Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijderen oude kernels  (gelezen 2364 keer)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Verwijderen oude kernels
« Reactie #25 Gepost op: 2014/04/18, 20:30:35 »
Opstarten in de recovery mode.
Dus naar grub gaan daar de 2e regel kiezen, dacht dat je daar een functie had van plaats maken.

Met een livcd opstarten, en dan op de partitie die te weinig plaats heeft, nagaan of je er files kunt weggooien.
bijv de vuinisbak(trash), of wat jij gedownload hebt, in je home naar grote mappen zoeken en kijken of je deze weg kunt doen(ook naar verborgrn mappen zoeken).

Met de livecd, kun je ook de partities groter of kleiner maken, met gparted gaat dit.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Verwijderen oude kernels
« Reactie #26 Gepost op: 2014/04/18, 20:40:46 »
Met een livcd opstarten, en dan op de partitie die te weinig plaats heeft, nagaan of je er files kunt weggooien.
bijv de vuinisbak(trash), of wat jij gedownload hebt, in je home naar grote mappen zoeken en kijken of je deze weg kunt doen(ook naar verborgrn mappen zoeken).
De TS heeft home op een andere partitie staan, terwijl juist de systeempartitie vol zit. Dus voorgestelde suggesties (prullenbak leegmaken en zo) hebben geen zin.

Citaat
Met de livecd, kun je ook de partities groter of kleiner maken, met gparted gaat dit.
Dat zou zeker kunnen werken. Wel eerst een backup maken!!!!

Re: Verwijderen oude kernels
« Reactie #27 Gepost op: 2014/04/19, 15:40:01 »
Dank allen voor het meedenken. Het lukte me niet om schijfruimte vrij te maken en daarom heb ik Ubuntu vanaf disk opnieuw geïnstalleerd over alles heen. Ook maar gelijk de oude partitie weggegooid zodat ik de volledige harde schijf voor Ubuntu kan gebruiken. Het was een verouderde CD maar daarna alle updates gedraaid en ben nu weer volledig up and running. Ook maar direct synaptic geïnstalleerd om zo in elk geval het probleem met oude kernels verwijderen op te kunnen lossen.
Nogmaals dank voor het meedenken en laat mensen met een wat oudere machine ervan leren oude kernels op te schonen voordat de harde schijf volloopt.