Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hp deskjet 710C print plots niet meer  (gelezen 2223 keer)

Offline pokemon

  • Lid
hp deskjet 710C print plots niet meer
« Gepost op: 2009/05/25, 14:11:10 »
Ik ben de laatste tijd niet zoveel op pc bezig geweest. Een week of wat geleden heb ik alle updates uitgevoerd. Nu wil ik printen en werkt de printer niet meer.
Kabels zijn verbonden - printer staat aan - bij de status van de opdracht blijft 'verwerken' staan.

Re: hp deskjet 710C print plots niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/25, 20:03:42 »
Welke versie van Ubuntu heb je? Kan je de opdracht niet verwijderen? Zo niet is het mischien verstandig eerst je usb en voeding van je printer af te koppelen en na pak hem beet na 2 minuten weer aan te koppelen. Helpt dit ook niet is het verstandig om Cups en hplip opnieuw te installeren.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: hp deskjet 710C print plots niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/25, 20:55:06 »
Is al een oudje,die printer.Kan ook een mechanisch probleem zijn,transportwieltjes,inktcardridges even nakijken,hij is de laatste tijd weinig gebruikt en dat is ook niet zo best.
Kubuntu 20.04

Offline pokemon

  • Lid
Re: hp deskjet 710C print plots niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/29, 14:19:00 »
Welke versie van Ubuntu heb je? Kan je de opdracht niet verwijderen? Zo niet is het mischien verstandig eerst je usb en voeding van je printer af te koppelen en na pak hem beet na 2 minuten weer aan te koppelen. Helpt dit ook niet is het verstandig om Cups en hplip opnieuw te installeren.
Hplip heb ik opnieuw geïnstalleerd, hoe doe ik dit met Cups?

Ik vermoed dat hier ergens het probleem moet zitten want ik heb een hp photosmart geïnstalleerd en deze doet het ook niet. 'k moet er wel  bij vertellen dat de kleureninkt van de deskjet bijna op lijkt te zijn. (De printer heeft het loodje nog niet gelegd want via de Windows kant werkt hij wel nog)

Re: hp deskjet 710C print plots niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/29, 20:13:07 »
Cups opnieuw installeren, open Synaptic, zoek op cups Herinstalleer deze. Na installatie je webbrowser openen en in de adresbalk type je dit adres http://localhost:631/ hier kan je van alles instellen voor je printer en gelijk zien of je printer herkent wordt. Of er wel of geen inkt inzit mag niet uitmaken, op zijn hoogst krijg je een mededeling hier over en wordt er niet afgedrukt. Daarom denk ik ook dat er iets met een driver is, maar probeer eerst bovenstaande.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/29, 20:15:59 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline pokemon

  • Lid
Re: hp deskjet 710C print plots niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/29, 20:21:02 »
als ik synaptic open en ik zoek op cups krijg ik een hele lijst, welke moet ik kiezen?

Re: hp deskjet 710C print plots niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/29, 20:41:11 »
Alles waar een groen blokje voorstaat. Rechts op zo'n blokje klikken, in het menuutje wat opent kiezen voor "Markeren voor herinstallatie" dan op de balk de knop Toepassen drukken, dan nog een keer op Toepassen drukken in het scherm wat opent.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline pokemon

  • Lid
Re: hp deskjet 710C print plots niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/29, 21:18:39 »
In de statusbalk onderaan komt 'waiting for localhost', lijkt in een lus te zitten. Ik heb wel een andere printer (hp photosmart c7200) aan de praat gekregen door jouw tip.

Re: hp deskjet 710C print plots niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/29, 22:38:10 »
Is de 710C een usb printer? Als je een terminal opent en hier in typt lsusb , met de 710C aangesloten, kan je de uitkomst hierplaatsen? Heb je geupdate of geupgrate tussen door? Het kan zijn dat de juiste driver verwijdert is.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.