Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome en KDE verwijderen  (gelezen 3540 keer)

Quatroking

  • Gast
Gnome en KDE verwijderen
« Gepost op: 2007/11/26, 18:56:13 »
Ik begon ooit met m'n Ubuntu 7.04, die ik inmiddels al heb uitgebreidt met KDE en XFCE. Nu is XFCE mijn lievelings desktop geworden, maar heb ik nu een KDE login en Bootscreen. is het mogelijk het bootscreen naar Xubuntu te veranderen en een XFCE loginscherm te krijgen, en ook de Gnome en KDE desktop te verwijderen?

schoappied

  • Gast
Gnome en KDE verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/26, 23:26:35 »
sudo apt-get remove gnome kde kubuntu-desktop ubuntu-desktopVolgens mij moet dan Xfce overblijven als je die geinstalleerd hebt. Je kunt wellicht ook alleeen de eerste of laatste 2 verwijderen...

Quatroking

  • Gast
Gnome en KDE verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/28, 22:53:33 »
okay, Ubuntu en Kubuntu zijn nu verwijdert, ik heb alleen nog Xubuntu over. Maar het bootscreen (dus ook afsluiten) is nog steeds Kubuntu. Evenals het loginscherm. Hoe kan ik dit veranderen?

hosti

  • Gast
Gnome en KDE verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/28, 23:02:32 »
tip: dat bootscherm zit in de kernel

Quatroking

  • Gast
Gnome en KDE verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/28, 23:38:36 »
umm... dus de ubuntu en kubuntu kernel is nog niet verwijdert? hoe doe ik dat dan?

schoappied

  • Gast
Gnome en KDE verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/28, 23:51:54 »
splashcreen, login manager (van xfce of gdm), uiterlijk daar ergens moet je iets veranderen.

Het heeft niks met de kernel te maken in principe...

Quatroking

  • Gast
Gnome en KDE verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/30, 15:42:52 »
niet het splashscreen, maar het scherm dat je krijgt wanneer de pc opstart. Oftewel het Kubuntu logo met een balkje eronder.

maar hoe kan ik de standaard login manager veranderen, en m'n bootscreen?

Gnome en KDE verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/30, 16:48:26 »
Wacht ff dat stond ergens in /etc dacht ik... je kan eens zoeken op het forum, als ik het gevonden  zal ik het zeggen.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Gnome en KDE verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/30, 16:51:05 »
Ik zou zeggen: dpkg-reconfigure -p high usplash
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net