Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is upgrade van Feisty naar Gutsy hetzelfde als Gutsy?  (gelezen 769 keer)

Offline wiert

  • Lid
Is upgrade van Feisty naar Gutsy hetzelfde als Gutsy?
« Gepost op: 2008/01/02, 18:56:52 »
De titel vraagt het eigenlijk al: is een upgrade van Feisty Fawn naar Gutsy Gibbon hetzelfde als een direct installatie van gutsy Gibbon?

Onder windows was het meen ik mogelijk om vanaf bv win98 te upgraden naar winME en vervolgens naar winXP, maar dat dit uiteindelijk wel consequenties had voor de stabiliteit of voor weet ik veel wat. In ieder geval zou het beter zijn om gewoon een "verse XP"  te installeren. Hoe zit dit bij Ubuntu?

Is upgrade van Feisty naar Gutsy hetzelfde als Gutsy?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/02, 19:20:13 »
ongeveer hetzelfde :)

het gaat...feisty -> gutsy...maar om eventuele problemen te voorkomen doet ge beter een verse installatie...

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Is upgrade van Feisty naar Gutsy hetzelfde als Gutsy?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/02, 19:25:47 »
Ter illustratie: ik heb thuis een Debian Etch die komt van een Debian Woody (geïnstalleerd ergens in 2003). Debian/Ubuntu hoef je eigenlijk maar één keer te installeren. Daarna netjes dist-upgraden tot de PC/schijf stuk gaat. Al moet ik wel toegeven dat ik nooit gedurfd heb te upgraden van Dapper naar zijn opvolgers, want Ubuntu doet het iets slechter dan Debian tijdens het upgraden.
In uw geval, dus van Feisty naar Gutsy zie ik echter geen enkel probleem.

Offline Dave

  • Lid
Is upgrade van Feisty naar Gutsy hetzelfde als Gutsy?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/02, 19:59:31 »
In verreweg de meeste gevallen gaat het gewoon goed maar 100% hetzelfde is het nooit.
Tenminste niet als je zelf al eens zaken geinstalleerd en weer verwijderd hebt gehad.
En ook met een volledig schone installatie en daarna upgrade blijf je met extra ballast zitten.

Het kan en meestal werkt het prima.
qua tijd en ter voorkoming van vage klachten adviseren wij van wc-eend altijd een schone installatie (ongeacht welk OS)

Is upgrade van Feisty naar Gutsy hetzelfde als Gutsy?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/02, 20:11:49 »
Ik zou zeggen: als je niet per se nu direct een stabiel systeem nodig hebt: probeer gewoon een upgrade. Als het lukt, dan ben je vlug klaar. Als het niet (goed) lukt, kun je daarna alsnog een verse installatie doen.

Een backup van je belangrijke bestanden is wel een aanrader, sowieso, ook voor een verse installatie. Je weet maar nooit.....