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Zenix: een lichtgewicht debian 6 based distro
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/31, 14:30:24 »
zou je met zenix ook een asterisk server kunnen bouwen op een 256 MB thinclient?

en bestaan er nog andere linux versies die zo klein zijn maar wel werken met gclib?
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: Zenix: een lichtgewicht debian 6 based distro
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/01, 11:22:11 »
zou je met zenix ook een asterisk server kunnen bouwen op een 256 MB thinclient?

en bestaan er nog andere linux versies die zo klein zijn maar wel werken met gclib?


Het maakt gebruik van de standaard Debian repo's dus een asterix server bouwen zou wel kunnen.
Ik wil hier wel kijken wat er gebeurt wanneer ik het installeer en wat het geheugengebruik na installatie is.

Gclib? Moet dat geen glibc zijn?
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint