Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Torrent programma voor GNOME  (gelezen 1116 keer)

Offline SNWBRDR

  • Lid
Torrent programma voor GNOME
« Gepost op: 2007/07/07, 18:03:01 »
Wat is het meest gebruikte programma om torrents mee af te halen voor GNOME?
Kom overal kTorrent tegen maar die is blijkbaar voor de KDE gemaakt.
Onder windows gebruikte ik altijd uTorrent en was daar zeer tevreden over, spijtig genoeg is die er niet voor ubuntu.

Cobuntu

  • Gast
Torrent programma voor GNOME
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/07, 18:28:16 »
In Ubuntu zit gewoon bittorrent. Ga naar Add/Remove programs en daar zie je bij:

Internet ------- Bittorrent

Vink Bittorrent aan en dan zou je het kunnen gebruiken,

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Torrent programma voor GNOME
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/07, 19:28:06 »
Bittorrent zoals Cobuntu zegt is een optie, maar niet erg uitgebreid. Ik vind zelf Deluge erg fijn. Een debje is te downloaden van die site, zie de eerste post. Hij zit ook in de ubuntu-pakketbronnen, maar op de website van deluge word afgeraden die te gebruiken, dus je gebruikt het best maar de versie op de site.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Torrent programma voor GNOME
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/07, 19:35:28 »
Deluge ziet er fijn ook :) Zelf gebruik ik KTorrent, ook een zeer capabel programma (en werkt natuurlijk ook onder GNOME! Maar als je KDE gebruikt is het een betere aanrader, want in dat geval gebruikt hij zeer weinig geheugen (omwille van de gedeelde Qt libraries))

PS: µTorrent draait prima onder Wine en ik ken sommige mensen die zweren bij Wine + µTorrent, hoewel de meeste van die personen zijn overgestapt op KTorrent of Deluge.

Er is ook nog Azureus, die is ook best populair en zeer uitgebreid, maar die slorpt nogal veel geheugen op! Dus die vind ik niet zo fijn.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline SNWBRDR

  • Lid
Torrent programma voor GNOME
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/07, 19:49:20 »
@ Cobuntu: Bittorent staat aangevinkt bij add/remove programs, maar is nergens te vinden bij Internet in het menu.

En die Deluge ziet er heel mooi uit, maar draait dit even vlot op GNOME in vergelijking de andere programma's?
En hoe moet je dat dan juist instaleren als je het niet via Synaptic mag doen.

Wine heb ik nog niet gebruikt en ga dat zolang mogelijk zo houden .. zegt me niks.

En Azureus heb ik vroeger ook een tijdje gebruikt (op Windows), eerder negatieve ervaring mee .. dikwijls bugs enzo.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Torrent programma voor GNOME
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/07, 19:57:39 »
Azureus is idd niet erg fijn.

Deluge draait gewoon snel op Gnome, is een GTK programma, dit betekend dat het voor Gnome geschreven is (net zoals KTorrent voor KDE).

Onder Ubuntu kun je als een pakket niet te verkrijgen is vanuit Synaptic, deb-pakketten installeren (net zoals je onder Windows .exe hebt). Op de homepage van Deluge zie je in de eerste post een link staan naar zo'n deb pakket: klik hier. Daar klik je op, dan word GDebi gestart dat het pakket voor je installeert.

Let op: nooit zomaar klakkeloos pakketten van een website installeren zonder dat je weet of het een betrouwbare bron is!

steven

  • Gast
Torrent programma voor GNOME
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/07, 19:59:33 »
@SNWBRDR

Je kan beter ktorrent gebruiken.
Dat is echt een goed programma.
Bij de instellingen niet vergeten de plugins te activeren die je wil gebruiken.

Offline Nico

  • Lid
Torrent programma voor GNOME
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/07, 20:09:35 »
Citaat van: SNWBRDR
@ Cobuntu: Bittorent staat aangevinkt bij add/remove programs, maar is nergens te vinden bij Internet in het menu.
Heb je al gekeken bij Alacarte Menu Editor? Het kan dat het daar uitgevinkt staat, ook al is het geïnstalleerd.

Verder meen ik mij te herinneren dat iemand al eens Azureus had gezegd, hoewel ikzelf eerst dacht dat dat alleen voor Windows was. Het zou natuurlijk kunnen via Wine, maar als er toepassingen zijn die standaard op Ubuntu draaien, zou ik eerder daarvoor kiezen.

Edit: Azureus is dus wel voor Linux:

1) een howto: http://azureus.sourceforge.net/howto_linux.php (algemene howto voor Linux, niet specifiek voor Ubuntu)
2) de downloadlink: http://java.sun.com/javase/downloads/index_jdk5.jsp
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Offline SNWBRDR

  • Lid
Torrent programma voor GNOME
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/07, 20:09:56 »
Dat was makkelijk, had iets compleet anders voor ogen om dat te instaleren.

En als Deluge me niet bevalt schakel ik over naar kTorrent ;)

Bedankt voor de hulp, ik kan weer verder.

edit: @ Snobke: dat was het idd, stond daar nog afgevinkt .. was me even niet duidelijk, maar is nu volledig verwijderd.