Interactief > Etalage

Video "Drie Dames, twee Spelen en een Club" (preview)

(1/4) > >>

jvecht:
In onze club hebben we drie dames, die hebben meegespeeld in het Nederlands dameswaterpolo team op de Olympische Spelen in Sydney (2000) en Beijing (2008). Dat is uniek. Beijing leverde Nederland de Gouden medaille in deze zeer fel bevochten sport.

De drie dames waren direct te vinden voor een interview. De opnames zijn inmiddels rond en een preview staat online: Video "Drie Dames, twee Spelen en een Club" (preview)

Het interview leverde schitterende verhalen op. Zo moest er lang gewacht worden voor de finale tegen Amerika omdat de halve finale ervoor een gelijkspel werd en er dus een strafworpenserie volgde. Maar waar je zou verwachten dat het team daar stijf van de spanning zat te bibberen in de catacomben legden de dames gezellig een kaartje en waren het de Amerikaanse dames, die heel strak voor zich uit zaten te staren. 30 seconden voor tijd viel het winnende doelpunt. De Amerikaanse tegenstanders trokken natuurlijk alles uit de kast en wisten nog drie keer op het doel te schieten. Maar het was ter vergeefs en zo keek ik vanachter mijn camera naar twee grote gouden plakken. Kan je je dat tumult daar na de finale voorstellen?

Ik ben nu lekker aan het editen in Kdenlive. Animaties maken, geluiden maken. Dat laatste heet Foley Art en is echt een vak apart. Youtube staat vol leuke video's over die technieken. Ik had het geluid nodig van een snoeihard doelschot, dat in het net belandde. Uiteindelijk werden het twee washandjes, de buitenste goed nat, en dan hard in de handen klappen recht voor de microfoon.

Heel erg leuk werk, die geluiden!

Uiteindelijk komen al die technieken weer op mijn Kdenlive Blog aan de orde, zodat anderen daar weer van kunnen profiteren. Op die manier hoop ik een bijdrage te leveren aan het grote gemis aan de Nederlandstalige documentatie en wat terug te doen voor dat prachtige programma wat andere enthousiaste mensen weer voor ons maken.. En dan lekker gewoon, met de voorbeelden en de screenshots erbij.

Ik heb een boek geschreven. Leuk om te doen. Maar met zo'n Blog heb je veel meer mogelijkheden en ik hoef me niet aan te passen aan een uitgeverij.

Ron:
Wat ben jij toch een creatief mens, daar neem ik mijn petje voor af :lol:

asilnevs:
Men is nooit te oud om te leren  :)
Een tijdje geleden is er nog een Bruiteur ( Celine Bernard ) op bezoek geweest in het TV programma "Bart & Siska".
De moeite om te zien: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/Gezienoptv/1.2221594

jvecht:
Txs, Ron. Ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn. Nou kan ik absoluut niet tekenen of schilderen, maar met een PC en een camera kan ik wel uit de voeten.

Prachtige video, asilnevs. Geweldige demo hoe je zoiets aanpak en dan nog met uiterst simpele middelen ook. Die video staat nou in mijn bladwijzers. Oh, ik ga hem zo eens zien te downloaden, bedenk ik :D

Ik heb net geprobeerd een Androïd ding aan mijn Canon 6D te knopen als externe monitor. Dat kan wel, maar helaas niet met mijn Androïd apparaten.

asilnevs:
Ik heb de app DSLRcontroller op mijn Asus Nexus 7 geinstalleerd en kan deze met een speciaal kabeltje koppelen aan mijn Canon 700D.
Hierdoor krijg ik dus alles in HD (1920x1080) te zien wat het dus gemakkelijker maakt om scherp te stellen.
Hier zie je welke tabletten werken met welke Canon cameras: http://dslrcontroller.com/devices.php
Daar bovenop heb ik Magiclantern (opensource en gratis) op de 700D camera geinstalleerd en krijg je veel extra functionaliteiten, zowel voor fotos of videos.
http://www.magiclantern.fm/
Ik zie dat jou Canon 6D hiervoor ook in aanmerking komt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie