Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alternatief voor Pinnacle OPGELOST  (gelezen 5192 keer)

Offline schilder

  • Lid
Alternatief voor Pinnacle OPGELOST
« Gepost op: 2009/09/04, 15:09:19 »
Dit is mijn eerste bericht op dit forum
Ik werkt nu 2 maanden met UBUNTU nadat VISTA steeds weer vervelend deed.
Met UBUNTU ben ik zeer tevreden wel aanpassen voor een windows gebruiker, maar nu wil ik niet terug.
Oppenoffice 3, Gimp, Totem stuk voor stuk vind ik ze nu zelf prettiger dan de windows software

Maar een WYSIWYG web builder onder linux kan ik niet vinden, in iedergeval niet zo als die van Pabo software http://www.wysiwygwebbuilder.com/nl
Ik heb ze gevraagd of er een linux versie komt, ze werken er aan alleen duurt dit nog enkele maanden.
Zodra deze er is zet ik een bericht op dit forum, hij namelijk de moeite waard op te proberen.
Nu voor dit programma virtualbox gebruiken.

Ik ben nog op zoek naar een vervanger voor Pinnacle 12, misschien is er iemand die een sugestie heeft
alvast bedankt

Moderator edit: Titel aangepast ivm je vraag, je vraag gaat namelijk over ene alternatief voor Pinnacle
« Laatst bewerkt op: 2009/10/11, 14:02:13 door schilder »
Ger

Re: WYSIWYG web builder
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/04, 15:19:09 »
Hallo schilder, welkom hier :)

Allereerst wil ik even zeggen dat websites gemaakt met een WYSIWYG-programma vaak met slechte code zijn opgebouwd, waardoor ze er niet op alle computers hetzelfde uitzien. Door een combinatie van browser en schermresolutie kan dit gebeuren. Met goede code treedt dit probleem niet op, daarom is de beste oplossing nog altijd zélf je code schrijven. Echter, veel mensen kunnen/willen dit niet. Ik raad aan om eens een CMS (Content Management System) te proberen, zoals Joomla. Joomla is gratis, opensource en Nederlandstalig. Ook zijn er honderden plug-ins voor beschikbaar. Met Joomla heb je dus een kant-en-klare website die je kunt vullen met inhoud. De lay-out en indeling kun je helemaal naar eigen hand instellen.

betreft Pinaccle: stel hiervoor gerust een aparte vraag in het forumonderdeel Foto-, video- en audiobewerking ;)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Alternatief voor Pinnacle
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/04, 23:54:38 »
Ik ben nog op zoek naar een vervanger voor Pinnacle 12, misschien is er iemand die een sugestie heeft

http://forum.ubuntu-nl.org/foto-video-en-audiobewerking/openshot-video/

Offline Jenske

  • Lid
Re: Alternatief voor Pinnacle
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/06, 23:29:17 »
Ik heb erg goede ervaringen met KDENLIVE, maar dan moet je, als je Ubuntu (en niet Kubuntu) gebruikt nog wel een aantal modules uit Kubuntu installeren. Maar da's niet erg: gewoon KDENLIVE laten installeren en de rest wordt er automatisch bij gezet.
Er bestaan nog andere non-linear editing programma's, maar die ken ik niet voldoende om er een zinnige uitspraak over te doen.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline schilder

  • Lid
Re: Alternatief voor Pinnacle
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/08, 00:17:17 »
dank jullie voor de reacties

ik ga KDENLIVE uitproberen ik hoop dat ik het net zo goed vind als GIMP die ik als vervanger van Paint schop Pro gebruikt.