Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Postcount/teller aantal berichten verdwenen  (gelezen 15008 keer)

Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Gepost op: 2011/07/16, 20:35:42 »
Ik lees dus dat de postcount is uitgeschakeld. Ik vind het jammer dat hierbij de reden ontbreekt. Mogen we die nog even weten? :)

Offline ivo

  • Lid
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/16, 20:47:00 »
Hallo,

Het valt me op dat bij elke gebruiker het tellertje van het aantal geplaatste berichten is verdwenen.
Is daar een reden voor? Ik vond het altijd wel handing om in sommige gevallen een waardeoordeel
over een antwoord te kunnen vellen.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/16, 20:52:32 »
Viel mij ook al op. Dezelfde reden :)
Vaak is iemand met 3 berichten een beginner. Dan weet je dat je daar anders tegen moet praten dan tegen iemand met 681 berichten.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/16, 20:55:01 »
+ 100 was idd een handige tool om een antwoord te kunnen geven
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline chaos7

  • Lid
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/16, 20:57:13 »
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/16, 21:05:33 »
Blijft onhandig ;)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Tom

  • Lid
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/16, 21:20:50 »
De datum van registratie staat er nu bij ,zegt toch ook wel iets of iemand begint of al bv jaren daarmee werkt. ;)
En het voorkomt dat mensen iets posten om maar punten te hebben ,zo zijn er ook.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/16, 21:22:22 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/16, 21:25:00 »
Niet helemaal met je eens, sommige mensen werken al heel lang met Ubuntu maar zijn nog steeds beginner als het gaat om problemen.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/16, 21:29:47 »
Omdat beide topics over hetzelfde gaan, heb ik ze samengevoegd. Eén stond aanvankelijk op een ander subboard, vandaar dat het wellicht langs elkaar heen is gegaan.

Om een uiteenzetting te geven:

Discussies over zin en onzin van postcount komen regelmatig terug, en het levert wel eens irritaties op. Teneinde deze 'repeterende breuk' weg te halen, hebben we gekozen om de postcount wel in het profiel te laten staan maar in de berichten zelf niet meer zichtbaar te laten zijn. Dit is nu vervangen door de aanmeldingsdatum, zoals wel meer gepraktizeerd op andere fora.

V.w.b. het nut dat het zichtbaar zijn hiervan helpt bij de inschatting van de TS op Linux-vaardigheden, dit is in het profiel nog steeds zichtbaar, en samen met aanmeldingsdatum en vooral de mate van vraagstelling, is doorgaans wel in te schatten hoe het daarmee staat.
Hoewel ik het een aannemelijk punt vind, met bovenstaande zou dit overkomelijk moeten zijn.

Nog enkele voorbeelden (zonder op namen in te willen gaan):
- Ik ben hier TS's tegengekomen met maar enkele posts, die er al verduveld veel van af wisten.
- Andersom trouwens ook.  :rolleyes:
- Er zijn leden, die nauwelijks posten in het hulpverleningsgedeelte, maar al een bak hebben betekend voor Ubuntu-NL.
- Er zijn leden, die nauwelijks op dit forum komen, maar des te meer hand- en spandiensten verlenen op IRC en/of in diverse teams.

Kortom, de bijdrage van de postcount in het grote geheel leek ons beperkt in relatie tot de nadelen, en hebben we na een teammeeting tot deze omschakeling besloten.

Hopelijk is het hiermee wat verduidelijkt  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/16, 21:31:41 »
De datum van registratie staat er nu bij ,zegt toch ook wel iets of iemand begint of al bv jaren daarmee werkt. ;)
En het voorkomt dat mensen iets posten om maar punten te hebben ,zo zijn er ook.
Ik, bijvoorbeeld. :evil:

Waarom zou iemand geen beginner kunnen zijn met heel veel posts of omgekeerd, iemand met heel weinig posts een expert?
Van mij mag de datum ook nog weg.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

  • Lid
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/16, 21:34:34 »
Heb daar ook totaal geen probleem mee.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/16, 21:42:09 »
Het staat pas enkele uren zo, laten er eerst eens met z'n allen wat aan wennen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/16, 21:43:39 »
Ik ben al gewend, doe de datum ook maar weg. Mag ik een kopje koffie o.i.d. erbij ?   XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #13 Gepost op: 2011/07/16, 21:47:51 »
Ach wat maakt mij het eigenlijk ook uit doe je ding met het TEAM
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/16, 22:56:32 »
Zeer duidelijk asphyxia. Zelf vond ik het dan altijd wel handig, omdat 9 van de 10 keer mensen met weinig posts (of geen lange registratie datum *uche*Gijsbert*uche*) toch redelijk nieuw te zijn, maar ook TS's die zich al eeuwen met Linux bezig houden. Maar je hebt inderdaad ook van die mensen die vol lopen te spammen. Shame on them!
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #15 Gepost op: 2011/07/17, 17:57:10 »
[KNIP]

Zelf vond ik de berichten makkelijk omdat als iemand 30 berichten heeft op het forum ik en ik weet het antwoord ik de stappen stap voor stap neer zet en bij mensen die 1000 berichten hebben kan je schrijven zet ...... in de terminal, zonder eerst uit te leggen waar ze de terminal kunnen vinden.

En natuurlijk zegt het aantal berichten niet alles maar daar aan kun je wel zien of ze hier veel zijn en dus ook veel lezen. En dat zie je niet aan de dag van aanmelding, want er zijn ook gebruikers die 1X installeren hier lid worden en pas bv na een half jaarlijkse upgrade met vragen of problemen komen.


moderator-edit: topic opgeschoond, dus hier een verwijzing weggehaald...
« Laatst bewerkt op: 2011/07/17, 20:48:45 door Prosper »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #16 Gepost op: 2011/07/17, 20:51:31 »
MODERATOR-EDIT

Ik heb dit topic opgeschoond.
Daardoor zijn een aantal posts verdwenen en zijn in andere posts sommige lijnen geschrapt.

Kunnen we alstublieft allemaal op een normale manier over het onderwerp INHOUDELIJK bezig zijn ?
Anders gaat er een slotje op.

Prosper
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #17 Gepost op: 2011/07/17, 23:00:28 »
@welrob, aangaande je weggehaalde post, collega Posper heeft nergens gemeld dat er gescholden werd.

Discussie is prima, maar gaarne niet persoonlijk. Het kan best zijn, dat er andere inzichten zijn over wat er nu wel of niet verwijderd zou moeten worden, maar zo is het leven soms. Kunnen we nu weer to the point blijven?
« Laatst bewerkt op: 2011/07/17, 23:15:07 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #18 Gepost op: 2011/07/17, 23:36:36 »
Mijns inziens is er wel behoefte aan een instrument, hoe gebrekkig ook, dat een nieuwkomer snel inzicht kan geven in de mate van deskundigheid van de hulpverlener. Iets wat direct zichtbaar is.

Er worden nogal eens uiteenlopende adviezen gegeven.... Dat is geen probleem, want: vrijheid blijheid, en niemand heeft de wijsheid in pacht. Maar een nieuwkomer "moet" m.i. wel een middel hebben om enigszins de mate van deskundigheid te bepalen.

Dus: indien geen direct zichtbare berichtenteller, wat dan wel?

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #19 Gepost op: 2011/07/17, 23:43:42 »
Wellicht kan er iets van een systeem komen waarin iemand zelf aan kan geven dat hij/zij verstand heeft van bijv. netwerken of hardware of overal  van weet. En dit onder haar/zijn avatar komt of in de handtekening.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #20 Gepost op: 2011/07/17, 23:45:38 »
Wellicht kan er iets van een systeem komen waarin iemand zelf aan kan geven dat hij/zij verstand heeft van bijv. netwerken of hardware of overal  van weet. En dit onder haar/zijn avatar komt of in de handtekening.

Zou inderdaad kunnen.... Maar dan stel je het wel afhankelijk van het oordeel dat iemand over zichzelf velt. Dingen als bescheidenheid versus opschepperij gaan dan een rol spelen...

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #21 Gepost op: 2011/07/18, 00:06:12 »
Dat is snel afgelopen, bij niet ter zaken doende antwoorden. Ik ga mij zelf niet aanprijzen als de netwerkwizard, na twee vragen ben ik snel van mijn voetstuk gevallen. Zie het draadje van Leoquant, met name het deel van sociale controle is waar ik hierbij op doel.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #22 Gepost op: 2011/07/18, 00:38:05 »
Mijns inziens is er wel behoefte aan een instrument, hoe gebrekkig ook, dat een nieuwkomer snel inzicht kan geven in de mate van deskundigheid van de hulpverlener. Iets wat direct zichtbaar is.

Er worden nogal eens uiteenlopende adviezen gegeven.... Dat is geen probleem, want: vrijheid blijheid, en niemand heeft de wijsheid in pacht. Maar een nieuwkomer "moet" m.i. wel een middel hebben om enigszins de mate van deskundigheid te bepalen.

Dus: indien geen direct zichtbare berichtenteller, wat dan wel?

Ik snap je punt, Pjotr, maar ben het niet geheel met je eens.

Mag toch, neem ik aan  ;)

Weet je, het punt is dat een probleem opgelost wordt. Het zal de TS in zo'n geval toch worst zijn of degene die met iets zinnigs komt, nu 5 of 60 'beans' heeft? Als het maar weer werkt.
Daarnaast, naast de 'pimping' waar ik persoonlijk een broertje dood aan heb, stel je eens voor dat iemand zich meldt met iets. Een hulpverlener meldt zich eveneens met een vrachtlading aan pluspunten, en die slaat de plank mis. Willen we dit meten?  :rolleyes:
Ik wil graag dat mijn mijn mede Linux-gebruiker op gang wordt geholpen, persoonlijke uitingen 'bedankt' staan diep in mijn hart, maar ik heb geen behoefte aan  vertoning naar mijn omgeving. Het is geen wedstrijd. Als we elkaar maar helpen, dat is goed genoeg.

Dit is een strikt persoonlijke mening, laat dit ook duidelijk zijn  ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/07/18, 00:43:54 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #23 Gepost op: 2011/07/18, 08:01:45 »
Ik wil graag dat mijn mijn mede Linux-gebruiker op gang wordt geholpen, persoonlijke uitingen 'bedankt' staan diep in mijn hart, maar ik heb geen behoefte aan  vertoning naar mijn omgeving. Het is geen wedstrijd. Als we elkaar maar helpen, dat is goed genoeg.
Dit is de essentie, meer is niet nodig. Alle franje die alleen de hulpgever helpt en die een hulpzoeker niet helpt mag dus verwijderd worden. Wat mij betreft een prima beslissing.

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #24 Gepost op: 2011/07/18, 18:16:01 »
+100 het gaat om de aangeboden hulp, niet om de status.
Persoonlijk zie ik eigenlijk ook geen reden van de datum te vermelden, maar mja het is uit te proberen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort