Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mailwasher voor ubuntu 14.04  (gelezen 1988 keer)

mailwasher voor ubuntu 14.04
« Gepost op: 2015/01/20, 08:24:01 »
Hallo
Ik heb sind paar dagen Ubuntu 14.04
nou had ik met windows 7 altijd mailwasher
is daar ook zoiets voor ,voor ubuntu 14.04???
bedankt alvast

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/20, 09:05:30 »
Meestal doet je mailprovider al aan spamfiltering, maar mocht dat niet genoeg zijn dat zit er in Thunderbird ook 1 ingebouwd.

Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/20, 11:38:18 »
Oh das leuk
thunderbird zit erop dus vertel eens, hoe dat dan werkt????

Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/20, 11:46:02 »
Oh das leuk
thunderbird zit erop dus vertel eens, hoe dat dan werkt????

Gewoon, automatisch. Maar je kunt evt., als je dat echt wilt, zelf ook regels toevoegen: https://www.byte.nl/wiki/index.php?title=Spamfilter_instellen_in_Thunderbird

Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/20, 11:48:28 »
Ik heb gemerkt dat je dan wel je account als IMAP moet instellen,dan krijg je sowieso al minder spam van je provider.Veel minder in ieder geval als met POP3..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/20, 11:50:11 »
Ik heb gemerkt dat je dan wel je account als IMAP moet instellen,dan krijg je sowieso al minder spam van je provider.Veel minder in ieder geval als met POP3..

Is ook logisch want POP3 is verouderd en onveilig i.t.t. IMAP.

Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/20, 13:27:34 »
maar ik dacht eigenlijk,dat er wel iets als mailwasher ,is voor ubuntu
want mailwasher vind ik  fijn omdat je dan op mail server al kan verwijderen voor dat   de boel op pc komt.
dus ik dacht hier weten ze het wel ,welke goed is???
 :)

Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/20, 13:31:52 »
Maar met IMAP komt de mail ook niet op je PC maar blijft ie op de server staan. En de meeste e-maildiensten gebruiken IMAP tegenwoordig, dus...

Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/20, 14:36:10 »
Nee hoor,het staat gewoon op mijn pc..Bovendien kan je in je emailclient instellen of je email een tijd op de server moet staan,pop3 of IMAP,dat maakt niet uit..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #9 Gepost op: 2015/01/20, 19:25:56 »
.......mailwasher vind ik  fijn omdat je dan op mail server al kan verwijderen voor dat   de boel op pc komt.
En dat kan o.a. Thunderbird niet, voorzover ik weet. Niet zoals MailWasher dat kan. Daarom heb ik MailWasher geïnstalleerd via Wine.
Filteren op spam kun je inderdaad met bijv. Thunderbird, maar via het venster van MailWasher de mail aanvinken die van de server verwijderd wordt voordat je de rest van de mail binnenhaalt, of in het MailWasher-venster d.m.v. dubbelklikken op een mailtje de inhoud al kunnen lezen terwijl het nog op de server staat, is iets wat een Thunderbird niet kan. Of ik moet die optie al jaren over het hoofd zien. 8-)

maar ik dacht eigenlijk,dat er wel iets als mailwasher ,is voor ubuntu
Niet, dus. Heb er jaren geleden naar gezocht, want wij zijn niet de enige MW-fans ;), maar in de Linux-wereld schijnt er geen enkel programma te zijn zoals MW. Dus: Wine installeren en je kunt MailWasher gebruiken. ^-^ 

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #10 Gepost op: 2015/01/20, 19:42:54 »
Thunderbird kan dat ook gewoon: http://kb.mozillazine.org/Download_only_certain_POP_messages
Dus geen Wine of mailwasher nodig.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/20, 23:01:55 »
Thunderbird kan dat ook gewoon: http://kb.mozillazine.org/Download_only_certain_POP_messages
Eens maar juist die pagina noemt roemt een (klein?) voordeel van de Pro versie:
MailWasher Pro is a popular commercial utility that you could use instead that is well known for its ability to let you preview the headers (and delete spam) before downloading any messages. It also provides its own spam database, Bayesian filtering, and the ability to report spam to SpamCop. You can duplicate some of its features with add-ons and some other free utilities, the main drawback is they won't be as integrated
Zelf gebruik ik geen pop3 en (daarom al) geen MW maar lees nieuwsgierig mee.  :P
Niet, dus. Heb er jaren geleden naar gezocht, want wij zijn niet de enige MW-fans ;), maar in de Linux-wereld schijnt er geen enkel programma te zijn zoals MW. Dus: Wine installeren en je kunt MailWasher gebruiken. ^-^ 
Wine wordt ondersteund om de Windows versie onder Linux te gebruiken, http://www.firetrust.com/en/products/mailwasher-pro-6/support/frequently-asked-questions#which-operating-systems-does-mailwasher-pro-run-on
Klik links bovenin op Documentatie

Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #12 Gepost op: 2015/01/24, 10:02:29 »
waar kan je dan in thunderbird,aangeven dat je de mail kan verwijderen van  mailserver???
thunderbird kan je wel aan geven dat bestand bewaard word op server,maar dat wil ik niet
mailwasher vinkte je ongelezen maal aan en delete het,dat is wat ik wil

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #13 Gepost op: 2015/01/24, 10:16:14 »
Je kunt ook Gmail gebruiken als "tussenstation", en dan Thunderbird gebruiken voor je Gmail:
https://sites.google.com/site/computertip/thunderbird

Gmail heeft een uitstekend spamfilter, waardoor er nauwelijks nog rotzooi in je gewone postbus belandt. En dus blijft ook je Thunderbird schoon. Spamberichten worden op de Gmail-servers, door Gmail na dertig dagen automatisch verwijderd.

Zo bereik je hetzelfde effect als met Mailwasher, vermoed ik.

Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #14 Gepost op: 2015/01/24, 11:44:29 »
nou ik hou het wel bij Thunderbird,is gewoon even uitkijken dan,maar red me er wel mee denk ik
Bedankt allen voor antwoorden  ^-^

Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #15 Gepost op: 2015/01/24, 16:53:46 »
Je kan het ook beter een tijdje in de ongewenstmap laten zitten,er zijn soms gewenste emails die als ongewenst daar in belanden en dan kan je die nog lezen,meteen weg gooien vind ik gevaarlijk.
Maar sinds ik naar IMAP ben gegaan is het heel rustig op het ongewenste emailfront..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #16 Gepost op: 2015/01/24, 20:57:52 »
Gmail heeft een uitstekend spamfilter, waardoor er nauwelijks nog rotzooi in je gewone postbus belandt. En dus blijft ook je Thunderbird schoon. Spamberichten worden op de Gmail-servers, door Gmail na dertig dagen automatisch verwijderd.

Zo bereik je hetzelfde effect als met Mailwasher, vermoed ik.
Ongeveer maar met opmerkelijk verschil dat er toestemming moet worden gegeven dat Gmail alle e-mail die je verstuurt en ontvangt (iemand je stuurt) mag lezen, analyseren, bewaren en gebruiken voor reclamedoeleinden. :P
Klik links bovenin op Documentatie

Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #17 Gepost op: 2015/01/25, 12:06:43 »
Citaat
Je kan het ook beter een tijdje in de ongewenstmap laten zitten,er zijn soms gewenste emails die als ongewenst daar in belanden en dan kan je die nog lezen,meteen weg gooien vind ik gevaarlijk.
Thunderbird herkent zelf ook mail scams, alleen vraagt hij vriendelijk of het er eentje is. Is het er een, dan kan je hem als ongewenst markeren. Os het er geen, dan zet je hem als gewenst.
Nee hoor,je kan hem ook opdracht geven om het meteen in ongewenst te plaatsen!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: mailwasher voor ubuntu 14.04
« Reactie #18 Gepost op: 2015/01/25, 15:55:18 »
Soms ja,maar als je spammap al een hoop heeft,dan vergelijkt hij die met de inkomende spam en zet de nieuwe er al meteen in..Ook heb je nog spamverzamelaars en als op die lijst staat stopt hij hem ook meteen in de ongewenst map.En zeg nou dat het niet zo is,want zo gaat het in mijn Thunderbird..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.