Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nokia  (gelezen 18729 keer)

Re: Nokia
« Reactie #25 Gepost op: 2011/10/28, 10:13:48 »
Hoezo is de N9 niet meer te koop? Hij is moet nog uitgebracht worden ???
« Laatst bewerkt op: 2011/10/28, 10:17:10 door Vistaus »

Re: Nokia
« Reactie #26 Gepost op: 2011/10/28, 10:19:00 »
En je kan in principe elke smartphone rooten met wat je wenst; ik kan (niet dat ik het ga doen ;) ) op mijn HD2 Ubuntu draaien met een paar simpele ingrepen.

Je koopt een smartphone eigenlijk ook om ermee te doen wat je wenst, niet om die als een statisch iets te gebruiken.

Zelfs voor de Galaxy 2S zijn er véél betere Rom's te verkrijgen dan de originele die erop staat.

Ook in sommige gevallen kan je met een dualboot werken (WP7.5 en Android).

Ik zou zeggen: kijk eens op het forum van XDA-developers en zie wat mogelijk is voor jou telefoon !

Ik draai nu puur Android maar het kan goed zijn dat ik morgen er WP7.5 terug opzet ,ook dat is flexibiliteit !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #27 Gepost op: 2011/10/28, 10:20:16 »
Hoezo is de N9 niet meer te koop? Hij is moet nog uitgebracht worden ???

De N9 wordt niet in Nederland uitgebracht. (Wel in België, geloof ik)

Re: Nokia
« Reactie #28 Gepost op: 2011/10/28, 10:50:46 »

Nuja, ik draai hier ook een N900, en daar kan inderdaad Debian op, maar of je dat dan ook echt wil, is maar de vraag. Echt optimaal is dat toch niet op z'n klein scherm.

De N900 is overigens al een tijd niet meer te koop. En de N9 zal dat waarschijnlijk ook niet zijn.
En buiten die 2 telefoons, is er eigenlijk bijna niets goeds meer over, dat geen Android draaid.

Mijn N900 is nu jaar en half oud, maar ik heb totaal geen idee wat m'n volgende wordt, ik wil geen Android, ik zou graag een open systeem willen, dat liefst ook geen 500 euro kost.

Er schiet niet echt veel over vind ik..

Ligt eraan?
Misschien ergens een Open Moko stelen ?

 =D =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Nokia
« Reactie #29 Gepost op: 2011/10/28, 12:39:15 »
Hoezo is de N9 niet meer te koop? Hij is moet nog uitgebracht worden ???

De N9 wordt niet in Nederland uitgebracht. (Wel in België, geloof ik)

Klopt, maar wel via Expansys.nl daar kun je hem nu pre-orderen, alleen vind ik de prijs veel en veels te duur.

Re: Nokia
« Reactie #30 Gepost op: 2011/10/28, 14:33:35 »
Hoezo is de N9 niet meer te koop? Hij is moet nog uitgebracht worden ???

Mijn fout, ik bedoelde: De N9 zal waarschijnlijk niet lang verkocht worden, net zoals de N900.


@Joris: Ik denk inderdaad dat het zoiets zal worden, gewoon een smartphone kopen, en daar maemo op installeren. (Als er een port aanwezig is.)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/28, 14:36:12 door Carharttguy »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nokia
« Reactie #31 Gepost op: 2011/10/28, 15:06:31 »
Ik noem ruim 2 jaar toch nog een behoorlijke tijd, maar goed.

Re: Nokia
« Reactie #32 Gepost op: 2011/10/28, 16:46:48 »
Ik noem ruim 2 jaar toch nog een behoorlijke tijd, maar goed.

+1

Re: Nokia
« Reactie #33 Gepost op: 2011/10/29, 10:23:04 »
Omdat ik via China wat gekocht heb krijg ik nog wel eens reclame mail.
Nu weer 1 over allerhande telefoontjes, en die prijzen zijn echt belachelijk laag..... ?

Check zelf maar.

 
Free shipping I9 4G 3.2 inch screen quad band dual sim java cheap price unlocked cell phone
     3.2 inch screen unlocked cell phone
     $ 45.00    $ 35.55
   
A8000 android smart phone GPS wifi tv java cell phone
     A8000 android smart phone cell phone
     $ 118.00    $ 100.30
   
Free shipping Dual camera 3.2inch TFT screen i68 4G Bluetooth 2.0 wifi compass phone hot selling!
     3.2inch 4G Bluetooth 2.0 wifi compass phone
         $ 51.00
 
Hi5 WIFI TV phones 3.5 inch screen dual SIM quad band unlocked phones
     3.5 inch screen dual SIM quad band unlocked phones
     $ 74.00    $ 65.86
   
i5 G WIFI TV dual sim unlocked phone java inch screen and dual camera Free Shipping
     i5 G WIFI TV dual sim unlocked phone
     $ 42.00    $ 37.80
   
Free shipping I9 5G phone ,NO.5 cell GS cheap mobile phone
     NO.5 cell GS cheap mobile phone
     $ 45.00    $ 40.50
 
FREE SHIPING IPro i6 pro mobile phone QWERTY Keyboard cell phone hot selling
     IPro i6 pro mobile phone
         $ 39.00
   
3.2" Screen Dual SIM Dual Network Standby Quadband GSM Cell Phone w/ + WIFI+FM+JAVA - Black SKU:55131
     Network Standby Quadband GSM Cell Phone
         $ 53.40
   
3.2'' HiGS 5G TV JAVA Dual Cameras Dual SIM Mobile phone Black,white
     3.2' Cameras Dual SIM Mobile phone
     $ 46.00    $ 36.80
 
New STAR A8000 Black Android 2.2 WIFI TV Dual Sim Mobile Phone
     Android 2.2 WIFI TV Dual Sim Mobile Phone
     $ 114.85    $ 97.62
   
A8 Android 2.2 wifi smart phone
     A8 Android 2.2 wifi smart phone
     $ 105.43    $ 95.94
   
Free shipping F8 TV cell .2 inch screen quad band dual sim card i9 4g tv mobile phone
     Sim card i9 4g tv mobile phone
     $ 40.00    $ 38.00
 
C7 2.4" LCD Dual SIM Dual Network Standby Quadband GSM TV Cell Phone w/ Torch/Java/TF - Black
     Network Standby Quadband GSM TV Cell Phone
     $ 38.00    $ 34.20
   
free shipping! Fashion cheap watch phones W968 Stainless Steel FM Radio Watch Cell Phone
     Stainless Steel FM Radio Watch Cell Phone
     $ 85.50    $ 81.22
   
Russian Keyboard phone TV (PAL/NTSC/SECAM) Dual sim card Dual standby Dual camera Bluetooth FM & JAVA 2.8 inch screen Mobile Phone
     2.8 inch screen Mobile Phone
     $ 58.00    $ 52.20
 
Free shipping I9 5G phone ,NO.5 cell GS cheap inch screen dual sim card quad band white color cell phone
     Free shipping I9 5G phone
     $ 45.00    $ 40.50
   
Free ship Sciphone I68 4G Cell Phone Dual Sim Quad-band Wifi Java FM Scr hot selling!
     Sciphone I68 4G Cell Phone
         $ 44.00
   
i9 i9+++ i68 3. 2 inch 3th Dual sim Quad Band bar Cell Phone
     3.2 inch Dual sim Quad Band bar Cell Phone
     $ 45.00    $ 36.00
 
free shipping dual sim phone F606 android 2.2 smart phone built-in gps tv wifi unlocked phones
     Android 2.2 smart phone
         $ 86.00
   
wholesale Free shipping 3.2" Dual SIM WiFi TV C5000 red black hot selling!
     3.2" Dual SIM WiFi TV C5000 cell phone
         $ 65.00
   
Andriod 2.2 GPS Mobile phone a9000,Capacitive Wifi TV Camera,Free Shipping
     Andriod 2.2 GPS Mobile phone
     $ 123.00    $ 110.70

Zomaar wat voorbeelden, ik heb niet bij alle de linkjes erbij gezet, je kan daar eindeloos surfen en dingen bekijken.

Of het wat is ? weet ik niet, bekijkt het en oordeel zelf maar.  =D
Tis in ieder geval heel goedkoop....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Nokia
« Reactie #34 Gepost op: 2011/10/29, 10:29:37 »
Ik zie daar al merken tussen van clonen van toestellen.

China is allemaal goed en wel, maar uiteindelijk betaal je zelfs veel voor pure meuk.

En als het dan niet of niet naar wens werkt blijf je er 100% mee zitten; zelfs de clonen verkocht hier in België zijn letterlijk ongewenst op de occasie markt.

In China iets kopen via internet is vragen om problemen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Nokia
« Reactie #35 Gepost op: 2011/10/29, 10:48:59 »
Ik zie daar al merken tussen van clonen van toestellen.

China is allemaal goed en wel, maar uiteindelijk betaal je zelfs veel voor pure meuk.

En als het dan niet of niet naar wens werkt blijf je er 100% mee zitten; zelfs de clonen verkocht hier in België zijn letterlijk ongewenst op de occasie markt.

In China iets kopen via internet is vragen om problemen.

Ik heb toch vaak wat gekocht bij DealExtreme en nooit prolemen gehad.
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: Nokia
« Reactie #36 Gepost op: 2011/10/29, 19:21:28 »
Ik heb toch vaak wat gekocht bij DealExtreme en nooit prolemen gehad.

Nuja, problemen misschien niet, maar er zit toch een groot verschil op de producten hoor. Ikzelf heb een Nokia N900, en er staat ook een equivalent op DealExtreme zag ik.

http://www.dealextreme.com/p/n900-3-2-touch-screen-dual-camera-tri-band-gsm-cell-phone-w-java-fm-black-42435
hier een linkje naar de echte: http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_N900

Prijsverschil is moet ik zeggen wel groot: de valse is ongeveer 10 keer goedkoper, verleidelijk, niet?
Maar, een kleine vergelijking in specs:

Links vals, rechts echt:

Processor: ??? - 600 Mhz
Opslagruimte: 250KB Built-in, 1GB TF Card included - 256 MB NAND flash, 32 GB eMMC flash
RAM: ??? - 1GB, 256 echt, 768 swap
Camera:    300K Pixels Backside Camera; Picture Max Resolution (640*480) - 5.0 MP (2,584×1,938)
Verbindingen: WAP, GPRS, SMS, MMS - GSM GPRS EDGE UMTS WCDMA HSPA
Wifi: Neen - Ja
Bluetooth: 2.0 - 2.1
GPS: Neen- Ja
TV Tuner Neen - Ja
Apparte GPU: Neen - Ja

Zo kan ik nog wel even doorgaan...

@ Vistaus, de N900 is niet eens een jaar en half verkocht geweest. Eveneens, als mijn N900 nu kapot gaat, krijg ik een N8 of E7 in de plaats omdat er geen N900's meer zijn. Er werd al na minder dan een half jaar verkoop gezegd door Nokia dat ze er niet veel toekomst in zagen..

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #37 Gepost op: 2011/10/29, 21:20:55 »
Ik heb nu de Galaxy S en het is een mooie en degelijke telefoon maar de volgende word weer een Nokia en dan met Windows erop.
Android is leuk maar ik wil iets functioneel's en die Windows telefoons werken wel erg fijn.
Als Samsung komt met een Windows telefoon die is gebaseerd op de Galaxy S2 dan maakt die ook een grote kans.
Android is leuk maar Windows 7.5 of hoe het ook heet werkt fijner voor mij.


Re: Nokia
« Reactie #38 Gepost op: 2011/10/30, 11:06:39 »
Ik zie daar al merken tussen van clonen van toestellen.

China is allemaal goed en wel, maar uiteindelijk betaal je zelfs veel voor pure meuk.

En als het dan niet of niet naar wens werkt blijf je er 100% mee zitten; zelfs de clonen verkocht hier in België zijn letterlijk ongewenst op de occasie markt.

In China iets kopen via internet is vragen om problemen.

Daar ben ik het toch niet met je eens. Ik bestel regelmatig wat bij Dealextreme, heb gister zelfs nog een nieuw pakketje van ze binnen gehad met wat spulletjes die ik besteld had en het is allemaal goed spul hoor :) Ook staan er bij een hoop dingen reviews bij, dus ook daaruit kun je de meuk van het goede spul filteren.

Re: Nokia
« Reactie #39 Gepost op: 2011/10/30, 11:07:50 »
Ik heb nu de Galaxy S en het is een mooie en degelijke telefoon maar de volgende word weer een Nokia en dan met Windows erop.
Android is leuk maar ik wil iets functioneel's en die Windows telefoons werken wel erg fijn.
Als Samsung komt met een Windows telefoon die is gebaseerd op de Galaxy S2 dan maakt die ook een grote kans.
Android is leuk maar Windows 7.5 of hoe het ook heet werkt fijner voor mij.



+1
7.5 werkt heerlijk :)
Maar ik wacht ook nog even af of webOS een koper krijgt, want een webOS-telefoon zou ook geweldig zijn. Anders wordt het een 7.5-toestel (heb mijn ogen op de Samsung Omnia W).

Re: Nokia
« Reactie #40 Gepost op: 2011/10/30, 11:40:02 »
Ik heb geen smartphone, wel een mobiele telefoon een Nokia 6300, maar die gebruikte ik voor het laatst 3 jaar geleden  :D Ik vind het maar zonde van je geld...
Gaat Nokia echt meer verdienen? Ja, meer dan met Symbian denk ik, maar denk niet dat het populairder word dan Android en iOS (hoop ik trouwens ook)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/30, 11:41:49 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Nokia
« Reactie #41 Gepost op: 2011/10/30, 17:09:06 »
Ik denk niet dat Nokia er mee gaat verdienen dan Linux. Immers, Nokia betaalt wel licentiekosten voor het gebruik van WP 7.5 Dus misschien gaan de verkopen ietsje omhoog, maar in zekere zin verdient MS meer aan Nokia dan Nokia zelf gaat verdienen.

Re: Nokia
« Reactie #42 Gepost op: 2011/10/30, 19:15:47 »
@Pjotr: Ik wil niet lullig zijn, maar als je echt Linux wilt, dan is de N9(00) toch puurder Linux dan Android hoor.

Klopt waarschijnlijk ja, maar je hebt dan wel minder flexibiliteit (minder apps).  :)
Minder apps? Er zijn veel apps op de N900, helemaal als je de Debian chroot installeert...
Android != Linux. Maego is dat veel meer!

Android sucks :) Beter dan gesloten shit, maar het is niet te hopen dat Linux te veel beheerst gaat worden door spul als Android. Slecht voor onze vrijheid, me name op het internet.

Kben zelf ontzettend blij met de N900, kzou er zo eentje bij kopen voor het geval deze kadoek gaat/ gestolen wordt ... :p

Jammer dat opensource/ Linux 'altijd' een beetje achter de feiten aan lijkt te lopen. Eerst afgeven op de iphone en ipad en dan nu eindelijk een Debian-mobile mailinglist starten... :/

Overigens heb je ook de openmoko voor de diehards.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/30, 19:19:38 door .zamorano »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #43 Gepost op: 2011/10/30, 22:26:49 »
Ik heb nu de Galaxy S en het is een mooie en degelijke telefoon maar de volgende word weer een Nokia en dan met Windows erop.
Android is leuk maar ik wil iets functioneel's en die Windows telefoons werken wel erg fijn.
Als Samsung komt met een Windows telefoon die is gebaseerd op de Galaxy S2 dan maakt die ook een grote kans.
Android is leuk maar Windows 7.5 of hoe het ook heet werkt fijner voor mij.



+1
7.5 werkt heerlijk :)
Maar ik wacht ook nog even af of webOS een koper krijgt, want een webOS-telefoon zou ook geweldig zijn. Anders wordt het een 7.5-toestel (heb mijn ogen op de Samsung Omnia W).

Windows 7,5 kan men lelijk vinden maar het is wel ver weg het meest overzichtelijk en best werkende systeem wat ik tegen ben gekomen.
WebOS heb ik nog niet kunnen testen maar alleen van filmpjes en zag er goed uit maar op dit moment heeft Microsoft in mijn ogen het best werkende systeem wat op meer en meer toestellen te krijgen is en WebOS is alleen op de HP te krijgen en nog niet op andere toestellen. Ik weet niet of dat nog echt wat word. Maar ik heb nog ruim een jaar mijn abonnement dus voorlopig is het kijken hoe het zich verder ontwikkeld.
De Windows telefoon is er dan ook nog wel en er is dan veel meer keus met nog meer power onder de kap.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nokia
« Reactie #44 Gepost op: 2011/10/30, 22:47:33 »
Windows op de telefoon, neuh dank u.... Veel te onveilig. Ik zit niet te wachten op een virus of Trojaan op m'n telefoon... Windows vertrouw ik voor geen vijf centen. Geef mij maar Linux.  :)

Re: Nokia
« Reactie #45 Gepost op: 2011/10/30, 23:07:27 »
Wat virus en trojaan een telefoon is om te bellen toch?!

Alle gekheid op een stokje, had met dit topic meer bedoeld als discussie over de invloed van MS op de infomatica en communicatie.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Nokia
« Reactie #46 Gepost op: 2011/10/30, 23:56:19 »
WP7.5 (en de lagere WP7 ) aanvaarden geen .exe 's juist omwille van dat probleem van virussen en trojanen. Dus dat argument houdt geen steek.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Nokia
« Reactie #47 Gepost op: 2011/10/31, 00:48:32 »
WP7.5 (en de lagere WP7 ) aanvaarden geen .exe 's juist omwille van dat probleem van virussen en trojanen. Dus dat argument houdt geen steek.

+1
Daar heb je je toch even niet goed ingelezen Pjotr.
Daarbij zijn er ook trojans voor Android in omloop, dus zelfs Android is niet volledig veilig.

Re: Nokia
« Reactie #48 Gepost op: 2011/10/31, 09:28:30 »
+100 Vistaus; het is daarom dat er security-apps zijn voor Android en nog gratis ook.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #49 Gepost op: 2011/10/31, 16:50:35 »
WP7.5 (en de lagere WP7 ) aanvaarden geen .exe 's juist omwille van dat probleem van virussen en trojanen. Dus dat argument houdt geen steek.

+1
Daar heb je je toch even niet goed ingelezen Pjotr.
Daarbij zijn er ook trojans voor Android in omloop, dus zelfs Android is niet volledig veilig.

Pas op Vistaus, straks zien ze je nog als Windows fanboy XD ;)

Maar het klopt, Windows mobiel is veilig en op het moment veiliger dan Android en iOS. Al zijn er dan nu nog geen virussen voor iOS zover ik weet maar het is wel een systeem wat makkelijk te hacken is omdat het nog vol beveiliging fouten zit.
Microsoft heeft kwa beveiliging het stukken beter voor elkaar.

Android toont ook aan dat zelfs Linux als het mainstream word, niet veilig is voor virussen en dergelijke.
Het is dus geen Microsoft kwaaltje.