Ondersteuning > Internet en draadloos

netwerk laag/ goed/ zeer goed...

<< < (8/8)

schoapd:
Ik heb hieronder info gegeven hoe de situatie met mn networkmanager gnome ervoor staat... Kan iemand me helpen?
Of zijn er wellicht alternatieven om te kunnen zien hoe goed de huidige verbinding met het netwerk is?:

----------------------------------------------------------------------------
Verbinding maken met het network van mn pa, de (hoofd)computer...is geen probleem.

systeem -- beheer -- netwerk -- netwerkinstellingen -- eigenschappen:

sleuteltype: ik heb'm op hexadecimaal staan.

(Wanneer moet je hexadecimaal invoeren en wanneer ASCII/ normal?)

sleutel: de wep-key, van mn pa, die noodzakelijk is om verbinding te krijgen voer ik in.

DHCP....

(Zonder de networkmanager geen probleem, een goede verbinding)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu met de networkmanager.

Ik zie nu als ik het icoontje van de networkmanager aanklik een balkje die idd aangeeft dat er een bepaalde mate van verbinding met het desgewenste netwerk is....

(ik kan nu echter niet op internet)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik klik op de netwerkmanager, klik het gewenste draadloze netwerk aan en ik moet een wachtwoordzin of websleutel invoeren.

Ik kies voor het invoeren van mn sleutel en de sleuteltype (hex)
Ik heb zowel de opties open systeem als gedeelde sleutel geprobeerd.

Krijg echter geen verbinding met het draadloze netwerk

Ik snap niet hoe ik dit moet oplossen en hoop dat je me kan helpen en/ of een aanknopingpunt kan geven

Gast:
weet iemand hierow hoe je je wep-key kan krijgen (doe dit voor het eerst) alvast bedankt :p

FrankVdb:

--- Citaat van: daniel ---weet iemand hierow hoe je je wep-key kan krijgen (doe dit voor het eerst) alvast bedankt :p
--- Einde van citaat ---
Inloggen via een browser op je router (de mijne zit op het adres 192.168.0.1, is een standaardadres dacht ik) en daar je WEP-beveiliging instellen.

FrankVdb:

--- Citaat van: schoapd ---ha ha, das een mooie opmerking. " t gaat idd wel mega mega snel voor dat goedkope abonnementje van ons, yahoeeeeeeee!!!!
--- Einde van citaat ---
Ik heb onder Ubuntu een betere draadloze verbinding dan onder Windows 2000... Geen idee hoe dit te verklaren valt.

Je hoort me in elk geval niet klagen. :cool:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie