Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amarok bevriest.  (gelezen 2041 keer)

Gast

  • Gast
Amarok bevriest.
« Gepost op: 2006/07/23, 11:44:02 »
Hi,

Ik heb een probleem met amarok en ubuntu 6. Als ik amarok start en een mp3 ga afspelen, dan bevriest amarok na een korte tijd. Soms wordt er een of twee nummers correct afgespeeld, soms gaat het al meteen na starten mis. Sommige mp3's worden helemaal niet afgespeeld, je ziet amarok dan door de afspeellijst rennen, maar er gebeurt verder niets. Er komen geen foutmeldingen.

Met Rythmbox of Totem kan ik wel gewoon alle mp3's, wma's en ogg's afspelen. Het lijkt dus een probleem met amarok zelf.

Via google heb ik meer over dit probleem gelezen maar geen oplossing gevonden. Ook op dit forum heb ik het helaas niet kunnen vinden.

Al mijn hoop is nu gevestigd op de ubuntu lovers in dit forum ;)

Amarok bevriest.
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/23, 12:56:17 »
Heb je de nieuwste Amarok erin zitten ???

check ff je source.list :
$sudo gedit /etc/apt/sources.list

of deze regel erin staat:
Citaat
# Amarok 1.4.1
deb http://kubuntu.org/packages/amarok-141 dapper main
#deb-src http://kubuntu.org/packages/amarok-141 dapper main

# VLC Media Player: nieuwste releases
deb http://nightlies.videolan.org/build/dapper-i386 /
Zoniet zet het er dan even in en sla het op, die 2e regel is voor VLC player die ook alles afspeelt.

typ nu in console :
$sudo apt-get update
$sudo apt-get dist-upgrade

Heb je deze lijst al afgewerkt voor alle codecsen en proggie's ?
https://wiki.ubuntu.com/NlRestrictedFormats

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Gast

  • Gast
Amarok bevriest.
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/23, 17:03:56 »
Dank je Gandyman, ik ga het proberen. Ik zie dat ik idd nog met de oude versie 1.3 werk. Trouwens, is het noodzakelijk dat ik VLC installeer? Ik heb namelijk geen problemen met afspelen van alle media in andere progjes, alleen met amarok.

Op 1 of andere manier kan ik de ubuntu site niet meer bereiken. Op mijn linux desktop kom ik zelfs niet meer op dit forum (dus nu maar met xp laptop). Ook het updaten lukt niet want ik krijg geen verbinding met de server. Terwijl voor de rest internet prima werkt, alleen ubuntu is onbereikbaar.
Ik hoop dat het een tijdelijk probleem is en dat het niet aan mijn verbinding ligt.

Wordt vervolgd....

budster

  • Gast
Amarok bevriest.
« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/23, 17:06:51 »
Heb je al geprobeert amarok opnieuw te installeren?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Amarok bevriest.
« Reactie #4 Gepost op: 2006/07/23, 17:10:33 »
ubuntu.com is tijdelijk uit de lucht.. DNS error volgens de mensen op #ubuntu

VLC is vooral bedoeld voor video af te spelen en is niet noodzakelijk
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Gast

  • Gast
Amarok bevriest.
« Reactie #5 Gepost op: 2006/07/23, 22:15:37 »
Het is voor mekaar. Amarok geupdate naar 1.4 en het werkt allemaal zoals het hoort.
Ik heb altijd gedacht dat met synaptic de meest recente versie wordt geinstalleerd. Blijkbaar niet, weer wat geleerd.

Nu nog een soort photoshop elements en ik delete mn originele windows cd. Die het trouwens toch niet meer doet omdat microsoft vindt dat ik te vaak geactiveerd heb. 5x reinstall in twee jaar tijd, is dat echt zoveel?

Oh well, who cares. Ubuntu is er ook nog. Allemaal bedankt voor de goede hulp. Ik ben weer happy!

Nik

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Amarok bevriest.
« Reactie #6 Gepost op: 2006/07/23, 22:19:44 »
@Nik: The Gimp zit standaard bij Ubuntu en die doet 't voortreffelijk
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Amarok bevriest.
« Reactie #7 Gepost op: 2006/07/23, 22:23:21 »
Citaat van: Nik
Het is voor mekaar. Amarok geupdate naar 1.4 en het werkt allemaal zoals het hoort.
Ik heb altijd gedacht dat met synaptic de meest recente versie wordt geinstalleerd. Blijkbaar niet, weer wat geleerd.
De recentste versie die beschikbaar is op de repositories die je erin hebt zitten.. Nu ziet synaptic ook de nieuwe repo met 1.4.1 en kan je die ook installeren via synaptic :)

Citaat van: Nik
Nu nog een soort photoshop elements en ik delete mn originele windows cd.
Volgens mij kan je cd-roms niet deleten :P
Photoshop elements... hmm.. misschien volstaat Gimp wel voor je... of F-Spot, die is simpeler, maar voldoende om op een eenvoudige manier snel wat foto's te bewerken...

Citaat van: Nik
Die het trouwens toch niet meer doet omdat microsoft vindt dat ik te vaak geactiveerd heb. 5x reinstall in twee jaar tijd, is dat echt zoveel?
Dat is onder het gemiddelde ;)

Citaat van: Nik
Oh well, who cares. Ubuntu is er ook nog. Allemaal bedankt voor de goede hulp. Ik ben weer happy!

Nik
Enjoy.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

budster

  • Gast
Amarok bevriest.
« Reactie #8 Gepost op: 2006/07/23, 22:25:45 »
Citaat van: Nik
Nu nog een soort photoshop elements en ik delete mn originele windows cd. Die het trouwens toch niet meer doet omdat microsoft vindt dat ik te vaak geactiveerd heb. 5x reinstall in twee jaar tijd, is dat echt zoveel?
Zolang je op ubuntu netjes gebruikt maakt van het package systeem, niet als root domme dingen doet essentiele files deleten etc. Dan hoef je Ubuntu pas te herinstalleren zodra je een nieuwe computer koopt.

ps. the Gimp is een redelijk alternatief voor photoshop, al zijn er mensen die maar niet aan Gimp kunnen wennen, photoshop onder wine is natuurlijk ook altijd nog een mogelijkheid.

Gast

  • Gast
Amarok bevriest.
« Reactie #9 Gepost op: 2006/07/23, 22:27:07 »
The Gimp en F-Spot gebruik ik nu. F-Spot lijkt wel wat op Elements, maar is nog lang niet zo ver ontwikkeld. Geduld dan maar.

In ieder geval heb ik nu een music player met alle functies waar ik naar zocht. :)