Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Persistent probleem  (gelezen 521 keer)

Offline charles

  • Lid
Persistent probleem
« Gepost op: 2014/03/17, 13:09:28 »
Heb een portable Ubuntu Live op usb nodig waar ook een programma (windows versie)  op moet staan.

Als ik echter een persistent file aanmaak is dit niet toegankelijk en krijg ik de melding Could not find "/cow".
Heb een nieuwe installatie gedaan en volgens een ander forum geen persistent file aangemaakt maar de optie Discard on shutdown gekozen. Alleen heb ik dan geen map om het programma in mee te nemen.

Heb bij alle installaties Wine gebruikt om het Windows programma in Ubuntu te testen. Dit werkt.

Heb geïnstalleerd met:
LinuxLive USB Creator 2.8.27,
Unetboot-in-windows-585,
Universal-USB-Installer-1.9.5.2,
en als laatste van een gebrande Live CD.

Of er wordt wel een persistent file gemaakt maar kan ik er niet in of er wordt geen persistent file gemaakt, maar dan kan ik de het programma niet mobiel meenemen.

Zou graag weten hoe ik dit moet oplossen.

Re: Persistent probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/18, 09:18:03 »
Het is al een tijdje geleden dat ik dit heb gedaan. Wat destijds bij mij werkte:

- LiveUSB aanmaken vanaf Ubuntu machine met "Opstartschijf maken". NB: met vinkje bij het bewaren van documenten en instellingen!
- Opstarten vanaf de LiveUSB en dan via softwarecentrum de benodigde extra software installeren (Wine in dit geval)

Ik neem aan dat als je daarna je windows programma installeert met Wine ook die info bewaart blijft voor een volgende boot.


Offline charles

  • Lid
Re: Persistent probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/18, 12:32:03 »
Hoi DirkJan,

Bedankt voor de reactie. Ook die werkwijze heb ik al geprobeerd. Dit werkt in zoverre dat het programma dat via wine wordt geïnstalleerd (windows exe file) op de C-schijf van de computer wordt gezet. Ik wil het geïnstalleerde programma zelf ook op de usb hebben vandaar dat ik een directory op de usb denk nodig te hebben.

Offline charles

  • Lid
Re: Persistent probleem(opgelost)
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/19, 00:01:21 »
Probleem opgelost. Heb de USB stick verdeeld in twee partities. UBUNTU_os en UBUNTU_data. Windows herkent alleen de _os partitie. Daar ubuntu op geinstalleerd. Ubuntu herkent ook de _data partitie. Daar de windows programma's op gezet.
« Laatst bewerkt op: 2014/03/19, 00:03:17 door charles »