Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: programmeren  (gelezen 1096 keer)

Dutchie

  • Gast
programmeren
« Gepost op: 2006/09/24, 19:13:25 »
ik deed op windows al een tijdje aan games programmeren, was nog niet veel hoor, maar ik wil dat op linux weer gaan doen...
welk programma kan ik gebruiken om in te programmeren?(c/c++)

vBd

  • Gast
programmeren
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/24, 19:43:51 »
Ben zelf een beetje bezig met perl. Deze zit standaard meegeleverd evenals Python. De laatste schijnt pittiger te zijn.

De bekendere boeken over perl programmeren staan geregeld in nieuwsgroepen, maar ik heb laatst Learning perl van O'Reilly gekocht, omdat dit toch makkelijker werkt voor mij.

Over het programmeren van games kan ik niks zinnig zeggen, maar het moet met perl kunnen en aangezien je een C achtergrond hebt lijkt me dit de beste keuze.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
programmeren
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/24, 19:44:17 »
Ik programmeer terminalprogramma's meestal in Python en voor grafische programma's gebruik ik Python + PyQt (of Python + PyGtk als je dat liever hebt)

C/C++ programma's kan je in zowat elke tekst editor schrijven, of je zoekt een leuke IDE, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Dat laat ik over aan de professionele C/C++ programmeurs hier ;)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Dutchie

  • Gast
programmeren
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/24, 19:57:01 »
kheb nog niet veel c kennis, ik ken wel een engine die werkt met linux.
maar welke compiler kan ik gebruiken voor c/c++ in linux?? dat is juist wat ik wil weten :p

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
programmeren
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/24, 20:13:59 »
gcc voor C en g++ voor C++
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline sveens

  • Lid
programmeren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/02, 11:56:49 »
Citaat van: profoX
Ik programmeer terminalprogramma's meestal in Python en voor grafische programma's gebruik ik Python + PyQt (of Python + PyGtk als je dat liever hebt)

C/C++ programma's kan je in zowat elke tekst editor schrijven, of je zoekt een leuke IDE, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Dat laat ik over aan de professionele C/C++ programmeurs hier ;)
hey profoX,

Ik ben me dus aan het orienteren. Ik weet wat ik wil maar nog niet precies hoe.

vraag:

Is de taal ofwel syntax van "terminal Python" het zelfde als die van "Python+PyGTK).

M.a.w , als ik Python leer dan kan ik beide omgevingen gebruiken ik hoef dus niet eerst "terminal Pythoion" te leren?

gr,

Stef