Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gewoon die LiveCD erin gooien of toch maar niet..?  (gelezen 5596 keer)

Offline mcgyver

  • Lid
Gewoon die LiveCD erin gooien of toch maar niet..?
« Reactie #25 Gepost op: 2007/02/22, 21:32:51 »
Vul je login naam en password in en tik daarna weer dat sudo dpkg -reconfigure gedoe in en enter overal waar het kan (niks veranderen dus). Als het goed is moet je weer beeld hebben. Voor refreshrate beetje zoeken op dit forum. Is al veel over geschreven.

@maartenvanheek:

Beste wat je kan doen is de Gparted live cd downloaden. Die hou je voor altijd, komt vaak van pas. Vervolgens windows defragmenteren. Daarna live cd erin. Vervolgens windows partitie verkleinen (klikken en slepen). Voor de zekerheid even opstarten in windows. Als het goed is werkt je windows nog (is me nog nooit gebeurd dat ie het niet deed, maar goed, je weet maar nooit). Start de Gparted live cd weer op en maak een fat 32 partitie aan. Hierop zet je later je "my documents". Als je windows ooit opnieuw wil installeren verlies je zo je spullen niet. Laat de rest leeg.

Gebruik vervolgens de alternate cd om Ubuntu te installeren. Kies voor handmatig en maak een /partitie (ext3)( 8 gig is genoeg), een /home (ext3) minstens 3 gig) en een swap aan het einde (1,5x je ramgeheugen). Weet je niet hoe je je "my documents moet verplaatsen, kan ik je wel een link sturen) Door je my documents op een fat 32 te zetten kan jer er vanuit Ubuntu naar lezen en schrijven, je foto's muziek etc. hoef je dus niet dubbel op te slaan.

kerplunk

  • Gast
Gewoon die LiveCD erin gooien of toch maar niet..?
« Reactie #26 Gepost op: 2007/02/23, 09:53:54 »
Citaat van: mcgyver
Vul je login naam en password in en tik daarna weer dat sudo dpkg -reconfigure gedoe in en enter overal waar het kan (niks veranderen dus). Als het goed is moet je weer beeld hebben. Voor refreshrate beetje zoeken op dit forum. Is al veel over geschreven.
Hartelijk dank. Ik zal even verder zoeken.

Citaat van: mcgyver
@maartenvanheek:

(...)

Weet je niet hoe je je "my documents moet verplaatsen, kan ik je wel een link sturen) Door je my documents op een fat 32 te zetten kan jer er vanuit Ubuntu naar lezen en schrijven, je foto's muziek etc. hoef je dus niet dubbel op te slaan.
Link :)

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Gewoon die LiveCD erin gooien of toch maar niet..?
« Reactie #27 Gepost op: 2007/02/23, 10:28:30 »
In die DOS-achtig scherm kun je dat command opnieuw runnen en dan voor vesa kiezen (drivers voor alle kaarten), Refresh rates kun je wel instellen als je bij monitor configuratie voor advanced kiest. Hierna startx intikken.

kerplunk

  • Gast
Gewoon die LiveCD erin gooien of toch maar niet..?
« Reactie #28 Gepost op: 2007/02/23, 10:29:20 »
Het probleem was dat mijn videokaart niet s3 was. Na sudo dpkg-reconfigure xserver-xorgheb ik gekozen voor automatische detectie en kwam hij te staan op via. Na het opstarten was mijn refresh rate automatisch 85 Hz. :D


edit: dubbelpost. oh, vesa had ook gekund. Naja, hij doet het nu. Bedankt voor de hulp nogmaals. Dit is echt een top-forum.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Gewoon die LiveCD erin gooien of toch maar niet..?
« Reactie #29 Gepost op: 2007/02/23, 10:31:44 »
Citaat van: kerplunk
Het probleem was dat mijn videokaart niet s3 was.
Sorry, niet goed gelezen :)

Offline mcgyver

  • Lid
Gewoon die LiveCD erin gooien of toch maar niet..?
« Reactie #30 Gepost op: 2007/02/23, 11:29:15 »
Citaat van: kerplunk
Dit is echt een top-forum.
Absoluut mee eens