Ondersteuning > Games

Probleem met Spelletjes spelen van oude spelconsoles met RetroPie

(1/1)

Els Stevens:
Hallo,

op de laptop kan je met het programma RetroPie spelletjes spelen van allerlei soorten (oude) spelconsoles. RetroPie is geïnstalleerd en werkt blijkbaar, maar nu het volgende probleem:

"Adding games

In order to play games using Retropie – you need ROM images to download and copy them in the retropie folder.  Default folder location is /home/RetroPie/roms. In that folder, there are folders for each an

every game console(playstation, nintendo, xbox etc…). Copy the ROM image in the corresponding folder. ROM image must be for the proper console.

Komt van de website https://markontech.com/linux/how-to-install-retropie-on-ubuntu-tutorial/

Op deze website vind je zo 'n spellen: Nope, niet hier, dus probeerde ik dat bestand te downloaden en het dan te plakken in de juiste map van Retro Pie, volgens die bovenstaande uitleg.
Alleen zijn die paar spelletjes nergens te vinden als je dan RetroPie opstart.

RetroPie werkt, ik heb een paar van die spellen gedownload via de website van knip, maar als we RetroPie opstarten zijn ze niet te vinden. Misschien ligt het aan het bestandstype, dat weet ik niet, daar ken ik niks van.

Heeft iemand enig idee hoe we zo 'n spelletjes kunnen downloaden en daar mee kunnen spelen via RetroPie?
Ik had graag Alex kidd in miracle world en California games willen hebben, ook PacMan van Atari2600.

Alvast heel vriendelijk bedankt als iemand er mee kan helpen. Ik ken er weinig van met die commando 's in de terminal, dus als iemand wat gemakkelijk te volgen uitleg heeft ben ik daar heel blij mee.

Bedankt alvast! Groetjes, Els.

maasnet:
Je moet goed op de website  van retropie kijken in welk format het bestand in de map  geplaatst moet worden.


Safari 2600 spellen mogen bijvoorbeeld  de volgende extenties hebben:   7z, a26, bin, gz, rom en zip             


Als je een spel in een map heb geplaatst moet je retropie altijd even herstarten want dan ziet ie het spel pas.                     


Op de site van retropie staan duidelijke handleidingen hoe je het moet doen.



https://retropie.org.uk/docs/Atari-2600/




Ik werk zelf met een raspberry pi maar dat maakt niet veel verschil.


Hier een voorbeeld van een aantal bestanden van atari800

TopGear:
Dit is nogal grijs gebied. Het vertellen waar dit soort ROMs te downloaden zijn is niet de bedoeling, daarom zijn die links en namen ook uit de openings post gehaald. Het bespreken van hoe RetroPi werkend gemaakt kan worden mag wel. Het verkrijgen van de ROMs dus niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie