Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opleidingsprogramma automatiseren  (gelezen 1200 keer)

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
opleidingsprogramma automatiseren
« Gepost op: 2008/09/24, 13:30:14 »
misschien een heel moeilijke vraag. Ik geef opleidingen in weekverband en heb sowieso een laptop bij me om presentaties af te schieten.

Mijn programma (inhoud) voor de opleidingen staat altijd op papier (10-20 pagina's) en dat sukkelt altijd doorheen. daarbij komt nog een bende achtergrondinfo en de presentaties zelf.

Nu komt de eigenlijke vraag:

Zou het mogelijk zijn om een live cd te maken die automatisch start met mijn programma op scherm, via de systeemklok aangeeft hoe ik vooruit ga tov het geplande schema, met enkele knopjes ruimte biedt om notities te nemen en mijn presentaties kan projecteren.

dit allemaal met zo weinig mogelijk handelingen.

Ik dacht aan een knoppix live cd om het allemaal op te starten en de rest vanop vanop een memory stick te doen.

kan iemand mij op weg zetten?
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
opleidingsprogramma automatiseren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/24, 18:44:11 »
Volgens mij kan je dit allemaal met OpenOffice impress (vergelijkbaar met PowerPoint). Via "reherse timings" kan je oefenen hoe lang het duurt om een slide af te werken. Je kan ook de slides automatisch laten afspelen, zodat je je _moet_ houden aan de vooropgestelde timings. Ook kan je nota's toevoegen aan uw slides en deze eventueel mee afdrukken voor de studenten.