Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird: kleur van een taak aanpassen  (gelezen 1365 keer)

Thunderbird: kleur van een taak aanpassen
« Gepost op: 2010/09/16, 23:24:35 »
Ik heb in Thunderbird aan een bepaalde taak een categorie toegewezen en aan die categorie
een kleur. De taak verschijnt er nog steeds in de standaardkleur.
Wat ik echter veel erger vind is dat je de standaardkleur niet kunt aanpassen in Thunderbird.
Dit maakt dat de taak erg moeilijk leesbaar is(zie screenshot). In Windows is het taakvenster
duidelijk leesbaarder.
Iemand een idee?

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Thunderbird: kleur van een taak aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/17, 06:06:28 »
Ik heb in Thunderbird aan een bepaalde taak een categorie toegewezen en aan die categorie
een kleur. De taak verschijnt er nog steeds in de standaardkleur.
Wat ik echter veel erger vind is dat je de standaardkleur niet kunt aanpassen in Thunderbird.
Dit maakt dat de taak erg moeilijk leesbaar is(zie screenshot). In Windows is het taakvenster
duidelijk leesbaarder.
Iemand een idee?

Kan dat niet gewijzigd worden onder Bewerken > Voorkeuren??
Ik meende dat daar iets stond over kleurtjes geven.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline HarzG

  • Lid
Re: Thunderbird: kleur van een taak aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/17, 17:00:04 »
Je kan de taak in een "categorie" plaatsen en vervolgens via extra->opties->lightning de categorie bewerken en voorzien van een passende kleur.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Thunderbird: kleur van een taak aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/17, 17:33:24 »
Dat heb ik dus gedaan maar de taak verandert niet van kleur.

Re: Thunderbird: kleur van een taak aanpassen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/17, 20:29:34 »
Ik heb ondertussen ontdekt dat wanner je van thema verandert de taak meestal duidelijk
wordt weergegeven. Enkel bij Ambiance en enkele andere is dit niet het geval. Ik gebruik
Ambiance en heb de kleuren zitten aanpassen maar niets helpt.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Thunderbird: kleur van een taak aanpassen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/18, 12:13:07 »
Ik gebruik Xfce, Saltlake (thema), Tango (symbolen). Hierin lukt mij helaas ook geen kleurrijke taak :(
De taken blijven zonder kleur ook dan als je de prioriteit ervan verandert/verhoogt.

Misschien zijn er nog ergens toevoegingen voor Lightning, maar ik zie op dit moment alleen bij de mails kleuren verschijnen (als "labels" worden toegepast).
Het accentueren van taken is mij ook niet gelukt, terwijl ik dacht dat het net zo werkt als de bij de labels van de mails. Dat is dus niet zo.

Het toekennen van taken aan "gekleurde" categorieën heeft geen effect voor de weergave van de taken.
Alleen de afspraken krijgen een kleurtje (rand) als ik die een week/maand-overzicht laat tonen. Dat kleurtje wordt als smalle strook getoond rechts naast de gekozen kleur van de kalender.

Wie krijgt dat wel voor elkaar met de kleuren en met welk Gnome/Kde/Xfce-theme/symbol-combinatie?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce